Mówi: | Bruno Duthoit |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Orange Polska |
Orange inwestuje w nowe technologie telefonii komórkowej i stacjonarnej. Za dwa lata cała Polska w zasięgu szybkiego mobilnego internetu LTE
Dostęp do internetu LTE w sieci Orange ma dziś niemal trzy czwarte Polaków. W ciągu kolejnych dwóch lat zasięg obejmie całą Polskę. Inwestycje w nowe technologie będą dotyczyć także telefonii stacjonarnej. W tym roku Orange zainwestuje niemal pół miliarda złotych w światłowody, które doprowadzi bezpośrednio do 650 tysięcy domów i mieszkań.
– Naszym priorytetem w telefonii komórkowej jest rozwój sieci LTE. Już teraz 74 proc. populacji ma dostęp do internetu w tej technologii. Mocno rozwijaliśmy ją w ostatnich miesiącach i nadal będziemy. Dla nas istotne jest nie tylko pokrycie, lecz także jakość dostępu. Chcemy, by klienci mogli swobodnie korzystać z LTE nie tylko na zewnątrz, lecz także wewnątrz budynków czy w metrze – mówi agencji Newseria Biznes Bruno Duthoit, prezes Orange Polska
Od początku tego roku zasięg sieci 4G LTE Orange zwiększył się z 61 do 74 proc. Plany firmy zakładają, że najpóźniej za dwa lata technologia LTE będzie dostępna praktycznie w całym kraju.
Spółka stawia na innowacyjne technologie również w segmencie stacjonarnym.
– To dla nas wciąż bardzo istotny rynek. Planujemy na nim przełomowe zmiany, chcemy by sieć światłowodowa była w tym segmencie powszechniejsza. W tym roku przeznaczymy do 450 milionów złotych na okablowanie światłowodami około 650 tysięcy domów i mieszkań w Polsce – mówi Duthoit.
Zapowiada, że to dopiero pierwszy etap inwestycji. Orange planuje również wiele innych przedsięwzięć.
– W najbliższych latach chcemy całkowicie wycofać starsze technologie, które funkcjonują jeszcze w naszej sieci. To ważna modernizacja, która nie będzie bezpośrednio widoczna dla klientów, ale polepszy jakość naszych usług – zapowiada prezes Orange Polska.
Postawienie na nowe technologie, a co za tym idzie – na zwiększenie jakości oferowanych usług, ma pomóc firmie utrzymywać konkurencyjność na coraz trudniejszym rynku telekomunikacyjnym. Drugim kluczowym elementem będzie poprawianie kontaktu z klientami.
– Chcemy, żeby doświadczenia naszych klientów były tylko pozytywne, a oferowane usługi na najwyższym poziomie. Dlatego musimy wykazać się przejrzystością oraz zapewnić jak najwyższą jakość zarówno technologii obsługi, jak i kontaktów w punktach sprzedaży. To dla nas priorytet – przekonuje Bruno Duthoit.
Orange wprowadził nowe pakiety taryfowe, usprawnia też obsługę klientów. Salony Orange i pozostałe kanały sprzedaży będą się lepiej uzupełniać. W salonach klienci będą mogli skorzystać m.in. z obsługi na recepcji i załatwić wiele prostych spraw od ręki. Stopniowo Orange będzie wdrażać inteligentny system zarządzania ruchem w salonie. W najbliższych dniach firma planuje też otwarcie w Warszawie pierwszego w Polsce tzw. smart store, czyli interaktywnego salonu przyszłości.
Czytaj także
- 2025-01-30: Duża inwestycja w browarze w Elblągu. Nowa linia produkuje piwo z prędkością 60 tys. puszek na godzinę
- 2025-01-23: Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów
- 2024-12-23: Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
- 2024-12-18: Rekordowa pożyczka z KPO dla Tauronu. 11 mld zł trafi na modernizację i rozbudowę sieci dystrybucji
- 2024-12-19: Polska centralna przyciąga coraz więcej inwestycji. W Łodzi powstaje nowe centrum dystrybucyjne dla Della
- 2025-01-03: Dobre prognozy dla rynku kredytów mieszkaniowych. Mimo braku rządowego programu wsparcia
- 2024-12-18: Inżynierowie z Warszawy pracują nad innowacjami dla całej Grupy Orange. Ich specjalności to AI i cyberbezpieczeństwo
- 2024-12-20: Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
- 2024-12-11: Kobiety nie wierzą w swoje kompetencje dotyczące inwestowania. Niska samoocena często przeszkadza w podjęciu pierwszych kroków
- 2025-01-08: Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Prawo
Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń będzie dużym wyzwaniem dla ustawodawcy. Pracodawcy muszą się liczyć z nowymi obowiązkami
Za niespełna półtora roku do polskiego prawa powinna zostać wdrożona dyrektywa o jawności wynagrodzeń, która nałoży na pracodawców obowiązek informowania kandydatów do pracy o widełkach płacowych dla oferowanych stanowisk. Także każdy zatrudniony pracownik będzie miał prawo do informacji na temat średnich wynagrodzeń osób zajmujących podobne stanowiska lub wykonujących pracę o tej samej wartości. Dla pracodawców oznacza to konieczność usystematyzowania siatki płac, a także – w niektórych przypadkach – ich raportowania.
Polityka
Na skrajnie prawicową AfD chce głosować co piąty Niemiec. Coraz więcej zwolenników ma jej polityka migracyjna i energetyczna
W poprzednich wyborach do Bundestagu w 2021 roku Alternatywa dla Niemiec (AfD) uzyskała 10 proc. głosów. Najnowsze sondaże przed lutowymi wyborami dają jej dwukrotnie większe poparcie, tym samym prawicowo-populistyczna partia może stać się drugą siłą polityczną. Coraz więcej Niemców popiera postulaty AfD – 68 proc. chce zaostrzenia polityki migracyjnej, podobny odsetek popiera wykorzystanie energii jądrowej, a blisko połowa – budowę nowych elektrowni.
Konsument
Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa
Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.