Newsy

Polacy coraz częściej poszukują ofert last minute. Są popularne szczególnie wśród młodych ludzi

2015-07-08  |  06:30

Kupiona w ostatniej chwili wycieczka może być nawet 50-60 proc. tańsza. Taki sposób podróżowania jest szczególnie popularny wśród ludzi poniżej 34 roku życia. Najchętniej wybierane kierunki to Grecja, Egipt, Hiszpania i Bułgaria.

„Raport podróżnika” przygotowany przez Travelplanet.pl pokazuje, że w ciągu ostatnich sześciu lat nastąpił gwałtowny wzrost popularności ofert typu last minute. Zdecydowana większość miłośników tego typu podróżowania rezerwuje wyjazd na 10 lub mniej dni przed jego rozpoczęciem. Z danych Wakacje.pl wynika, że wyjazdy last minute najczęściej wybierają osoby w wieku 25-34 lata. Są to najczęściej single lub pary. Najpopularniejsze kierunki to Grecja, Egipt, Turcja, Hiszpania i Bułgaria.

– Trzeba przede wszystkim obalić mit, że last minute to wakacje z niższej półki. Są to wakacje tych samych organizatorów i do tych samych hoteli. Tylko trzeba je mądrze zaplanować, choć brzmi to paradoksalnie – mówi agencji informacyjnej Newseria Klaudyna Mortka z firmy Wakacje.pl.

Decydując się na wakacje last minute, należy przede wszystkim dobrze przyjrzeć się ofertom. Warto upewnić się, jaki standard hotelu zawarty jest w danej ofercie oraz czy uwzględnia ona wyżywienie. Istotne jest również to, czy jest to wycieczka samolotowa  w najtańszych wyjazdach last minute zdarza się, że biura podróży nie oferują transportu na miejsce. Dojazd własny może znacznie zawyżyć koszty wyjazdu i sprawić, że wycieczka okaże się znacznie droższa niż oferty konkurencyjnych firm, które zawierają przelot.

– Należy liczyć się z tym, że są to wakacje dla osób elastycznych, czyli może się wydarzyć, że nie polecimy z najbliższego lotniska. Natomiast jest to produkt jak najbardziej pełnowartościowy, który zawiera to, co jest napisane w ofercie, np. all inclusive, również transfer z hotelu do hotelu oraz ubezpieczenie – mówi Klaudyna Mortka.

Niektóre serwisy turystyczne udostępniają swoim odbiorcom możliwość sortowania ofert ze względu na stopień popularności. Opcja ta uwzględnia kilka czynników, m.in. popularność hoteli oraz oceny i opinie internautów. Dzięki temu możliwe jest znalezienie bardzo korzystnej cenowo, a jednocześnie sprawdzonej przez innych turystów oferty.

– Wówczas naprawdę możemy znaleźć perełkę, czyli bardzo dobry hotel, z bardzo dobrymi opiniami i w bardzo dobrym kurorcie nawet o 50-60 proc. tańszy. Nie kupimy kota w worku – mówi Mortka.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rosnące inwestycje firm napędzają rynek leasingu. Za trzy czwarte finansowania odpowiada segment samochodów

W I połowie roku firmy leasingowe udzieliły finansowania na kwotę 54,2 mld zł – wynika z podsumowania Związku Polskiego Leasingu. Ponad 10-proc. dynamika pozwoli również w tym roku przekroczyć wartość 100 mld zł, co po raz pierwszy udało się w ubiegłym roku. W strukturze finansowania zdecydowanie dominuje segment pojazdów. Ta część rynku wzrosła w I półroczu o 17,2 proc. Jeszcze szybszą dynamikę – 24 proc. – odnotowała spółka Santander Leasing, która w w tym okresie sfinansowała inwestycje o rekordowej wartości ponad 4,2 mld zł.

Edukacja

Polska kształci za mało specjalistów od sztucznej inteligencji. To bariera w wykorzystaniu tej technologii w gospodarce i nauce

Nie kształcimy w Polsce specjalistów od sztucznej inteligencji na taką skalę, na jaką powinniśmy, jeżeli chcemy mieć swoje miejsce w światowym ekosystemie – podkreślają przedstawiciele IDEAS NCBR. Młodzi studenci i absolwenci najczęściej wybierają karierę w sektorze prywatnym, rzadko decydując się na pozostanie na uczelniach i działalność naukową. Kwestie talentów to wąskie gardło, które może utrudnić rozwój SI i jej szerokiego zastosowania w gospodarce. Tymczasem algorytmy mają ogromne znaczenie dla postępów w nauce i mogą przyspieszać jej odkrycia. Bez wsparcia państwa w tych aspektach trudno myśleć o większej dynamice rozwoju w zakresie SI.

Problemy społeczne

Ginekolodzy biją na alarm: przyszły tata to nie tylko dawca nasienia. Mężczyźni nadal zbyt rzadko uczestniczą w przygotowaniach do ciąży

Mniej niż co trzeci mężczyzna szuka informacji na temat tego, jak się przygotować do poczęcia dziecka, a 42 proc. zdecydowało się wcześniej na zbadanie jakości nasienia – wynika z raportu opracowanego przez NutroPharmę na potrzeby kampanii „Dziecko wspólna sprawa”. O suplementację przed ciążą dba podobny odsetek przyszłych ojców, podczas gdy wśród przyszłych mam jest on dwukrotnie wyższy. Tymczasem – jak przypominają lekarze położnicy i ginekolodzy – materiał genetyczny ojca jest tak samo ważny jak matki. Ma wpływ nie tylko na to, jakie cechy będzie mieć dziecko, ale też na jego zdrowie oraz na prawidłowy przebieg ciąży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.