Newsy

Zainteresowanie inwestorów Warszawą rośnie. Możliwe nowe miejsca pracy w usługach, finansach i nowych technologiach

2015-06-08  |  06:35

Zainteresowanie inwestorów stolicą jest coraz większe. Władze miasta prowadzą rozmowy z firmami, które chcą wejść na warszawski rynek. Nowe miejsca pracy mogą powstać w usługach, finansach, ale także w nowych technologiach. Rocznie w Warszawie przybywa 400 tys. mkw. powierzchni biurowej, co świadczy o atrakcyjności inwestycyjnej miasta.

Jest kilka rozmów w toku, niestety, ze względu na stan zaawansowania trudno dzisiaj rokować – zastrzega w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Michał Olszewski, zastępca prezydenta miasta stołecznego Warszawy. – Pojawiło się kilku dużych graczy, m.in. z rynku finansowego, którzy intensywnie rozglądają się w stolicy.

Jak podkreśla, miasto angażuje się w tworzenie oferty, która ma przyciągnąć do stolicy inwestorów. Coraz częściej jednak z taką inicjatywą wychodzą same firmy, które chcą zaistnieć na warszawskim rynku.

Mamy trochę inną sytuację niż niektóre polskie miasta, które same szukają inwestorów. Spodziewamy się finalizacji niektórych transakcji w przyszłym roku – mówi Michał Olszewski. – To będą miejsca pracy przede wszystkim w sektorze usług, zwłaszcza usług finansowych. Liczymy na co najmniej jedną inwestycję w sektorze badań i rozwoju technologicznego, w zakresie nanotechnologii.

Nie chce jednak podawać konkretów na temat prowadzonych rozmów. Podkreśla, że wskaźnikiem atrakcyjności miasta jest m.in. sytuacja na rynku nieruchomości biurowych.

– Skoro cały czas pojawiają się nowe projekty, to znaczy, że jest na nie popyt i są zasiedlane – mówi Olszewski.

Warszawa jest największym rynkiem nieruchomości komercyjnych w Polsce. Jak wynika z raportu MarketView, firmy doradczej i inwestycyjnej CBRE, w stolicy znajduje się obecnie 4,45 mln mkw. powierzchni biurowej. Co roku przybywa tu około 400 tys. mkw., mniej więcej tyle, ile znajduje się w Gdańsku. W pierwszym kwartale br. w Warszawie przybyło 59,2 tys. mkw., a współczynnik pustostanów wyniósł 13 proc. W budowie znajduje się obecnie 683,6 tys. mkw. nowych biur.

W ciągu pierwszych trzech miesięcy br. absorpcja powierzchni biurowej w Warszawie wyniosła 62,3 tys. mkw., znacznie przewyższając średnią z ostatnich czterech lat (ok. 39 tys. mkw.). Był to drugi z rzędu kwartał, kiedy wielkość wynajętej powierzchni przekroczyła poziom podaży, powodując niewielki spadek wskaźnika pustostanów.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.