Newsy

Operator Orange skończył modernizację sieci. 98 proc. obszaru Polski w zasięgu internetu 3G

2014-09-24  |  06:55
Mówi:Piotr Muszyński
Funkcja:wiceprezes zarządu
Firma:Orange Polska SA
  • MP4
  • Po ponad dwóch i pół roku Orange kończy program inwestycyjny, dzięki któremu 98 proc. Polaków znalazło się w zasięgu internetu 3G. W tym czasie liczba stacji bazowych wzrosła o 60 proc. Zwiększenie zasięgu to szansa na zaoferowanie nowych usług w zakresie mobilnego dostępu do internetu.

    Program inwestycyjny służył poprawie jakości usług, przede wszystkim tych, które wiążą się z dostępem do mobilnego internetu – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjna Newseria Biznes Piotr Muszyński, wiceprezes zarządu Orange Polska.

    Dzięki rozpoczętemu w maju 2012 r. programowi rozbudowy i modernizacji sieci komórkowej Orange zapewnia dostęp do szybkiego internetu mobilnego 98 proc. Polaków. W ciągu najbliższych tygodni odsetek ten zwiększy się do 99 proc. Takie pokrycie jest możliwe dzięki 10 tys. stacji bazowych. W porównaniu ze stanem sprzed 2012 r. ich liczba zwiększyła się o 60 proc.

    Muszyński podkreśla, że bez rozbudowy sieci Orange nie byłby w stanie sprostać potrzebom Polaków, którzy coraz częściej korzystają z internetu mobilnego. Program inwestycyjny prowadziła spółka joint-venture NetWorks!, w której po 50 proc. udziałów mają Orange oraz T-Mobile.

    Zaczęliśmy od sprawnie prowadzonych, ale wielomiesięcznych negocjacji formalno-prawnych z naszym partnerem. Następnym etapem było wspólne planowanie sieci, a następnie jej budowa, która polegała na wymianie całego sprzętu radiowego, którego używaliśmy do tej pory, na sprzęt nowej generacji, który umożliwia współdzielenie sieci pomiędzy dwoma operatorami – wyjaśnia Muszyński.

    Jak podkreśla Muszyński, zwiększenie zasięgu poprawi dostęp do usług oferowanych przez Orange. Przekonuje, że to bardzo duża zmiana, która umożliwi operatorowi rozwój nowych produktów. Zostaną one uproszczone i oparte o internet mobilny. Dzięki inwestycji w nowe stacje bazowe Orange jest gotowy również na dalszy rozwój usług.

    Poza pokryciem niemal całego kraju zasięgiem internetu 3G, Orange rozwija także zasięg szybkiego internetu LTE. W jego zasięgu jest już 22 mln Polaków, czyli niemal 60 proc. społeczeństwa.

    W ofercie produktowej stawiamy na dostęp do internetu mobilnego, uproszczenie naszych usług i na wszystko, co wiąże się z konwergencją, czyli możliwością wykorzystania sieci mobilnej i sieci stacjonarnej Orange ‒ podkreśla Piotr Muszyński.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Farmacja

    Konsument

    Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

    Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

    Prawo

    Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

    Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.