Mówi: | Wojciech Józefowski, dyrektor ds. logistyki sieci Biedronka Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji i CSR sieci Biedronka Magdalena Matracka, zastępca wójta gminy Stawiguda |
Biedronka inwestuje w nowe centrum dystrybucji w Stawigudzie pod Olsztynem. Zatrudni tam 600 pracowników
W Stawigudzie obok Olsztyna Biedronka otworzyła właśnie swoje 17. centrum dystrybucyjne. Będzie z niego zaopatrywać ok. 250 sklepów w północno-wschodniej Polsce. Dzięki temu znacznie skrócą się pokonywane dystanse przez ciężarówki z towarem. Jak podkreślają przedstawiciele sieci, to obok ekologicznych innowacji w samym obiekcie ważny aspekt prośrodowiskowy nowej inwestycji. Centrum dystrybucyjne będzie też dużym impulsem dla rynku pracy w regionie, w którym bezrobocie sięga 7,5 proc.
– Nowe centra dystrybucyjne Biedronki mają kolosalne znaczenie dla dalszego rozwoju firmy. Mamy olbrzymie plany odnośnie do naszej obecności na rynku, chcemy rozwijać naszą sieć sprzedaży detalicznej. Dlatego musimy też rozwijać jej zaplecze, czyli centra logistyczne. Każde kolejne takie centrum pozwala nam jeszcze lepiej zaopatrywać nasze sklepy – mówi agencji Newseria Biznes Wojciech Józefowski, dyrektor ds. logistyki sieci Biedronka.
Biedronka miała do tej pory 16 swoich centrów dystrybucyjnych, równomiernie zlokalizowanych w całej Polsce. W tym tygodniu otworzyła kolejne. Magazyn tym razem powstał w Stawigudzie koło Olsztyna i docelowo może obsługiwać nawet 250 sklepów w północno-wschodniej części kraju. Dzięki temu średni dystans pokonywany w trakcie dostaw do obsługiwanych sklepów skróci się aż o 1/3.
– Nowe centrum wzmocni pozycję Biedronki w regionie północno-wschodnim. Będziemy w stanie zaopatrywać nasze sklepy i odpowiadać na zapotrzebowanie klientów dużo szybciej i skuteczniej niż do tej pory – mówi Wojciech Józefowski.
Magazyn powstał na niemal 14-hektarowej działce, a finalna powierzchnia budynków przekracza 35 tys. mkw. Na jego wyposażeniu znalazło się prawie 200 wózków widłowych z bezobsługowymi bateriami litowo-jonowymi, 175 pojazdów ciężarowych i 1 tys. kontenerów chłodniczych. Zastosowano w nim również nowoczesny system zarządzania zapasami SAP EWM, dzięki czemu magazyn będzie w stanie wysyłać do sklepów ponad 6 tys. palet dziennie.
– Zastosowaliśmy tutaj wiele nowoczesnych rozwiązań, które ułatwiają pracę centrum dystrybucyjnego. To m.in. specjalne słuchawki dla naszych magazynierów z podpowiedziami, co w danym momencie trzeba zapakować. To mocno ułatwia i przyspiesza pracę – mówi Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji i CSR sieci Biedronka.
Obiekt ma też dogodną lokalizację. Jest położony w pobliżu ważnych węzłów dróg ekspresowych S51 i S7, co ułatwi prowadzenie operacji logistycznych w północno-wschodniej części Polski.
– Nowe centrum od samego początku zostało też pomyślane jako miejsce przyjazne środowisku. Zainstalowaliśmy w nim inteligentny system oświetlenia, które dopasowuje się do poziomu oświetlenia na zewnątrz, zasadziliśmy łąki kwietne i stworzyliśmy insektownik, żeby ułatwiać życie m.in. pszczołom. Kolejna ważna rzecz to też naturalne gazy, wykorzystywane na powierzchniach chłodniczych tego centrum – mówi Arkadiusz Mierzwa.
We wrześniu br. została podpisana umowa dotycząca zamontowania na dachu magazynu ponad 1,7 tys. paneli fotowoltaicznych o wydajności 600 kWp.
