Newsy

Polska wzbogaciła się o milion nowych drzew. Posadzono je w ramach 9. edycji programu „Po stronie natury”

2017-06-29  |  06:50
Mówi:Fabrizio Gavelli, prezes zarządu Żywiec Zdrój

Inga Songin, dyrektor ds. marketingu Żywiec Zdrój

  • MP4
  • Tegoroczna edycja programu „Po stronie natury” zakończyła się posadzeniem ponad miliona nowych drzew. Dotychczasowy bilans tej ogólnopolskiej akcji to 6 mln posadzonych drzew i ponad 1000 km odnowionych szlaków górskich. Organizator „Po stronie natury”, marka Żywiec Zdrój, wraz z partnerami, sadzi drzewa, aby chronić zasoby wody pitnej w Polsce i prowadzi działania edukacyjne zachęcające Polaków do ekologicznego stylu życia. Ambasadorką programu już po raz drugi jest Martyna Wojciechowska.

    Drzewa pełnią niezwykle istotną rolę w ekosystemie. Neutralizują zanieczyszczenia atmosferyczne, redukują ilość gazów cieplarnianych, zwiększają wilgotność powietrza, normują temperaturę otoczenia. Pełnią poza tym ogromną rolę w ochronie zasobów wody pitnej – zwiększają infiltrację wody do ziemi oraz oczyszczają wody gruntowe.

    – Dla Żywiec Zdrój bardzo ważne jest to, że woda pochodzi z natury. Dlatego czujemy się zobowiązani do troski o przyrodę. Sadzimy drzewa, ponieważ to najlepszy sposób na ochronę zasobów wody pitnej w Polsce. Ochrona tych zasobów jest ważna, ponieważ są one cennym elementem dla przyszłości naszego kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Fabrizio Gavelli, prezes zarządu Żywiec Zdrój.

    Dotychczas w ramach programu „Po stronie natury” posadzono 6 mln drzew – obsadzonych zostało w sumie ponad 900 ha powierzchni. Do akcji mógł się przyłączyć każdy mieszkaniec kraju. Wystarczyło wpisać kod spod etykiety wody Żywiec Zdrój i zadedykować drzewo bliskiej osobie.

    – 6 mln to bardzo dużo, ale to kropla w morzu potrzeb. Potrzebujemy sadzić dużo więcej drzew w Polsce, bo drzewa są potrzebne dla świeżego powietrza, naszego zdrowia, byśmy mieli wystarczające zasoby czystej wody w naturze – mówi Inga Songin, dyrektor marketingu i PR Żywiec Zdrój.

    Ambasadorką programu „Po stronie natury” po raz drugi  została Martyna Wojciechowska. Dziennikarka podkreśla, że jest to bardzo pożyteczna akcja, która angażuje ludzi do działań na rzecz środowiska naturalnego. Twierdzi, że nie ma nic lepszego od wykorzystywania rozpoznawalności do właściwych celów, a dla niej celem takim jest mówienie o ekologii i edukowanie Polaków w zakresie ochrony przyrody. Ambasadorka programu przypomina, że zdrowie przyszłych pokoleń zależy od tego, jak obecne generacje zadbają o naturę.

    Sadzenie drzew to tylko jeden z elementów programu „Po stronie natury”. W ramach akcji odnawiane są także szlaki turystyczne – dotychczas zrewitalizowano ponad tysiąc kilometrów szlaków, na których zamontowano m.in. drogowskazy, tablice z mapami oraz tablice edukacyjno-informacyjne. Ponadto 150 tyś. dzieci zostało ambasadorami akcji „Listy dla Ziemi”. Innym elementem programu „Po stronie natury” jest konkurs grantowy „Inicjatywy Społeczne PSN”, w ramach którego przyznawane są granty na realizację najbardziej kreatywnych rozwiązań problemów ekologicznych. Do tej pory dzięki grantom zrealizowane zostały m.in. takie działania jak budowa ścieżek edukacyjnych, parków i przyszkolnych ogrodów dendrologicznych.

    Finał tegorocznej edycji programu „Po stronie natury” odbył się 11 czerwca w Warszawie. Uczestnicy imprezy mogli wymienić plastikowe butelki na sadzonki drzew, wziąć udział w edukacyjnych grach i zabawach oraz warsztatach ze znakowania szlaków turystycznych, a także skorzystać z konsultacji dietetycznych. Partnerami programu są Lasy Państwowe, Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze oraz Fundacja Ekologiczna „Arka”. Wciąż można głosować na wybrane inicjatywy proekologiczne w konkursie grantowym. Głosowanie trwa do 30 czerwca, lista finałowych projektów dostępna jest na stronie postronienatury.pl

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    BCC Gala Liderów

    Jedynka Newserii

    Ochrona środowiska

    Nowe inicjatywy KE będą odpowiedzią na kryzys konkurencyjności. Pomóc ma przemysł zielonych technologii

    Instytucje unijne szukają pomysłów na to, jak odbudowywać konkurencyjność europejskiego przemysłu. Wśród kluczowych działań eksperci wymieniają m.in. uproszczenie regulacji oraz większe inwestycje w cyfryzację i zielone technologie. Na tych założeniach opiera się opublikowany niedawno Kompas Konkurencyjności, czyli jedna z pierwszych inicjatyw nowej KE, który ma wyznaczyć strategiczne kierunki działań na nadchodzące lata. Niedługo Komisja zaprezentuje też kolejną inicjatywę – Clean Industrial Deal, mającą wspierać europejskie firmy w osiąganiu neutralności klimatycznej bez osłabiania ich pozycji na globalnym rynku.

    Prawo

    Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców chciałby zyskać nowe kompetencje. Wśród nich mediacje między przedsiębiorcami

    W resorcie rozwoju trwają prace nad nowelizacją ustawy o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców. Agnieszka Majewska, która piastuje to stanowisko od połowy 2024 roku, podkreśla, że rzecznikowi potrzebna jest inicjatywa ustawodawcza, a nie tylko możliwość opiniowania procedowanych ustaw. Chciałaby także zajmować się prawami rolników oraz mediacjami między przedsiębiorcami.

    Edukacja

    Idea STEM zmienia podejście do edukacji dzieci na całym świecie. Doświadczanie i współpraca zamiast wykładów

    Odejście od wykładowej metody prowadzenia zajęć na rzecz doświadczeń, współpracy i partnerskich relacji z nauczycielem to podstawowe założenia idei edukacyjnej STEM. Ma ona wspierać rozwój dzieci i młodzieży w kierunkach, jakie wytycza zmieniająca się rzeczywistość i na jakie nastawiony będzie rynek pracy za kilka lat. Globalnie rynek edukacji STEM do końca dekady podwoi swoje przychody. Ten światowy trend jest obserwowany i rozwijany również w Polsce, m.in. poprzez projekt STEM Kindloteka.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.