Newsy

Ponad 34 tysiące odbiorców zmieniło dostawcę prądu

2012-06-25  |  12:05
Mówi:Agnieszka Głośniewska
Funkcja:Rzeczniczka
Firma:Urząd Regulacji Energetyki
  • MP4

    Urząd Regulacji Energetyki chce przekonywać konsumentów, by zmienili swojego sprzedawcę energii elektrycznej. Temu ma służyć kampania informacyjna, której spoty od 17 czerwca możemy oglądać w telewizji. Po kilku dniach oddźwięk jest bardzo duży. – W godzinie emisji spotów na naszą stronę potrafi wejść nawet 3 tysiące internautów – mówi rzeczniczka URE, Agnieszka Głośniewska.

    Prawo do zmiany dostawcy energii elektrycznej przysługuje gospodarstwom domowym od 1 lipca 2007 roku. Dopiero w ostatnich miesiącach klienci zaczęli masowo z tej możliwości korzystać. Od końca ubiegłego roku liczba aktywnych odbiorców wzrosła o 140 proc.

      Jeszcze w zeszłym roku nieco ponad 1,5 tysiąca odbiorców w gospodarstwach domowych dokonało tej zmiany. Na koniec maja tego roku mamy ponad 32 tysiące odbiorców. Czyli w ciągu roku mamy ponad 30 tysięcy zmian. Widzimy więc, że ta tendencja jest coraz bardziej zwyżkowa  wyjaśnia w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Agnieszka Głośniewska, rzecznika Urzędu Regulacji Energetyki.

    Zmianie sprzedawcy sprzyja coraz bogatsza oferta, ale również uproszczenie procedury zmiany. Jak wyjaśnia Agnieszka Głośniewska, teraz wystarczy jedynie znaleźć ofertę, która nas interesuje i upoważnić nowego sprzedawcę, by dokonał za nas wszelkich formalności.

      Chodzi przede wszystkim o rozwiązanie umowy ze starym sprzedawcą i właściwe rozliczenie się z nim. To wszystko powinno trwać maksymalnie 3 tygodnie. Każda następna zmiana będzie już dużo łatwiejsza, bo będzie trwała do 14 dni – podkreśla rzeczniczka URE.

    Doświadczenia innych rynków oraz innych krajów europejskich pozwalają sądzić, że liczba aktywnych odbiorców będzie rosła. W Wielkiej Brytanii klienci dokonują kilkaset tysięcy zmian dostawcy prądu miesięcznie.

    Dlatego Urząd Regulacji Energetyki chce uświadamiać i przekonać polskich odbiorców do takiego kroku.

      Staramy się o tym mówić jak najwięcej, staramy się informować i edukować odbiorców. Stąd nasza kolejna już kampania informacyjna. Teraz możemy oglądać spoty telewizyjne, zachęcające do tego, aby przemyśleć, czy nie warto by było wybrać innego, alternatywnego sprzedawcę energii – mówi Agnieszka Głośniewska.

    Jak wyjaśnia rzeczniczka, URE chce pokazać, że zmiana może się opłacać z różnych pobudek. W ten sposób możemy oszczędzić energię, środowisko i własne portfele.

    W kampanii przewidziano 90 emisji spotów na ogólnopolskich antenach Telewizji Polskiej. Spoty są emitowane w najlepszych czasach antenowych, przed lub po programach o najwyższej oglądalności. Będzie kosztowała ok. 670 tys. zł, pochodzących z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. 

      Miejmy nadzieję, że coraz więcej z nas będzie miało świadomość, jakie mamy prawa na rynku energii. Już widzimy bardzo duży oddźwięk tej kampanii, ponieważ ponad dziesięciokrotnie zwiększyła nam się liczba odwiedzin na stronie, która jest dedykowana zmianie sprzedawcy energii, czyli http://www.maszwybor.ure.gov.pl/. W godzinie emisji spotów potrafi tam wejść nawet 3 tysiące internautów – dodaje rzeczniczka URE.

    Jak podano w komunikacie Urzędu, 10 emisji spotów, które odbyło się przed transmisjami meczów Euro 2012, obejrzało 4 miliony widzów. Kampania rozpoczęła się 17 czerwca i potrwa do końca miesiąca.

    Do pobrania

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Szkolenie Online IMM

    Prawo

    Problemy społeczne

    Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

    Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

    Motoryzacja

    Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

    Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.