Mówi: | Janusz Chodyła |
Funkcja: | attaché prasowy |
Firma: | Renault Polska |
Sprzedaż Renault po siedmiu miesiącach wyższa o jedną czwartą. Wzrosty napędzają nowe modele
Aktualizacja 18-08-2016 14:25
Ten rok może być kolejnym rekordowym dla samochodów Grupy Renault. W I półroczu sprzedaż marki Renault wzrosła o 27 proc. Dobrze sobie radzą tegoroczne nowości, a na najbliższe miesiące koncern zapowiedział kolejne. Dynamicznie rośnie także sprzedaż należącej do Renault marki Dacia (o 34 proc.). Ostatnio notowane wzrosty pozwoliły obu markom awansować w rankingu sprzedaży.
– Pierwsze siedem miesięcy sprzedaży Renault i Dacia na rynku polskim było znakomite – ocenia w rozmowie z agencją Newseria Biznes Janusz Chodyła, attaché prasowy Renault Polska. Rynek urósł o 17 proc., podczas gdy sprzedaż Renault wzrosła o prawie 1/4, a Dacii – o ponad 1/3.
Ubiegły rok był historyczny pod względem sprzedaży dla Grupy Renault, kiedy zarejestrowano blisko 41,5 tys. nowych samochodów. Ten rok może być jeszcze lepszy, na co wskazują wyniki I półrocza. Raport Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wskazuje, że zarejestrowano ponad 210 tys. nowych samochodów, z czego 20 tys. pojazdów Grupy Renault (11,3 tys. samochodów Renault i 9,1 tys. Dacii). W rankingu sprzedaży Renault awansowało z 7. na 6. miejsce, a Dacia z 11. na 8.
– Najlepiej sprzedaje się Renault Clio, odnotowaliśmy 42 proc. wzrost. Bardzo dobre wyniki notuje także Renault Captur – 33-proc. wzrost. Znakomicie radzą sobie niedawno wprowadzone modele – Renault Kadjar i nowe Renault Mégane z 70 proc. wzrostem w stosunku do poprzedniego modelu w 2015 roku. Bardzo dobry start miał Renault Talisman, którego 850 sztuk już dostarczyliśmy klientom na polskim rynku – wymienia Chodyła.
W czerwcu najlepiej sprzedającym się samochodem dostawczym był Renault Master. Ze statystyk PZPM wynika, że sprzedaż sięgnęła 700 aut, co oznacza ponad 58 proc. wzrost względem czerwca 2015 roku. W skali całego półrocza ze sprzedażą 3,5 tys. (wzrost o 34 proc.) Renault Master jest wiceliderem segmentu samochodów dostawczych.
– Warto wspomnieć o Dacii Duster, która ma ugruntowaną pozycję od 6 lat na rynku. Po pierwszych 7 miesiącach zajmuje pierwsze miejsce w segmencie SUV w sprzedaży klientom indywidualnym – zaznacza attaché prasowy Renault Polska.
Jak podkreśla Chodyła, grupa stawia przede wszystkim na małe samochody, jak Renault Clio, Renault Mégane, które generują blisko połowę sprzedaży. Klienci coraz częściej kupują też małe i średnie SUVy oraz crossovery. W ubiegłym roku ich sprzedaż wzrosła o 13 proc.
– Dla tych klientów mamy Renault Captur i Kadjar. Warto wspomnieć o nowym crossoverze Renault Espace, za kilka miesięcy do sprzedaży trafi Renault Koleos – zaznacza Chodyła.
W tym roku w salonach pojawią się też nowe modele znanych już samochodów. Ruszyły już zamówienia na nowe Renault Clio i czwarty już model Renault Mégane w wersji Grandtour.
– W listopadzie do sprzedaży trafi nowy Scenic w wersji krótkiej i większej wersji Grand oraz Renault Mégane Grand Coupe. To nowy samochód z rodziny Mégane w wersji sedan dla osób, które chcą się wyróżnić – zapowiada attaché prasowy Renault Polska.
Jak zaznacza, klienci coraz częściej sięgają po nowe technologie, które ułatwiają kierowanie pojazdem i zwiększają bezpieczeństwo. Grupa Renault oferuje m.in. system Multi-Sense w samochodach Renault Mégane, Espace i Talisman, który koordynuje działanie pokładowych technologii, a dzięki możliwości wyboru szybkości silnika czy skrzyni biegów, samochód można dopasować do własnych potrzeb.
