Newsy

Orbis chce mieć 90 hoteli w Polsce i krajach bałtyckich. Ma szansę osiągnąć pozycję lidera w tej części Europy

2014-06-27  |  06:40

Orbis planuje dalszy rozwój swojej sieci w Polsce i krajach bałtyckich, a docelowo chce rozbudować Grupę do 90 hoteli z 66 obiektów obecnie. To dałoby spółce pozycję niekwestionowanego lidera w tym regionie Europy. Potencjał rozwoju jest, bo w Polsce wciąż brakuje hoteli, szczególnie w segmencie średnim. Orbis zachęca klientów także innowacyjnymi rozwiązaniami, w tym cyfryzacją usług.

Naszą intencją jest posiadanie 90 hoteli w sieci, co jest bardzo ambitnym wyzwaniem. Nazywamy to celem krytycznym, po osiągnięciu którego powinniśmy być bezkonkurencyjnym numerem jeden w tym regionie świata – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Laurent Picheral, prezes zarządu Orbis SA. – Co miesiąc pozyskujemy średnio jeden hotel, czy to w formie podpisanej umowy, czy też zakończenia budowy i nowego otwarcia. To bardzo dobre tempo, które planujemy utrzymać i dzięki temu zapewnić Orbisowi pierwszoplanową rolę.

Orbis liczy na znaczny wzrost liczby hoteli w Polsce, bo jak zauważa prezes Picheral, rynek wciąż nie jest nasycony. Polska odstaje od krajów Europy Zachodniej w statystykach dotyczących liczby hoteli. Jak wynika z ostatnich dostępnych danych Eurostatu za 2012 r., w Polsce było ok. 675 tys. łóżek hotelowych. To ok. 17,5 łóżka na 1000 mieszkańców. Więcej łóżek jest nawet w niewielkich Czechach (ok. 750 tys., czyli 71 na 1000 mieszkańców) i Austrii (ok. 980 tys., 116 na 1000 mieszkańców). Najwięcej łóżek – ponad 5 mln – jest we Francji. W całej UE w 2012 r. było 29,8 mln łóżek hotelowych, co dawało średnią ok. 59 łóżek na 1000 mieszkańców.

Prezes Picheral podkreśla, że popyt w Polsce rośnie, ale rynek jest bardzo wymagający. Największy potencjał rozwoju jest w średnim segmencie, czyli hoteli 3- i 4-gwiazdkowych. Szef Orbisu dodaje, że szybko rośnie również rynek hoteli ekonomicznych, czyli jedno- i dwugwiazdkowych, a także sektor usług restauracyjnych.

Rynek w Polsce wymusza również nowe rozwiązania w zakresie zarządzania, m.in. poprzez franczyzę, a także nowych technologii – związane z zarządzaniem danymi, cyfryzacją i programami lojalnościowymi.

Cyfryzacja w biznesie hotelowym jest bardzo ważna. Lojalność gości jest także czymś, dzięki czemu chcemy lepiej służyć naszym klientom, pokazać im nasze nowe podejście. Wcześniej hotelarstwo było przygotowane jedynie na to, by odpowiedzieć na zapotrzebowanie klientów, teraz oczekują oni od nas przeżycia niepowtarzalnych doznań. Żeby móc oferować te unikalne doświadczenia, powinniśmy być aktywni i umieć przewidywać potrzeby gości – tłumaczy prezes Picheral.

Szef Orbisu podaje przykład usług mobilnego zameldowania i wymeldowania lub rezerwacji pokoju poprzez aplikację na smartfona, jest ona oferowana przez firmę. Takich udogodnień według niego oczekują obecnie klienci. Ocenia, że połączenie dobrych programów lojalnościowych i innowacji technologicznych pozwoli na poprawę wyników nie tylko w Orbisie, lecz także w całej branży hotelarskiej.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

NEWSERIA Partnerem Medialnym Forum Ekonomicznego

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Bez dobrowolnego wydłużenia aktywności zawodowej Polakom trudno będzie liczyć na wyższe emerytury. Obecni 30-latkowie dostaną jedną czwartą ostatniej pensji

Ustawowego podniesienia wieku emerytalnego w Polsce nie będzie – zapowiadają politycy rządzącej koalicji. To według ekspertów oznacza jednak, że trzeba inaczej zachęcać kobiety po 60. i mężczyzn po 65. roku życia do pozostawania na rynku pracy. – Wydłużenie aktywności zawodowej jest pewnym sposobem na podniesienie emerytur, ale tego się nie da zrobić siłowo, raczej trzeba szukać rozwiązań, żeby ludzie chcieli dalej pracować – podkreśla Agnieszka Łukawska, ekspertka w Instytucie Emerytalnym. Już dziś pracujący seniorzy mogą liczyć na szereg zachęt, m.in. zwolnienie z podatku, ale ekspertka zwraca uwagę dodatkowo na potrzebne zaplecze szkoleniowe, a także odpowiednią opiekę zdrowotną.

Transport

Branża logistyki coraz bardziej zautomatyzowana. Rozładunkiem towaru zajmują się autonomiczne wózki, a inwentaryzacją roboty stukrotnie szybsze niż człowiek

Do 2028 roku globalny rynek automatyzacji w logistyce wzrośnie o ponad 50 proc. – przewidują analitycy Markets and Markets. Wpłyną na to czynniki związane ze wzrostem kosztów pracowniczych, dążenie klientów do osiągania optymalnego zarządzania ich towarem, a także czynniki pozarynkowe, takie jak cele środowiskowe. Już dziś za rozładunek towaru odpowiadają coraz częściej inteligentne, autonomiczne wózki, a inwentaryzację można powierzyć robotom stukrotnie szybszym niż człowiek.

DlaWas.info

Firma

Tylko 2 proc. właścicieli zwierząt płaci za opiekę nad zwierzętami podczas ich nieobecności. Spodziewany szybki wzrost zapotrzebowania na takie usługi

Według badań CBOS średnio co drugi Polak mieszka pod wspólnym dachem z jakimś zwierzęciem domowym – najczęściej psem lub kotem. Rynek produktów i usług dla domowych pupili sukcesywnie się powiększa. Według rynkowych prognoz za kilka lat globalnie może być już wart blisko pół biliona dolarów. Szczególnie szybko ma się rozwijać segment opieki nad zwierzętami, który coraz częściej będzie wykorzystywać nowe technologie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.