Newsy

viaTOLL dostępny także na urządzeniach mobilnych. Operator uruchomił specjalną aplikację do zarządzania kontem

2015-11-19  |  06:40
Mówi:Katarzyna Bołtowicz
Funkcja:kierownik działu obsługi klienta
Firma:Kapsch Telematic Services
  • MP4
  • Kierowcy korzystający z elektronicznego systemu poboru opłat mogą mieć dostęp do swojego konta w swoim smartfonie. Specjalna aplikacja mobilna umożliwi sprawdzenie salda czy doładowanie konta na urządzeniach z systemem Android oraz iOS.

    Poprzez aplikację udostępniliśmy podstawowe funkcjonalności z punktu widzenia użytkownika. Po pierwsze, zyskuje on możliwość sprawdzenia w dowolnym momencie salda umowy, po drugie, możliwość doładowania konta dostępnymi metodami płatności w systemie viaTOLL. Po trzecie, może także sprawdzić trasę do najbliższego Miejsca Obsługi Klienta – to się dzieje dynamicznie, np. w drodze – wyjaśnia w rozmowie z agencją Newseria Biznes Katarzyna Bołtowicz, kierownik działu obsługi klienta w Kapsch Telematic Services.

    Dzięki aplikacji kierowcy zyskają dostęp do informacji o stanie konta również w systemie viaAUTO, przeznaczonym dla samochodów osobowych.

    Kierowcy mogą sprawdzić stan konta viaTOLL poprzez telefoniczne centrum obsługi klienta, poprzez panel samoobsługowy na stronie www.viatoll.pl, a także poprzez bezpośredni kontakt z personelem na stacjach paliw i w innych Miejscach Obsługi Klienta – mówi Bołtowicz.

    Jak podkreślają przedstawiciele operatora, uruchomienie aplikacji to reakcja na potrzeby użytkowników. KTS wspólnie z GDDKiA bada opinie kierowców na temat m.in. preferowanych form płatności czy form komunikowania się. Badania pokazały również szerokie wykorzystanie przez kierowców oraz firmy transportowe urządzeń mobilnych.

    Wiosną tego roku, reagując na informacje, które spływały do nas z rynku, wprowadziliśmy we współpracy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad możliwość sprawdzania salda za pomocą SMS-a – mówi Katarzyna Bołtowicz.

    Użytkownicy viaTOLL mogą korzystać z bezpłatnej aplikacji mobilnej do zarządzania kontem w systemie od 18 listopada. Oprogramowanie jest dostępne dla urządzeń z systemem operacyjnym Android (min. wersja 2.3) oraz iOS (min. 7.0). Trwają prace nad wersją dla urządzeń z Windowsem. Z aplikacji można korzystać zarówno na tabletach, jak i smartfonach, ponieważ automatycznie dostosowuje się do wielkości ekranu.

    Kapsch Telematic Services zapewnia, że aplikacja spełnia najwyższe standardy bankowe w kwestiach bezpieczeństwa. Szereg funkcjonalności, w które została wyposażona, zapewnia ochronę zarówno danych osobowych, jak i samych transakcji.

    Bezpieczeństwo aplikacji mobilnej systemu viaTOLL było jedną z podstawowych kwestii, na którą zwracaliśmy uwagę od momentu jej projektowania. Spełnia ona w pełni standardy systemów bankowych, aplikacji mobilnych bankowych, zabezpieczona jest certyfikatem SSL – wyjaśnia przedstawicielka KTS.

    Elektroniczny system poboru opłat – obowiązkowy dla samochodów powyżej 3,5 ton – działa na polskich drogach ponad 50 miesięcy. Od lipca 2011 roku do października br. do Krajowego Funduszu Drogowego wpłynęło ponad 5 mld zł z tytułu opłat za drogi. viaTOLL obejmuje ponad 3,1 tys. km dróg krajowych, ekspresowych i autostrad. Dla aut osobowych przeznaczony jest system viaAUTO – kierowcy mogą za jego pomocą opłacać przejazdy płatnymi autostradami, dzięki czemu unikają postojów na bramkach.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Prawo

    W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

    W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

    Problemy społeczne

    Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

    Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.