– Największą zaletą środowiskową obiektu jest jednak to, że 250 sklepów sieci Biedronka w północno-wschodniej Polsce będzie zaopatrywanych właśnie stąd. Wcześniej towary były przewożone z okolic Warszawy, więc dzięki otwarciu nowego obiektu dystanse będą krótsze, co zmniejszy zużycie paliwa o ponad 30 proc. – mówi dyrektor ds. komunikacji i CSR sieci Biedronka.
Nowe centrum dystrybucyjne Biedronki jest już oficjalnie otwarte, uroczystą wstęgę przecięli w tym tygodniu przedstawiciele sieci oraz lokalnych władz. Magazyn realizuje już także pierwsze dostawy do wybranych sklepów. Co istotne, jest on nie tylko ważną składową sieci logistycznej Biedronki, ale i dużym wsparciem dla rynku pracy w regionie, w którym bezrobocie sięga według GUS-u 7,5 proc.
– Zatrudnienie znajdzie tutaj około 600 osób, przez co centrum dystrybucyjne Biedronki będzie jednym z największych pracodawców w regionie Warmii i Mazur – mówi Arkadiusz Mierzwa.
– Dla regionu i jego mieszkańców ta inwestycja jest bardzo ważna właśnie ze względu na nowe miejsca pracy. Wyniki ubiegłorocznego Narodowego Spisu Ludności, który przeprowadził GUS, pokazały, że od 2011 roku przyrost liczby mieszkańców w naszej gminie wynosi ponad 120 proc. Dlatego mam nadzieję, że wielu mieszkańców znajdzie pracę właśnie w nowym centrum Biedronki. Jako gmina oczekujemy też, że będziemy współpracować z firmą przy różnych inwestycjach dla społeczeństwa – dodaje Magdalena Matracka, zastępca wójta gminy Stawiguda.
Czytaj także
- 2024-11-22: Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-10-10: Niewystarczające finansowanie polskiej nauki. Badacze rezygnują albo wyjeżdżają za granicę
- 2024-10-11: Szpitale pracują nad poprawą jakości opieki nad pacjentami. Do wzmocnienia są kwestie bezpieczeństwa i redukcja zdarzeń niepożądanych
- 2024-09-13: M. Lasek: Z rozwojem cargo nie ma co czekać na nowe lotnisko centralne. Zachęty podatkowe mogłyby pomóc
- 2024-09-05: W. Kosiniak-Kamysz: COVID-19 i wojna pokazały nam zagrożenia dla łańcuchów dostaw. Musimy być niezależni w produkcji sprzętu wojskowego
- 2024-08-29: Aplikacja mObywatel zyskuje nowe funkcjonalności. Jeszcze w tym roku pojawi się mStłuczka
- 2024-08-22: Duży zastrzyk finansowy dla sektora zdrowia z KPO. Około 1,2 mld zł trafi na część badawczo-rozwojową i Centra Wsparcia Badań Klinicznych
- 2024-08-08: Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Firmy mają problem z rosnącymi kosztami prowadzenia działalności
- 2024-08-30: Branża logistyki coraz bardziej zautomatyzowana. Rozładunkiem towaru zajmują się autonomiczne wózki, a inwentaryzacją roboty stukrotnie szybsze niż człowiek
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Akcesja Ukrainy będzie dużym wyzwaniem dla unijnego rolnictwa. Obie strony czeka kilka lat przygotowań
Ukraina ze względu na wielkość terytorium i żyzne grunty jest rolniczą potęgą. Jej przystąpienie do Unii Europejskiej może być wyzwaniem dla całego europejskiego rolnictwa. Pokazały to ostatnie lata, kiedy zwolnienie z ceł ukraińskich produktów zdestabilizowało sytuację rynków rolnych w części krajów. Ukraińskie rolnictwo wciąż nie spełnia unijnych wymagań. Komisja Europejska oceniła gotowość branży rolnej na 2 w sześciopunktowej skali.
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.