Mówi: | Rafał Styczeń, prezes Wind Mobile Grzegorz Młynarczyk, wiceprezes Wind Mobile Tomasz Kiser, wiceprezes Wind Mobile |
Platformy wirtualnej obsługi klientów mogą zmienić branżę medyczną. Umożliwią wirtualne konsultacje lekarskie i zapisy do szpitali
Technologie, które unowocześniają branże hotelarską i bankową, mogą mieć zastosowanie w medycynie. Dzięki nowoczesnym platformom obsługi możliwe staną się wirtualne konsultacje lekarskie czy zapisy do szpitali. Wind Mobile, dostawca tego typu rozwiązań dla hoteli i banków, chce mocniej rozwijać się w obszarze medycznym. Na rozwój produktów i wsparcie sprzedaży trafi część z 6 mln zł z emisji akcji. W piątek krakowska spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW.
– Dzisiaj inwestujemy najwięcej w nasze najnowsze obszary działalności, czyli produkt bankowy LiveBank, który sprzedajemy już na całym świecie, oraz produkt hotelowy iLumio. Oczywiście cały czas wspieramy i rozwijamy sektor bankowy i telekomunikacyjny. To takie obszary grupy, które dziś przynoszą największe przychody – mówi agencji Newseria Rafał Styczeń, prezes Wind Mobile.
iLumio to platforma mobilna, dzięki której klienci hoteli mogą wybrać i zarezerwować pokój, zameldować się w nim oraz zamawiać różne dostępne w obiekcie usługi i za nie płacić. Hotele coraz częściej stawiają na tego typu rozwiązania, nadrabiając w ten sposób zaległości technologiczne wobec innych obszarów turystyki. Z kolei LiveBank, kierowany do instytucji finansowych, ułatwia zaawansowaną komunikację wideo między bankiem a klientem.
Spółka ma plan, jak to narzędzie wykorzystać w branży medycznej.
– Lada dzień na rynku polskim będzie miała odsłonę wirtualna przychodnia, którą projekt właśnie zrealizowaliśmy. Wykorzystujemy LiveBank w zupełnie innym segmencie rynku. Za pomocą wideokonferencji będzie można w pewien sposób organizować wizyty lekarskie w świecie wirtualnym. Czyli zamiast iść do lekarza, będzie można przeprowadzić konsultacje lekarskie przez internet – wyjaśnia Rafał Styczeń.
To dla Wind Mobile nowy obszar działalności. Jak podkreśla prezes, również iLumio może mieć na tym rynku zastosowanie – dziś sprzedaje się m.in. w szpitalach.
Krakowska spółka Wind Mobile w piątek zadebiutowała na rynku głównym GPW, przenosząc akcje z NewConnect i emitując nowe. Pozyskała z emisji 5,85 mln zł.
– Mamy plany, by pozyskane środki zainwestować przede wszystkim w rozwój sprzedaży naszych produktów, czyli LiveBank i iLumio – mówi Styczeń. – Produkty dzisiaj doskonale konkurują z produktami naszych światowych konkurentów. Chcemy tę część biznesu mocno dofinansować, zarówno sprzedaż, jak i dalszy rozwój produktu, aby utrzymywać przewagę konkurencyjną.
Spółka dostarcza rozwiązania technologiczne głównie firmom telekomunikacyjnym, bankom i branży hotelarskiej. Jej produkty są obecne zarówno na rynkach Europy Zachodniej, jak i Bliskiego Wschodu. Ma przedstawicielstwa w Australii i USA. Chce zwiększyć swoją obecność w Azji.
– Pozyskane pieniądze przeznaczymy przede wszystkim na dofinansowanie sprzedaży w Europie Zachodniej i na rynkach Bliskiego Wschodu oraz na rynki azjatyckie, które nam się otwierają w związku z negocjowanymi teraz kontraktami – zapowiada prezes spółki.
Szczególne nadzieje Wind Mobile wiąże z rynkiem Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
– W Emiratach jest bardzo młoda populacja korzystająca z nowoczesnych rozwiązań, np. z bankowości elektronicznej, mobilnej czy z wideobankowości, którą dostarczamy w postaci produktu LiveBank – uzasadnia decyzje inwestycyjne Grzegorz Młynarczyk, wiceprezes spółki. – Jest to też rynek, na którym buduje się najwięcej na świecie hoteli, do których kierowany jest nasz drugi produkt flagowy, czyli iLumio. Te hotele potrzebują bardzo nowoczesnych rozwiązań, żeby zachęcić klientów do korzystania z ich usług.
