Newsy

W Warszawie otwarto nową galerię handlową. W nowoczesną powierzchnię przekształcono zabytkowe hale dawnej fabryki

2015-11-06  |  06:35
Mówi:Maciej Krenek, członek zarządu RE Project Development

Piotr Kuczyński, wiceprezes zarządu Kuryłowicz & Associates

  • MP4
  • Nowa galeria handlowa Ferio Wawer ma 12 tys. mkw. oraz blisko 50 sklepów i punktów usługowych. To pierwsza tego typu inwestycja w tej dzielnicy. Inwestor, austriacki deweloper, chce by było to nie tylko miejsce zakupów, lecz także miejsce spotkań i rozrywki. Klientów przyciągać ma również architektura. Ferio Wawer mieści się w odnowionych wnętrzach zabytkowej fabryki.

    Ferio Wawer to piąte centrum handlowo-usługowe Ferio. Bardzo mocno akcentujemy, że nie chcemy być tylko centrum handlowym, lecz raczej centrum usługowo-handlowym. Chcemy ofertę rozszerzać o część rozrywkową, fitness, plac zabaw dla dzieci, kawiarnie, żeby ludzie nie tylko przychodzili na codzienne zakupy, lecz także spędzali tu wolny czas i spotykali się – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Maciej Krenek, członek zarządu RE Project Development, inwestora Ferio Wawer.

    Nowa galeria jest zlokalizowana u zbiegu ulic Szpotańskiego i Żegańskiej w Wawrze, w sąsiedztwie Urzędu Dzielnicy i stacji kolejowej Międzylesie. To obszar o powierzchni 12 tys. mkw. W centrum będzie ok. 50 różnych sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych.

    Mamy zarówno sieci ogólnopolskie, jak i lokalne pomysły z dzielnicy Wawer. Jest to bardzo ważny element, ponieważ nie tylko logo jest ważne, lecz także to, co za nim stoi, a więc przedsiębiorca, który dokładnie wie, czego społeczeństwo lokalne naprawdę oczekuje – mówi Krenek.

    Dziś wynajęte jest 88 proc. powierzchni. Do końca tego roku inwestor zakłada, że będzie to 95 proc.

    – De facto oznacza to, że jesteśmy w pełni skomercjalizowani i mam nadzieję, że lokalna społeczność będzie chciała odwiedzać to centrum – mówi Krenek. – Według nas potencjał tej dzielnicy jest bardzo duży. Dziś brakuje tu nowoczesnej powierzchni handlowej.

    Klientów przyciągać mają nie tylko duże firmy wynajmujące w Ferio powierzchnię, lecz także wnętrza. Galeria powstała bowiem w zabytkowych halach dawnej Fabryki Aparatów Elektrycznych K. Szpotańskiego. Projekt architektoniczny, który łączy hale z nowoczesnymi rozwiązaniami budowlanymi przygotowała pracownia Kuryłowicz & Associates.

    Historia tego miejsca była dla nas inspiracją. Chcieliśmy przywrócić społeczeństwu bardzo wartościową i piękną zabudowę. Podstawowym założeniem było jak najbardziej pieczołowite odtworzenie każdego fragmentu fabryki – mówi architekt Piotr Kuczyński, wiceprezes zarządu Kuryłowicz & Associates. – W naszej opinii taka szkoła konserwowania zabytków, która pozwoli nadawać zabytkowym miejscom funkcję komercyjne i socjologiczne, jest jak najbardziej wskazana.

    W galerii utrzymano więc klasyczny układ hal poprzemysłowych: oryginalne słupy konstrukcyjne, trakty i lampy.

    Ferio Wawer jest piątym centrum zbudowanym przez RE project development w ciągu ostatnich 10 lat. Pozostałe zlokalizowane są we Wrocławiu, w Puławach, Legnicy i Koninie. Wśród najemców powierzchni w warszawskim obiekcie są Alma, Apteka dr Zdrowie, Calypso Fitness, Carry, CCC, Egurrola Dance Studio, H&M, Play, Restauracja Stacja Wawer, Rossmann, RTV Euro AGD.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    Handel

    Polscy producenci drobiu liczą na ponowne otwarcie chińskiego rynku. Kraje azjatyckie coraz ważniejszym importerem

    Polska wciąż cieszy się w świecie renomą cenionego producenta mięsa drobiowego. Na eksport trafia ok. 60 proc. rocznej produkcji, czyli prawie 2 mln t. Polscy producenci walczą o silną pozycję na zagranicznych rynkach. Priorytetem jest dla nich ponowne uruchomienie eksportu do Chin, który został wstrzymany pięć lat temu ze względu na ptasią grypę. Trwa dopracowywanie szczegółów porozumienia w tej sprawie.

    Finanse

    Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń

    Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.