Newsy

55 polskich miast, firmy, studenci i gwiazdy biorą udział w akcji WWF "Godzina dla Ziemi"

2013-03-22  |  06:57

W sobotę 23 marca o godzinie 20:30 wyłączone zostanie oświetlenie zabytków, niektórych biur czy pokoi w akademikach. Wszystko po to, by zwrócić uwagę na wpływ ludzi na środowisko naturalne i promować oszczędzanie energii, wody i surowców. 55 miast, wiele firm i 30 tysięcy Polaków zadeklarowało udział w proekologicznej akcji „Godzina dla Ziemi”.  Akcję będą wspierać gwiazdy: Kora, Michał Piróg, Agnieszka Szulim, Kinga Rusin czy Kasia Tusk.

WWF organizuje akcję „Godzina dla Ziemi” już po raz szósty. Liczba miast i instytucji, które biorą w niej udział z roku na rok rośnie. W tym roku na liście miast są między innymi Warszawa, Kraków, Olsztyn, Poznań, Toruń, Wrocław i Katowice. Władze na godzinę wyłączą oświetlenie najbardziej charakterystycznych budynków, zabytków i obiektów: Stadionu Narodowego, Zamku Królewskiego i Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie, Złotej Bramy i Bazyliki Mariackiej w Gdańsku czy Sukiennic i Kopca Kościuszki w Krakowie. 

 – Chcemy zachęcić wszystkich Polaków do tego, by oszczędzali energię, wodę. Chcemy zwrócić uwagę na to, że nasze codzienne wybory mają wpływ na środowisko, w którym żyjemy – mówi Anna Połotnicka z WWF Polska. –  Przede wszystkim zachęcamy do gaszenia światła w pomieszczeniu, z którego wychodzimy, zakręcania kranu podczas mycia zębów. Możemy przesiąść się z samochodu na rower lub do komunikacji miejskiej, by ograniczyć naszą emisję dwutlenku węgla i szkodliwych substancji do atmosfery.

Do udziału w akcji zgłosiło się już ponad 30 tys. osób. W Opolu przez Facebooka plan wygaszenia światła w pokojach, tak, żeby powstał rysunek drzewa oraz skrót UO, rozsyłają mieszkańcy jednego z akademików. Do akcji przyłączyło się również kilka dużych firm: Carrefour Polska, DTZ, Jones Lang LaSalle, Knight Frank, Skanska i Stena Recycling. Grupa firm planuje zebranie wspólnie ze swoimi klientami 5 ton elektrośmieci.

Jak podkreślają pomysłodawcy akcji, jej celem nie jest oszczędność konkretnej ilość energii, ale wyraz troski o kondycję naszej planety.

 – Zaczynamy mówić o potrzebie ochrony przyrody, oszczędzania energii i wody. Chcemy zazielenić świat wokół nas. Na naszej stronie zamieściliśmy szereg porad. Wystarczy wejść na www.godzinadlaziemi.pl i sprawdzić, jak możemy zmienić świat wokół siebie – mówi Anna Połotnicka.

Godzina dla Ziemi to jedyna masowa impreza tego typu, która ma zasięg światowy. Bierze w niej udział 5 tys. miast w 150 krajach. W jej ramach w latach ubiegłych na godzinę było wygaszane oświetlenie wieży Eiffla, London Eye, siedziby brytyjskiego Parlamentu, Empire State Building czy budynku opery w Sydney.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.