Jak podkreśla zarząd Wind Mobile, choć spółka dziś najmocniej inwestuje w obszar bankowy oraz hotelowy, czyli najnowsze dla siebie sektory, to nie zaniedbuje tradycyjnej telekomunikacji. Plany rozwoju w tym zakresie są dwa. Z jednej strony spółka chce maksymalizować przychody i rentowność działalności usługowej, która w dużej mierze opiera się na współpracy z firmą Wipro w zakresie dostarczania usług outsourcingu dla T-Mobile.
– Z drugiej strony chcemy intensyfikować eksport naszych produktów telekomunikacyjnych, przede wszystkim Halodzwonka, oraz produktów, które udaje nam się w ostatnim okresie bardzo skutecznie sprzedawać, jak nowe usługi głosowe, media gatewaye, serwery do wysyłania wiadomości oraz rozwiązań w zakresie sterowania roamingiem, w czym odnosimy ostatnio sukcesy – mówi Tomasz Kiser, wiceprezes Wind Mobile.
Spółka Wind Mobile, która niebawem zmieni nazwę na Ailleron, uzyskała w I półroczu 2015 roku 32,4 mln zł przychodu i niemal podwoiła zysk netto (4,9 mln zł).
Czytaj także
- 2025-01-17: Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
- 2024-12-27: Polscy producenci drobiu liczą na ponowne otwarcie chińskiego rynku. Kraje azjatyckie coraz ważniejszym importerem
- 2025-01-14: Producenci drobiu obawiają się liberalizacji handlu z Mercosurem i Ukrainą. Ostrzegają przed zagrożeniem dla bezpieczeństwa żywnościowego w UE
- 2024-12-13: Agencja Badań Medycznych walczy z czasem przy obsłudze konkursów z KPO. Największym problemem są braki kadrowe
- 2024-12-27: Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
- 2024-12-18: Co trzeci nastolatek nie rozmawia o pieniądzach z rodzicami. To ma wpływ na jego zachowania w świecie finansów
- 2024-12-19: Unijny system handlu emisjami do zmiany. Po 2030 roku może objąć technologie pochłaniania CO2
- 2025-01-07: Polska potrzebuje centralnego systemu dokumentacji medycznej. Jest niezbędny w wypadku sytuacji kryzysowych
- 2025-01-16: Doświadczenia Ukrainy są cenną lekcją dla polskich medyków. Pomagają się przygotować na potencjalny konflikt
- 2024-12-17: Polscy badacze pracują nad kwantowym przetwarzaniem sygnału. To rozwiązanie pomoże zapewnić superbezpieczną łączność
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Plastikowe opakowania żywności dominują w europejskich marketach. 40 proc. z nich można usunąć lub zastąpić
65 proc. produktów spożywczych i napojów w europejskich supermarketach jest sprzedawanych w plastikowych opakowaniach. W Polsce ten odsetek jest podobny. Jak wynika z raportu DS Smith „Material Change Index”, w przypadku 40 proc. opakowań zawierających tworzywa sztuczne w Polsce, plastik można by wyeliminować, usuwając go całkowicie lub zastępując go zrównoważonymi alternatywami, np. tekturą czy opakowaniami biodegradowalnymi. W Polsce tylko 22 proc. firm spożywczych planuje w nadchodzącym roku zmiany w opakowaniach.
Transport
Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów
Polska jest jednym z najważniejszym rynków dla Ryanaira. Irlandzka linia w letnim rozkładzie lotów na 2025 roku będzie obsługiwał ponad 300 tras, w tym 23 nowe kierunki, przede wszystkim na południe Europy. Rekordowy letni rozkład lotów Ryanair w Polsce będą obsługiwać 44 samoloty bazujące na polskich lotniskach. W tym roku, pierwszy raz w historii, przewoźnik oferuje ponad 20 milionów miejsc.
Polityka
M. Gosiewska: Na Białorusi znowu odbędą się pseudowybory. Należy zaostrzyć sankcje uderzające w reżim i firmy europejskie tam obecne
Alaksandr Łukaszenka rządzi Białorusią już 30 lat, 26 stycznia będzie się ubiegał o siódmą kadencję. W nadchodzących wyborach nie będzie niezależnych obserwatorów i demokratycznych kandydatów opozycji. Poprzednie wybory, w 2020 roku, zakończyły się masowymi protestami i olbrzymimi represjami, a w 2024 roku przybrały jeszcze na sile. – Tylko twarda i zdecydowana postawa jest w stanie zmienić sytuację u naszego wschodniego sąsiada – ocenia europosłanka Małgorzata Gosiewska.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.