Newsy

Połowa internautów robi zakupy w sieci. Przyszłością e-handlu szybkie i bezpieczne metody płatności

2017-10-09  |  06:50
Mówi:Małgorzata Ciszecka, senior manager regional product & market development, Visa

Joanna Pieńkowska-Olczak, country manager, PayU

Tomasz Siedlecki, dyrektor marketingu, RTV Euro AGD

  • MP4
  • Ponad połowa użytkowników internetu w ciągu ostatniego roku zrobiła zakupy online. Wartość rynku e-handlu szacowana jest na 35 mld zł i ciągle rośnie. Istotne staje się więc rozwijanie jak najprostszych i bezpiecznych metod płatności online. Od niedawna w Polsce można korzystać z płatności Visa Checkout. Do końca 2017 r. dzięki tej usługi będzie można płacić w polskich e-sklepach odpowiedzialnych za ponad 40 proc. obrotów w krajowym handlu internetowym.

    Szacuje się, że w 2016 roku na zakupy w internecie Polacy wydali ok. 35 mld zł. W tym roku wartość rynku e-commerce może przekroczyć 40 mld zł. Od lat wzrosty utrzymują się na poziomie dwucyfrowym. Perspektywy są jednak coraz lepsze, zwłaszcza że e-zakupy zyskują na popularności. Polska jest 5. największym rynkiem e-commerce w Unii Europejskiej po Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji i Włoszech.

    Obecnie ponad 25 milionów osób korzysta z internetu. To 75 proc. populacji, z czego ponad połowa zrobiła zakupy w sieci w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy – wskazuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Joanna Pieńkowska-Olczak, country manager PayU w Polsce. – Musimy rozwijać płatności proste, niezauważalne, aby klient myślał o dokonaniu zakupu, a nie o tym, jak zapłacić. Płatność musi być bezproblemowa i nie może odbierać przyjemności z zakupów – przekonuje.

    Dlatego Visa zdecydowała się rozwinąć usługę Visa Checkout. Na świecie klienci, którzy korzystają z tej formy płatności, finalizują 82 proc. zakupów z koszyka i realizują o 30 proc. transakcji więcej. 

    Mamy obecnie w Polsce kilka dużych sklepów internetowych, które akceptują Visa Checkout, a przycisk i możliwość płatności Visa Checkout jest udostępniana bezpośrednio w koszyku. Pierwszym sklepem było euro.com.pl, oleole.pl, ale staramy się mieć sklepy z różnych branż. Współpracujemy też z integratorami płatności, czyli np. z PayU, który udostępnił Visa Checkout we wszystkich swoich sklepach internetowych, które obsługuje jako integrator – wskazuje Małgorzata Ciszecka, senior manager regional product & market development (CEE) w Visa.

    Visa Checkout pozwala płacić online zarówno z urządzeń stacjonarnych, jak i mobilnych, za pomocą jednego kliknięcia oraz podania loginu i hasła. Wymagana jest tylko jednorazowa rejestracja, podczas której trzeba uzupełnić dane dotyczące płatności i dostawy. Dzięki temu nie musimy przy każdej transakcji spisywać danych z karty. Ułatwieniem jest też możliwość rejestrowania kilku kart debetowych i kredytowych.

    – Zależy nam na tym, aby więcej osób płaciło kartami w internecie, również z poziomu aplikacji mobilnych, i by mogli robić to w prosty i bezpieczny sposób. W tej chwili płatność kartą nie należy do najszybszych, trzeba podać dużo danych, wielu konsumentów nie ma na to ochoty. Dzięki Visa Checkout nie muszą tego robić, wystarczy, że jeden raz zdefiniują numer karty w tej usłudze – tłumaczy Ciszecka. – Naszą ambicją jest to, aby do końca tego roku Visa Checkout była szeroko dostępna w sklepach, które wspólnie odpowiadają za ponad 40 proc. polskiego e-commerce – zapowiada.

    Badania przeprowadzone na zlecenie Visa wskazują, że ponad 90 proc. klientów jest zadowolonych z transakcji przeprowadzanych za pośrednictwem Visa Checkout, docenia bezpieczeństwo i łatwość dokonania płatności.

    Internauta, który będzie miał formę zakupów, która nie będzie zgodna z jego oczekiwaniami, po prostu z niej nie skorzysta. Wówczas sprzedawca będzie mieć niskie wskaźniki konwersji, porzucane koszyki i nie będzie do końca wiadomo, na którym etapie stracił sprzedaż. Im prostsza jest ścieżka zakupowa, tak jak przy Visa Checkout, tym wskaźnik konwersji jest dużo wyższy – mówi Tomasz Siedlecki, dyrektor marketingu, RTV Euro AGD.

    W Polsce wciąż dużą popularnością cieszy się płatność gotówką przy odbiorze. Jednocześnie jednak szybko wdrażamy nowinki technologiczne, zwłaszcza jeśli chodzi o płatności. Coraz częściej płacimy przez internet, a nawet ponad 40 proc. zakupów online jest dokonywanych na urządzeniach mobilnych. Taki trend będzie się rozwijać, tym samym coraz większe będzie zapotrzebowanie na możliwie proste i szybkie płatności.

