Newsy

Nestlé zatrudni prawie 700 młodych ludzi do końca 2016 r. To element europejskiej walki z bezrobociem młodych

2015-02-12  |  06:20

W Europie pięć milionów osób do 25. roku życia pozostaje bez pracy, ale statystyki się poprawiają. Programy na rzecz zatrudniania młodych ludzi podejmowane są na szczeblu unijnym i w poszczególnych krajach, coraz częściej angażują się w nie również firmy. W ubiegłym roku w Nestlé 235 młodych Polaków otrzymało ofertę pracy, stażu lub praktyk w koncernie. Do końca 2016 r. liczba ta ma wzrosnąć do 760, a w całej Europie program dotyczyć ma nawet 20 tys. młodych do 30. roku życia.

Tylko w Polsce zaoferowaliśmy prawie 700 miejsc osobom, które starały się o pracę, staż i praktyki, z czego przyjęliśmy 235. Do 2017 roku planujemy zatrudnić w sumie 760 osób. Możemy się więc pochwalić ogromnymi sukcesami w walce z bezrobociem – przekonuje Mariola Raudo, kierownik ds. rekrutacji i HR biznes partner Nestlé Polska.

Zgodnie z ogłoszoną w 2013 roku przez Nestlé „Europejską Inicjatywą na rzecz Zatrudniania Ludzi Młodych – Nestlé needs YOUth” w ciągu najbliższych trzech lat firma chce stworzyć możliwość zatrudnienia dla 20 tys. Europejczyków do 30. roku życia. Połowa z nich ma otrzymać propozycje pracy, natomiast druga połowa – oferty praktyk i staży.

Bardzo nas cieszy ogromne zrozumienie dla tej inicjatywy i to, że wiele instytucji rządowych, pozarządowych, organizacji studenckich i innych podmiotów chce się w nią zaangażować – wskazuje Mariola Raudo. – Mnóstwo instytucji zgłasza się do nas z ofertą wsparcia i współpracy. Bardzo się cieszymy z tego, że jest tak duża otwartość.

Nestlé jest również inicjatorem Sojuszu dla Młodych, do którego w ubiegłym roku przystąpiło kilku znaczących graczy, m.in. firmy Axa, EY, Facebook czy Google. Łącznie koncerny te mają zaoferować młodym 100 tys. miejsc pracy, staży i praktyk.

Nikt nie trzyma się ściśle planów, które były tylko założeniami. Robimy tyle, na ile pozwalają możliwości – wyjaśnia Raudo.

Według europejskiego urzędu statystycznego Eurostat w grudniu ubiegłego roku stopa bezrobocia w strefie euro wyniosła 11,4 proc. wobec 11,5 proc. w listopadzie, a w całej UE – 9,9 proc. Bezrobocie wśród osób do 25. roku życia wyniosło 21,4 proc. we wszystkich krajach Unii Europejskiej, co oznacza, że problem ten dotyczył prawie pięciu milionów osób w tym wieku. Najgorzej statystyki te wyglądają w Hiszpanii i Grecji, gdzie bez pracy jest ok. 50 proc. młodych ludzi.

Osoby, które do nas aplikują lub odbywają praktyki i staże, to ludzie z ogromną inicjatywą, którzy mają wiele pomysłów nie tylko dotyczących własnego rozwoju, lecz także usprawnienia całej organizacji – zauważa kierownik ds. rekrutacji i HR biznes partner Nestlé Polska.

Jak podkreśla, główną przyczyną problemów młodych na rynku pracy jest niedopasowanie założeń programowych szkół do oczekiwań pracodawców. Absolwentom brakuje więc odpowiednich kompetencji czy wiedzy na temat danej specjalizacji.

O ile osoby z wykształceniem ścisłym nie mają większych problemów ze znalezieniem zatrudnienia, to absolwenci kierunków humanistycznych stają przed trudniejszym zadaniem, ponieważ muszą dopasować swoje kompetencje do wymagań rynku.

Humaniści zaczynają szukać swoich dróg, w związku z czym takie kierunki także bierzemy pod uwagę – zapewnia Raudo. – Rozmawiamy o tym, jak rozwijać kompetencje miękkie, oraz o tym, jak pomóc takim osobom odnaleźć się na rynku pracy, który coraz częściej jest jednak ukierunkowany na bardzo eksperckie, zawodowe kierunki.

W koncernie w Polsce pracuje ok. pięciu tysięcy osób.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

Polityka

Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

IT i technologie

Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.