– Renault wprowadziło też system 4Control, czyli system czterech kół skrętnych. Przy małych prędkościach tylne koła wychylają się przeciwnie do przednich, dzięki czemu samochód jest zwinny i łatwiej zaparkować go w mieście. Przy większych prędkościach koła wychylają się w tym samym kierunku, łatwiej można więc pokonywać zakręty i pojazd jest bardziej stabilny – tłumaczy Janusz Chodyła.
Czytaj także
- 2025-02-21: Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy
- 2025-02-19: Superluksusowy Maybach już po polskiej premierze. Fanki motoryzacji wieszczą powrót mody na kabriolety
- 2025-02-21: Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów
- 2025-02-17: Rośnie wymiana handlowa Polski z Hiszpanią. Są perspektywy na dalszą współpracę w wielu branżach
- 2025-02-10: Polscy europosłowie chcą rewizji zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2035 roku. Liczą na zdecydowane poparcie w europarlamencie
- 2025-02-10: Dwie trzecie polskich przedsiębiorców znalazło się na celowniku cyberoszustów. Niewielki odsetek zgłasza to do odpowiednich służb
- 2025-02-04: Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
- 2025-02-18: Europejski przemysł czeka na Clean Industrial Deal. Dekarbonizacja jest potrzebna, ale innymi metodami
- 2025-01-30: Duża inwestycja w browarze w Elblągu. Nowa linia produkuje piwo z prędkością 60 tys. puszek na godzinę
- 2025-02-06: Rząd pracuje nad nowymi warunkami testowania pojazdów autonomicznych. Do dopuszczenia ich do ruchu jeszcze daleka droga
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Inwestycje w Polsce na rekordowo niskim poziomie. Niestabilne regulacje odstraszają kapitał
Mimo ogólnego wzrostu PKB stopa inwestycji w Polsce pozostaje na niskim poziomie w porównaniu z innymi krajami UE. Wynika to m.in. z niestabilności prawa i rosnących obciążeń regulacyjnych. Mimo zapowiedzi ofensywy inwestycyjnej rządu przedsiębiorcy nadal borykają się z niepewnością i zmiennością przepisów, które utrudniają planowanie długoterminowych działań. Problemem pozostaje też skomplikowany system podatkowy oraz brak przejrzystych konsultacji legislacyjnych. Przedstawiciele biznesu podkreślają, że uproszczenie i wprowadzenie większej stabilności w stanowieniu prawa to kluczowe czynniki, które mogłyby pobudzić gospodarkę i zwiększyć atrakcyjność Polski dla inwestorów.
Handel
Umowa UE–Mercosur budzi sprzeciw ze strony rolników m.in. z Francji i Polski. To może być główną przeszkodą w ratyfikacji porozumienia na forum UE

Chociaż umowa handlowa między UE a Mercosurem została podpisana, to do jej wejścia w życie potrzebna jest ratyfikacja wewnątrz Unii. Poszczególne punkty umowy, szczególnie w obszarze otwierania rynków dla produktów rolno-spożywczych, wzbudzają sprzeciw ze strony rolników m.in. z Francji i Polski. – Generalnie cła są złe, bo komplikują rynek. Z drugiej strony chronią rodzimy rynek, więc w niektórych wypadkach są konieczne. Takie narzędzia muszą być jednak stosowane w sposób niezwykle umiarkowany – ocenia europoseł Bogdan Zdrojewski.
Transport
Dwie trzecie wypadków na kolei jest z udziałem pieszych i kierowców. UTK planuje monitoring problematycznych przejazdów

Ponad 70 proc. wypadków na kolei to zdarzenia z udziałem pieszych oraz kierowców samochodów – wynika z ubiegłorocznych statystyk Urzędu Transportu Kolejowego. Potrzebna jest zmiana przepisów, aby automatycznie karać kierowców, którzy nie zatrzymują się przed znakiem „stop” – ocenia regulator. W walce z takim łamaniem przepisów pomaga monitoring wizyjny instalowany na przejazdach kolejowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.