    Visa Checkout jako rozwiązanie ułatwiające płatności, wpisuje się w aktualny trend przenoszenia zakupów na urządzenia mobilne, które mamy przy sobie. W związku z tym udostępniamy tę usługę w naszym portfolio produktów płatniczych, obok rozwiązań takich jak PayU Express czy Android Pay. Wszystkie płatności, które upraszczają zakupy, po prostu zaczynają zdobywać coraz większy rynek i popularność. Wydaje się, że Visa Checkout może być jedną z takich metod płatniczych – ocenia Pieńkowska-Olczak.

    Jednym z pierwszych detalistów w Polsce, który wprowadził możliwość płatności za pośrednictwem Visa Checkout, była sieć RTV EURO AGD, największy sklep internetowy w kraju. Pierwsze wyniki pokazały, że klienci docenili taką możliwość.

    W okresie wprowadzania i promocji udział Visa Checkout sięgnął kilkunastu procent, co jak na nową formę płatności jest wyśmienitym wynikiem – wskazuje Siedlecki. – Visa Checkout spełnia wszystkie wymagania internautów jeśli chodzi o formy płatności. Przede wszystkim to wygoda, czyli najważniejszy powód, dla którego w ogóle korzysta się z możliwości zakupów w internecie. Po drugie to bezpieczeństwo, bo jeżeli płatność budzi jakiekolwiek wątpliwości, klienci z niej nie skorzystają – wymienia.

    Obecnie w Polsce prowadzona jest kampania edukacyjno-reklamowa promująca Visa Checkout. Dodatkowo przygotowano różne promocje, które mają zachęcić do wybrania tej metody płatności. Visa liczy na to, że stanie się ona tak rozpowszechniona, jak w innych krajach.

    Visa Checkout została udostępniona 3 lata temu, pierwszym krajem były Stany Zjednoczone. W tej chwili Visa Checkout akceptuje ponad 340 tys. sklepów na całym świecie, użytkowników jest zaś już 24 miliony – podkreśla Małgorzata Ciszecka.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Efekty pandemii widoczne w wyszukiwarce Google. Praca zdalna, zwolnienia i e-zakupy wśród najpopularniejszych haseł

    W ostatnich tygodniach życie codzienne i zawodowe Polaków przeniosło się do sieci. Tam również szukamy informacji, jak sobie radzić z nową rzeczywistością. Statystyki wyszukiwarki Google pokazują, że wśród najpopularniejszych haseł są te związane z pracą zdalną, zwolnieniami czy zasiłkami dla bezrobotnych. Z kolei przedsiębiorcy masowo szukają informacji o rządowej pomocy w ramach tzw. tarczy antykryzysowej albo uczą się zakładać sklepy internetowe.

    Prawo

    Biura podróży i ich klienci nie są chronieni w wystarczającym stopniu. Wątpliwości budzi długi okres na zwrot pieniędzy czy voucher zamiast gotówki

    – Przepisy w obecnym kształcie nie chronią ani interesów organizatorów turystyki, ani samych podróżnych – ocenia Paweł Wójcik, adwokat Kancelarii RWW.legal Rusin Wójcik. Specustawa wprowadziła regulacje, zgodnie z którymi rozwiązanie umowy jest skuteczne dopiero po 180 dniach. Biuro podróży ma tyle dni na zwrot wpłaconych przez klienta środków, częściej jednak organizatorzy proponują podróżnym voucher do realizacji na poczet przyszłych imprez turystycznych w ciągu roku.

    Jak korzystać z materiałów Newserii?

    Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

    Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

    Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

    Handel

    Rośnie eksport śliwki kalifornijskiej. W okresie pandemii częściej sięgamy po zdrowe produkty o długim terminie ważności

    W czasie pandemii rośnie sprzedaż naturalnych produktów spożywczych o długim terminie ważności. Na popularności zyskują suche artykuły spożywcze, ale też produkty prozdrowotne. Taki trend sprzyja producentom suszonych owoców, którzy już przed koronawirusem dynamicznie zwiększali sprzedaż. Eksport śliwki kalifornijskiej do Polski od sierpnia 2019 do marca 2020 roku wzrósł prawie dwukrotnie. – Konsumenci częściej wybierają produkty, które w naturalny sposób pomagają im zachować zdrowie – mówi Kevin Verbruggen z California Prune Board i podkreśla, że suszone śliwki mają między innymi dobroczynny wpływ na układ trawienny.

    Problemy społeczne

    W Polsce kilkaset osób cierpi na rzadką chorobę wywołującą obrzęki i ból. Szansą dla chorych jest innowacyjna terapia zarejestrowana w Europie

    Trudny do zniesienia ból, deformacje twarzy i obrzęki narządów wewnętrznych, w tym krtani, które stwarzają ryzyko uduszenia – z takimi objawami zmagają się pacjenci cierpiący na dziedziczny obrzęk naczynioruchowy. W Polsce jest ich zaledwie kilkuset, ale szacuje się, że mniej więcej drugie tyle wciąż pozostaje niezdiagnozowanych. Chorzy z ciężkim przebiegiem doświadczają w ciągu roku nawet do kilkudziesięciu zagrażających życiu napadów tej choroby, a okresy między atakami przepełnione są strachem i niepokojem. Szczególnie dotyczy to pacjentów z najcięższym przebiegiem, u których dochodzi do obrzęków krtani czy twarzy. W Europie niedawno zarejestrowano innowacyjny lek, który może zapobiegać atakom. W Polsce ruszyła kampania edukacyjna, która ma zwiększyć świadomość dotyczącą tej choroby i zwrócić uwagę na problemy pacjentów, którzy się z nią zmagają.