Mówi: | Maciej Witucki |
Funkcja: | Prezes Zarządu |
Firma: | Orange Polska |
Orange zwiększa liczbę nowych przyłączy w technologii stacjonarnej
Orange zwiększa liczbę nowych przyłączy telefonii stacjonarnej. W ślad za tym poszedł wzrost średniego przychodu od klienta. – Dzięki inwestycjom, które prowadziliśmy od trzech lat i zwiększeniu zasięgu, rzeczywiście ta dynamika w ostatnim kwartale się poprawiła – mówi prezes Orange Polska, Maciej Witucki. Choć – jak podkreśla – wciąż więcej klientów rezygnuje z tej usługi.
Z telefonii stacjonarnej w Polsce korzysta dziś około 7,5 milionów abonentów. W przeważającej części (około 75 proc.) są to klientów Orange Polska (dawniej TP SA). Z raportów Urzędu Komunikacji Elektronicznej wynika, że od kilku lat liczba abonentów stale się zmniejsza. Maciej Witucki podkreśla, że ostatnie miesiące nie są pod tym względem wyjątkiem.
– Netto tracimy, ponieważ dawni klienci przechodzą na telefonię komórkową albo do operatorów kablowych – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Maciej Witucki. – Natomiast poprawia nam się dynamika sprzedaży nowych łączy miedzianych.
Jak zapewnia, nowi klienci to nie tylko są firmy i urzędy, ale i klienci indywidualni.
– To są osoby, które potrzebują szybkiego internetu – mówi Maciej Witucki. – Z całym szacunkiem do sprzedawanego, również przez nas, internetu bezprzewodowego, jednak najstabilniejsze i najwyższe prędkości są osiągalne i będą osiągalne wyłącznie przy użyciu internetu stacjonarnego.
Lepsza niż w poprzednich latach dynamika sprzedaży nowych łączy to, zdaniem prezesa, zasługa oferty łączonej, czyli pakietu 3P: internet, telewizja i telefon. W pierwszych dwóch kwartałach tego roku Orange Polska utrzymywał dynamikę około 150 tysięcy sprzedanych pakietów FunPack klientom, którzy do tej pory korzystali tylko z jednej usługi.
– Biorąc pod uwagę, że I połowa roku jest zwykle słabsza, bo największą sprzedaż mamy w III i IV kwartale, to pokazuje, że Polacy kupują usługi 3P, bo te przyrosty widać po obydwu stronach, zarówno u nas, jak i u operatorów kablowych – mówi Maciej Witucki.
I dodaje: – Dzięki temu mamy po raz pierwszy wzrost średniego przychodu od klienta od dwóch lat.
Czytaj także
- 2025-07-01: Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować
- 2025-06-30: Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje
- 2025-07-08: Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych
- 2025-06-12: Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie
- 2025-06-13: Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
- 2025-05-13: Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
- 2025-04-17: Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-03-31: W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat
- 2025-04-02: Zapobieganie cyberuzależnieniom wśród dzieci wymaga dużego zaangażowania rodziców. Zakazy nie są wystarczające
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny
Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Prawo
Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.