Nowy gracz w bankowości elektronicznej w Polsce. Western Union wprowadza na rynek nową platformę bankową [DEPESZA]
Western Union, instytucja zajmująca się międzynarodowymi transferami pieniężnymi, uruchamia nową platformę bankowości elektronicznej. – Polska jest jednym z pierwszych rynków, na których uruchomimy naszą elektroniczną aplikację bankową – mówi Denisa Mateescu, szefowa Western Union na Europę Wschodnią. Poza standardowymi usługami, czyli międzynarodowymi przekazami, w aplikacji dostępne będą także inne usługi bankowe i konto wielowalutowe. Statystyki Związku Banków Polskich pokazują, że Polacy są narodem chętnie bankującym online, a liczba użytkowników bankowości internetowej stale rośnie.
– To zupełnie nowa propozycja bankowości cyfrowej, która zmieni sposób, w jaki nasi klienci realizują swoje potrzeby finansowe na całym świecie, ciesząc się atrakcyjnymi korzyściami oraz wszechstronną obsługą klienta – podkreśla Denisa Mateescu.
Przez aplikację Western Union Digital Banking klienci mogą m.in. założyć internetowe konto wielowalutowe i dokonywać natychmiastowych międzynarodowych przekazów pieniężnych między użytkownikami bez opłat. Do konta dołączona jest karta debetowa Platinum Visa.
W ramach startu platformy w Polsce Western Union oferuje oprocentowanie 6 proc. na kontach premium oraz 2 proc. na standardowych rachunkach bankowych, a dodatkowo także premie finansowe m.in. za transakcje kartą, zakupy online’owe czy przekazy pieniężne. W premierowej ofercie są także usługi abonamentowe od wybranych dostawców.
– Aplikację wyróżnia sposób, w jaki klienci mogą korzystać z różnorodnych rozwiązań Western Union, wysyłając lub odbierając środki pieniężne. Na przykład, za pośrednictwem aplikacji można wysyłać pieniądze do rodziny i bliskich na całym świecie w wielu walutach, a także zlecać wypłatę środków w gotówce w setkach tysięcy punktów handlowych na świecie lub bezpośrednio na kartę, portfel mobilny lub konto bankowe, w zależności od lokalizacji często w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Można również otrzymywać pieniądze wysyłane za pośrednictwem placówek handlowych lub platform cyfrowych Western Union – wyjaśniają przedstawiciele spółki. – Warunki oferty są dostępne na stronie internetowej Western Union.
Nowa platforma Western Union działa już także na trzech innych rynkach w UE: w Niemczech, Rumunii i we Włoszech. Z aplikacji bankowej korzysta w sumie ok. 150 tys. klientów. W następnych miesiącach będzie uruchamiana na kolejnych rynkach w Europie i na świecie.
– Polscy konsumenci wiedzą, że mogą zaufać Western Union w kwestii szybkiego i bezpiecznego transferu pieniędzy w niemal każdym zakątku świata. W oparciu o tę relację oraz związane z nią zaufanie jesteśmy przekonani, że nasza elektroniczna aplikacja bankowa będzie stanowić realną wartość dodaną dla naszych klientów – mówi szefowa Western Union na Europę Wschodnią.
W Polsce z bankowości internetowej aktywnie korzysta 22 mln osób, ale umów klientów indywidualnych posiadających do niej dostęp jest już ponad 41,5 mln. To o 7 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z raportu ZBP NetB@nk za trzeci kwartał ub.r. Najszybciej przybywa użytkowników aplikacji mobilnych – jest ich już 18,7 mln, o prawie 18 proc. więcej niż rok wcześniej, oraz klientów mobile only, którzy stanowią ponad 12-milionową grupę.
Czytaj także
- 2024-09-09: Coraz więcej młodych ludzi chce zostać rzecznikiem patentowym. Trwa nabór na aplikację rzecznikowską
- 2024-08-23: ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów
- 2024-06-20: Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje edukację. Rynek takich rozwiązań będzie rósł w tempie prawie 40 proc. rocznie
- 2024-06-18: Sztuczna inteligencja w centrum zainteresowania biznesu. Większość firm ogranicza się do pilotażów i eksperymentowania
- 2024-02-29: Szybko wyprzedawane mieszkania dużym problemem dla nabywców. Nowa aplikacja pomoże im śledzić na bieżąco ogłoszenia z portali
- 2023-12-28: Rekordowy rok dla PKP Intercity. W 2024 roku spółka chce przekroczyć barierę 70 mln pasażerów
- 2023-10-24: Polskie Towarzystwo Informatyczne „nagrodzi” e-buble. Szuka najbardziej nieprzyjaznych i irytujących aplikacji
- 2023-09-18: Chiny otwarcie dążą do pozycji światowego hegemona. Wykorzystują organizacje międzynarodowe do realizacji tego celu
- 2023-09-12: ZUS coraz szybciej się cyfryzuje. Większość funkcji jest już dostępna nie tylko przez PUE, ale też aplikacje mobilne
- 2023-07-17: Wkrótce będzie można zastrzec swój numer PESEL. Opcja ta będzie możliwa m.in. przez mObywatela 2.0
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wstrzymanie dopłat do leasingu aut elektrycznych może zahamować na nie popyt. Większość firm odłoży zakup na przyszły rok
Wstrzymanie dopłat do leasingu w programie „Mój elektryk” może czasowo obniżyć popyt na samochody elektryczne, zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Dla dalszego rozwoju elektromobilności potrzebny jest nie tylko stabilny system wsparcia, lecz również ujednolicenie systemów płatności, ładowania i zarządzania flotą w kontekście dalszego rozwoju elektromobilności – podkreślali eksperci podczas Kongresu Nowej Mobilności. Na koniec lipca 2024 roku w Polsce było zarejestrowanych łącznie ponad 70,5 tys. samochodów w pełni elektrycznych.
Prawo
Zapowiadane oskładkowanie wszystkich umów-zleceń i o dzieło to wyzwanie dla ZUS. Zakład będzie potrzebował 3–6 miesięcy na przygotowanie się do zmian
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej poinformowało, że przygotowało już projekt nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Nowe przepisy przewidują objęcie obowiązkowymi ubezpieczeniami społecznymi wszystkich umów cywilnoprawnych, w tym umów-zleceń i o dzieło. Z danych GUS wynika, że na koniec I kwartału 2024 roku pracę na podstawie umów-zleceń i pokrewnych wykonywało w Polsce niemal 2,3 mln osób. Nie ma jeszcze decyzji w sprawie terminu wdrożenia reformy. – Potrzebny czas na wdrożenie tej zmiany szacuję na trzy–sześć miesięcy – zapowiada Sławomir Wasielewski, członek zarządu odpowiedzialny za Pion IT w ZUS.
Problemy społeczne
Seniorzy oczekują od miast oferty dla siebie. To mogłoby przeciwdziałać ich izolacji społecznej
70 proc. mieszkańców miast wskazuje, że samotność to jedna z głównych przyczyn złego stanu psychicznego – wynika z badania Kantar Polska przeprowadzonego dla Grupy LUX MED. Z takim stwierdzeniem zgodziło się ponad 80 proc. osób w najstarszej grupie wiekowej, co może oznaczać, że to one najczęściej zmagają się z takim problemem. Eksperci widzą tutaj dużą rolę dla miast – oferta różnych inicjatyw czy darmowa pomoc psychologiczna dla seniorów mogłyby pomóc w poprawie ich dobrostanu psychicznego.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.