Newsy

Plany Totalizatora Sportowego: gra w Lotto przez internet

2012-12-07  |  06:30
Mówi:Wojciech Szpil
Funkcja:członek zarządu
Firma:Totalizator Sportowy
  • MP4

    Prawdopodobne, że za jakiś czas kupon Lotto puścimy bez wychodzenia z domu. Totalizator Sportowy walczy, by zapisy o możliwości gry przez internet pojawiły się w nowelizacji ustawy hazardowej. W praktyce oznaczałoby to, że będziemy mogli grać w Lotto przed ekranem komputera. Takie możliwości zakładom bukmacherskim – ale z innymi produktami – daje ustawa hazardowa z 2010 roku.

     – Mam takie przekonanie, że inicjatywa poselska w tym zakresie pozwoli stworzyć nowelę i w ramach noweli ustawowej pojawi się zapis umożliwiający nam tego typu działania, czyli dotarcie do tych, którzy albo nie chcą stać w kolejce, albo nie mogą dotrzeć do kolektury – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Wojciech Szpil, członek zarządu Totalizatora Sportowego.

    Taką możliwość daje już wiele krajów europejskich.

     – W Europie na 64 kraje bodajże już 24 ma tego typu możliwość zawierania zakładów w internecie. Przychód jest na poziomie od 3 do 7 proc. Jeżeli byśmy wzięli tylko przychody na poziomie 3 mld zł u nas, to 3 proc. z tej kwoty to jest 90 mln zł – wskazuje Wojciech Szpil.

    W przyszłym roku pojawić się mają samoobsługowe automaty. Będzie w nich można kupić na razie tylko zdrapki. W całej Polsce docelowo ma ich być około 300, a stanąć mają m.in. galeriach handlowych, gdzie jest duże natężenie ruchu. Wiadomo także, że firma myśli o kolejnych inwestycjach w tym zakresie, które mogłyby mieć miejsce w kolejnych dwóch latach. Na razie Totalizator Sportowy swoim klientom proponuje nowości produktowe.

     – Ekstra Pensja jest to nowy produkt na bazie międzynarodowej platformy Win for Life. W tym roku zrobiliśmy pilotaż ze zdrapką. Były cztery wygrane w każdej partii. To jest 100 tys. od ręki i 32 miesiące po 3 tys. zł – wyjaśnia Wojciech Szpil, członek zarządu Totalizatora Sportowego. – Mamy zamiar rozszerzać tę zabawę również o gry liczbowe, loterie terminalowe – dodaje.

    W pilotażowych partiach zdrapka kosztuje 5 zł. Jak zapowiada Totalizator Sportowy, prawdopodobnie pozostałe gry będą w tej samej cenie. Nowy produkt oficjalnie ma wejść na rynek w pierwszej połowie przyszłego roku, ale już dziś cieszy się bardzo dużym powodzeniem. Pilotaż rozpoczął się w marcu i miał potrwać 9 miesięcy.

     – Okazało się, że w ciągu pierwszego miesiąca sprzedaliśmy połowę nakładu, a w 3 miesiące została sprzedana cała Ekstra Pensja – mówi Wojciech Szpil.

    To kolejny nowy produkt, który ma się pojawić na rynku, po tym jak w zeszłym roku zadebiutowała Kaskada: los za 2 zł daje możliwość wygrania kwoty do 250 tys. zł.

    W całym 2011 roku Totalizator Sportowy przy około 3 mld zł sprzedaży (o 291 mln zł więcej niż rok wcześniej) wypracował 193 mln zł zysku netto. Największy udział w strukturze przychodów ma gra Lotto (prawie 54 proc.). Ale dobrze poradził sobie również segment loterii (wzrost o ponad 58 proc.). Szacuje się, że firma ma 1,5-2 miliony stałych klientów. Podczas kumulacji liczba chętnych na wygraną wzrasta nawet do 20 milionów.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Bankowość

    Powrót do hossy na kryptowalutach może potrwać kilka lat. Podlegają one tym samym cyklom koniunkturalnym jak giełda czy rynek obligacji

    – Rynek kryptowalut jest oparty na spekulacjach. Wydaje się, że duża zmienność i spekulacyjność tych aktywów jeszcze trochę potrwa. Jednak wraz z pojawieniem się na tym rynku większych graczy zwiększy się też płynność, co zapewni trochę więcej stabilizacji. O ile możemy w ogóle o niej mówić w przypadku kryptowalut – mówi Christina Kucinska z Polish Blockchain Association. Jak podkreśla, obecne spadki notowań bitcoina to głównie efekt sytuacji gospodarczej, która powoduje, że inwestorzy przesuwają kapitał na mniej ryzykowne aktywa. Duża część analityków i inwestorów optymistycznie postrzega jednak jego potencjał i wieloletnie perspektywy cyfrowej waluty. 

    Handel

    Za kilka lat co piąte piwo sprzedawane przez Kompanię Piwowarską będzie bezalkoholowe. Browary firmy odpowiadają dziś za 41 proc. tego rynku

    Kompania Piwowarska w 2021 roku miała największy, przekraczający 41 proc., udział w całości sprzedaży piwa bezalkoholowego w Polsce. Do 2030 roku co piąte piwo w ofercie firmy nie będzie zawierało alkoholu. – Nie dążymy do zwiększenia poziomu spożycia piwa na osobę, tylko sugerujemy konsumentom wybór napojów dobrej jakości oraz piw bezalkoholowych – mówi Igor Tikhonov, prezes Kompanii Piwowarskiej. Jak wskazuje, promowanie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu to jeden z elementów strategii zrównoważonego rozwoju spółki. Właśnie ukazał się jej raport zrównoważonego rozwoju 2021 „Lepsza Przyszłość 2030”.

    Firma

    Warszawski kampus innowacji w dwa lata zgromadził 150 firm i start-upów. W planach jest dalsza ekspansja

    – Udało nam się zbudować centrum innowacji i biznesu w bardzo trudnym okresie pandemii – mówi Jerzy Brodzikowski, general manager CIC Warsaw. Po dwóch latach od uruchomienia na warszawskim Kampusie Innowacji działa już ponad 150 firm i start-upów. Skupiona wokół niego społeczność liczy około pół tysiąca osób, a w przestrzeni biznesowej CIC Warsaw każdego miesiąca odbywa się też około setki eventów, w tym m.in. Thursday Gathering, czyli coczwartkowe spotkania networkingowe dla społeczności innowatorów. W planach jest dalsza ekspansja i kolejne inicjatywy wspierające młode biznesy. – To będzie biuro turystyki innowacyjnej, którego celem będzie promowanie warszawskiego ekosystemu innowacji – zapowiada Aureliusz Górski, co-founder CIC Warsaw.

    Współpraca

    Obsługa konferencji prasowych

    Zapraszamy do współpracy przy organizacji konferencji prasowych. Nasz doświadczony i kompetentny zespół sprosta każdej realizacji. Dysponujemy nowoczesnym, multimedialnym centrum konferencyjnym i biznesowym w samym sercu Warszawy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.