Mówi: | Mirosław Godlewski |
Funkcja: | Prezes zarządu |
Firma: | Netia |
Netia stawia na rozwój oferty telewizyjnej. Do końca przyszłego roku chce podwoić liczbę użytkowników
– Telewizja przechodzi bardzo dużą transformację. W pewnym sensie fakt, że dopiero dołączamy do tych, którzy oferują takie rozwiązania, jest naszą zaletą – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Mirosław Godlewski, prezes zarządu Netii.
Telewizyjna usługa Netii działa od 2011 r. Na koniec czerwca z usługi Telewizji Osobistej Netii korzystało 100 879 użytkowników, czyli o 42 proc. więcej niż rok temu. Miesiąc później operator poszerzył swój pakiet o pięć nowych kanałów tematycznych HD (w tym filmowy Ale Kino+, dokumentalny Planete+, lifestylowe Kuchnia+ i Domo+ oraz dziecięcy teleTOON+) w ramach tej samej opłaty abonamentowej. Oznacza to, że obecnie dostarcza 48 kanałów telewizji cyfrowej (w tym 14 w jakości HD) z dekoderem Netia Player.
– Nasza telewizja dużo bardziej czerpie z interaktywności znanej już klientom w Internecie, ale z pełną jakością telewizji tradycyjnej – zaznacza prezes Netii.
Telewizyjna usługa Netii dostępna jest wyłącznie w pakiecie z internetem, a jej odbiór umożliwia dekoder Netia Player. O jej konkurencyjności może zadecydować zarówno interaktywność, jak i niska cena.
– Konkurujemy właściwie ze wszystkimi innymi metodami dostarczania usługi telewizyjnej do domu – podkreśla prezes.
Oparta na technologii smooth streaming Telewizja Osobista Netii pozwala odbierać zarówno kanały cyfrowe, jak i korzystać z aplikacji telewizyjnych w sieci. Oznacza to, że użytkownik sam decyduje o tym, jaki program bądź film będzie oglądał w danym czasie i na jakim urządzeniu (telewizor, laptop, tablet, smartfon).
– W Polsce z ponad 14 mln gospodarstw domowych, 12 mln już płaci za jakiś rodzaj telewizji – zauważa Godlewski. – Nasi abonenci rekrutują się więc z użytkowników czy to platform satelitarnych, czy też telewizji kablowych. Widzimy, że właściwie proporcjonalnie z każdego z tych segmentów migrują do usług Netii.
Netia jak na razie pozyskała ponad 100 tys abonentów usługi telewizyjnej. Plan operatora zakłada, że do końca 2014 r. ta liczba się podwoi.
– Mam nadzieję, że co roku będziemy setki tysięcy abonentów dodawać. Ta droga pewnie będzie przez kolejne 5–7 lat możliwa – prognozuje Mirosław Godlewski.
Czytaj także
- 2024-04-10: Miliardowe wydatki operatorów na infrastrukturę telekomunikacyjną. Barierą inwestycyjną wciąż pozostają formalności
- 2024-03-04: Polska odstaje od innych państw UE w leczeniu raka prostaty. Od kwietnia br. z programu lekowego mogą wypaść kolejne nowoczesne terapie [DEPESZA]
- 2024-04-04: Enej: Poprzez płytę „Vesna” chcieliśmy dać fanom pewien powiew świeżości. Pierwszy raz stworzyliśmy duet z ukraińskim raperem
- 2024-03-01: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Może po konkursie Miss World otworzą się perspektywy na pracę w telewizji. Chciałabym poprowadzić jakiś program
- 2024-02-14: Kwestie klimatyczne coraz bardziej obecne w strategiach firm. Część z nich wyprzedza nawet unijne regulacje
- 2024-02-02: Orlen rekordowo zwiększa nakłady na inwestycje. Ponad 120 mld zł przeznaczy na rozwój OZE
- 2024-02-29: Dagmara Kaźmierska: Zawsze miałam inne marzenia niż udział w „Tańcu z Gwiazdami”, ale zdecydowałam się w końcu spełnić prośby producentów. Już kilka lat temu mi to proponowano
- 2024-02-01: Orlen podsumowuje 8 lat znaczących zmian. D. Obajtek: To był czas budowy koncernu multienergetycznego [DEPESZA]
- 2024-02-05: Rekordowe wyniki lotniska w Gdańsku. Rozbudowa siatki połączeń pozwoli na obsłużenie w tym roku ponad 6 mln pasażerów
- 2024-02-07: Monika Richardson: Jeżeli miałabym wracać do telewizji, to tylko do mediów publicznych. W TVP panuje jednak większy chaos, niż zakładałam, i brakuje strategii wprowadzania zmian
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Farmacja
Sztuczna inteligencja pomaga odkrywać nowe leki. Skraca czas i obniża koszty badań klinicznych
Statystycznie tylko jedna na 10 tys. cząsteczek testowanych w laboratoriach firm farmaceutycznych pomyślnie przechodzi wszystkie fazy badań. Jednak zanim stanie się lekiem rynkowym, upływa średnio 12–13 lat. Cały ten proces jest nie tylko czasochłonny, ale i bardzo kosztowny – według EFPIA przeciętne koszty opracowania nowego leku sięgają obecnie prawie 2 mld euro. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala jednak obniżyć te koszty i skrócić cały proces. – Dzięki AI preselekcja samych cząsteczek, które wchodzą do badań klinicznych, jest o wiele szybsza, co zaoszczędza nam czas. W efekcie pacjenci krócej czekają na nowe rozwiązania terapeutyczne – mówi Łukasz Hak z firmy Johnson & Johnson Innovative Medicine, która wykorzystuje AI w celu usprawnienia badań klinicznych i opracowywania nowych, przełomowych terapii m.in. w chorobach rzadkich.
Zagranica
Chiny przygotowują się do ewentualnej eskalacji konfliktu z USA. Mocno inwestują w swoją niezależność energetyczną i technologiczną
Najnowsze dane gospodarcze z Państwa Środka okazały się lepsze od prognoz. Choć część analityków spodziewa się powrotu optymizmu i poprawy nastrojów, to jednak w długim terminie chińska gospodarka mierzy się z kryzysem demograficznym i załamaniem w sektorze nieruchomości. Władze Chin zresztą już przedefiniowały swoje priorytety i teraz bardziej skupiają się na bezpieczeństwie ekonomicznym, a nie na samym wzroście gospodarczym. – Chiny szykują się na eskalację konfliktu z USA i pod tym kątem należy obserwować chińską gospodarkę – zauważa Maciej Kalwasiński z Ośrodka Studiów Wschodnich. Jak wskazuje, Chiny mocno inwestują w rozwój swojego przemysłu i niezależność energetyczną, chcąc zmniejszyć uzależnienie od zagranicy.
Infrastruktura
Inwestycje w przydomowe elektrownie wiatrowe w Polsce mogą się okazać nieopłacalne. Eksperci ostrzegają przed wysokimi kosztami produkcji energii
Małe przydomowe elektrownie wiatrowe mogą być drogą pułapką – ostrzega Fundacja Instrat. Jej zdaniem koszt wytworzenia prądu z takich instalacji może być kilkukrotnie wyższy od tego z sieci. Tymczasem rząd proponuje program wsparcia dla przydomowych instalacji tego typu wart 400 mln zł. Zdaniem ekspertów warto się zastanowić nad jego rewizją i zmniejszeniem jego skali.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.