Newsy

Nowe technologie wymagają innowacyjnej sprzedaży. Saturn otworzył w Bydgoszczy najnowocześniejszy w Polsce salon z elektroniką użytkową

2015-11-20  |  06:40
Mówi:Sławomir Uherek
Funkcja:dyrektor zarządzający
Firma:Saturn Polska
  • MP4
  • Strefy innowacji, nowoczesna ekspozycja produktów i rozwój usług związanym z finansowaniem i gwarancją zakupów – to najnowsze trendy w salonach sprzedaży elektroniki użytkowej. Światowe standardy zostały wykorzystane m.in. w nowo otwartym salonie Saturna w Bydgoszczy. Klienci mają dostęp tu do technologicznych nowości, a poza tym mogą się napić kawy, naładować telefon czy spersonalizować własne urządzenia mobilne. Sklep stawia także na sprzedaż przez internet.

    Saturn w Bydgoszczy jest najnowocześniejszym sklepem elektroniki użytkowej w Polsce i wykracza daleko poza granice definicji zwykłego sklepu. Zastosowane rozwiązania są innowacyjne pod względem ekspozycji produktów. Same produkty również są bardzo innowacyjne. Na każdym dziale możemy znaleźć jakieś nowości technologiczne – mówi agencji Newseria Sławomir Uherek, dyrektor zarządzający siecią Saturn.

    Nowo otwarty salon Saturna w centrum handlowym Zielone Arkady ma być flagowym sklepem sieci. Klientów przyciągać mają nowości rynkowe, takie jak 65-calowy telewizor w technologii 4K, który przedpremierowo dostępny jest tylko w bydgoskim sklepie. Jak jednak podkreślają przedstawiciele Saturna, nowoczesne technologie wymagają innowacyjnej sprzedaży. Sklep został zaaranżowany według najnowszych światowych standardów w branży. Klienci będą mogli doświadczyć najnowszych technologii i odkryć korzyści wynikające z ich zastosowania w specjalnych strefach innowacyjnych.

    Duży nacisk położono także na rozwój usług okołoproduktowych, związanych m.in. z finansowaniem produktów oraz udzielaniem gwarancji na zakupione towary.

    Przy wejściu do sklepu klienci mogą skorzystać z bezpłatnej kawy, mogą usiąść, naładować swoje urządzenie mobilne. Kładziemy nacisk na to, żeby komfort przebywania w sklepie i komfort zakupów był na najwyższym możliwym poziomie – dodaje Uherek.

    Podkreśla, że sklep ma najszerszą na rynku ofertę produktów związanych z technologiami mobilnymi, czyli smartfonów i tabletów oraz nowoczesnych produktów poszerzających możliwości zakupionych urządzeń.

    W sklepie w Bydgoszczy mamy unikatową na rynku usługę, która polega na tym, że klient dowolnie wybrane przez siebie zdjęcie czy obraz może nanieść na etui swojego telefonu lub tabletu i dzieje się nto a poczekaniu – mówi Sławomir Uherek. – Rozwiązania zastosowane w tym salonie dla Saturna stają się standardem i będą stosowane w każdym nowo otwartym lub zmodernizowanym sklepie.

    Jak podkreśla Uherek, strategia spółki opiera się na obecności w najważniejszych centrach handlowych polskich miast. Równolegle z bydgoskim sklepem w CH Zielone Arkady otwarto także salon Saturn Connect z technologiami mobilnymi we wrocławskim centrum Aleja Bielany.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.