Mówi: | Thomas Kiessling |
Funkcja: | dyrektor ds. produktu i innowacji |
Firma: | Deutsche Telekom |
Ponad 5 tysięcy użytkowników w niecałe 3 miesiące – sukces płatności komórką od T-Mobile w Polsce
Po niecałych trzech miesiącach od wprowadzenia usługi mobilnych płatności T-Mobile miała już ponad 5 tys. aktywnych użytkowników. Polska spółka należąca do Deutsche Telekom chce, by do końca roku było ich 10 razy więcej. Po Polsce usługa mobilnych płatności będzie sukcesywnie wprowadzana w 5 innych państwach, w tym w Niemczech i Czechach.
Z wyników wprowadzenia usługi MyWallet w Polsce zadowolony jest Thomas Kiessling, dyrektor ds. produktu i innowacji Deutsche Telekom.
– Po trzech miesiącach działalności mamy w Polsce pięć tysięcy aktywnych użytkowników – to dobry wynik. Nasi polscy koledzy oczekują, że do końca tego roku będzie ich nawet 50 tys. I to jest ambitny cel – mówi Thomas Kiessling Agencji Informacyjnej Newseria.
Polska jest pierwszym krajem, w którym Deutsche Telekom wprowadziło usługę płatności mobilnych. Zadecydowała o tym, m.in.,duża ilość terminali wyposażonych w NFC(ang. Near Field Communication). To technologia, w których urządzenia mobilne mogą komunikować się z terminalem za pomocą fal radiowych na małą odległość, około 4 centymetrów.
– W Polsce penetracja NFC to nawet 80 proc. punktów w największych miastach. Terminale NFC liczone są w setkach tysięcy. I to jest osiągnięcie – wyjaśnia Thomas Kiessling. – Zaczęliśmy od Polski, bo tu w ciągu ostatniego roku, od Euro 2012, uzyskaliśmy znacząco duży portfel i zwiększyła się liczba punktów, gdzie można płacić zbliżeniowo.
Jak podkreśla, np. w Niemczech tylko kilka procent punktów oferuje taką płatność. Jednak to jeden z rynków, gzie usługa MyWallet pojawi się w następnej kolejności. W tym roku Deutsche Telekom chce wprowadzić ją jeszcze na Węgrzech, w Czechach i na Słowacji.
– Polscy koledzy mają w tej chwili w portfelu cztery banki, co już gwarantuje dobre pokrycie. Wystartujemy w innych krajach, kiedy będziemy mieli wystarczającą liczbę kart płatniczych, naszych kart pre-paid, rozwinięte metody płatności, i wystarczającą sieć terminali NFC, po to, by ludzie mieli możliwość płacenia w wystarczająco dużej liczbie sklepów – mówi przedstawiciel Deutsche Telekom.
Polscy klienci firmy w najbliższych miesiącach mogą się spodziewać kolejnych nowości, w tym smartfonów z systemem operacyjnym Mozilli.
– Polska jest silna pod względem płatności i komunikacji mobilnej, dlatego tu wprowadziliśmy MyWallet, a teraz smartfony z systemem Mozilla Firefox, i będą kolejne – podkreśla Thomas Kiessling.
Na razie Firefox na smartfony nie będzie oferował usługi MyWallet, ale jak podkreśla Andrzej Gładki z Polskiej Telefonii Cyfrowej, operatora T-Mobile, jest to tylko kwestia czasu.
– Uruchomienie MyWallet to był bardzo trudny projekt. Byłoby niezwykle trudnym przedsięwzięciem zrobić to od początku na Firefoksie. Firefox musi najpierw uzyskać dojrzałość i wtedy będziemy pracować nad NFC. Wydaje się, ze 2014 rok to okres, w którym będzie można zaimplementować NFC w systemie najwcześniej – prognozuje kierownik Działu Zarządzania Produktami - Terminale w PTC.
Wyjaśnia, że największym problem w szybkim rozwijaniu tej usługi jest konieczność przystosowania telefonów na potrzeby płatności mobilnych.
– Trzeba naprawdę głęboko modyfikować software tych urządzeń, co wymaga dużo czasu i wysiłku. Mamy już 8 urządzeń kompatybilnych, certyfikowanych i przygotowanych do naszej usługi. Ale z mojej perspektywy jest to największe wyzwanie – dodaje Andrzej Gładki. – Wszystkie nowe telefony, zwłaszcza te najbardziej rozpoznawalne, będziemy chcieli jak najszybciej przygotować do pracy z NFC, płatnościami mobilnymi. Ale są pewne ograniczenia czasowe, nie dzieje się to z automatu, choć pewnie w przyszłości tak będzie.
Usługa MyWallet oparta o technologię NFC działa w T-Mobile od końca października. Korzystać z niej mogą m.in. klienci Raiffeisen Polbanku, mBanku, Getin i Noble Banku.
Czytaj także
- 2024-06-10: W Polsce rusza pilotaż płacenia za zakupy za pomocą spojrzenia. To kolejny etap ewolucji w płatnościach
- 2024-07-02: Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry
- 2024-06-20: Zbliża się koniec ery tradycyjnych biletów komunikacji miejskiej. Pasażerowie wolą rozwiązania mobilne
- 2024-04-26: T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
- 2023-11-17: Cyfrowe euro możliwe w ciągu dwóch–trzech lat. Prace nad cyfrowymi odpowiednikami swoich walut prowadzi już 130 państw
- 2023-11-29: Rośnie liczba użytkowników aplikacji walczących z marnowaniem żywności. Na zainteresowanie mocno wpłynął wzrost cen
- 2023-10-10: Do 2025 roku T-Mobile Polska osiągnie neutralność klimatyczną w zakresie emisji własnych. Za siedem lat zamierza zamknąć obieg urządzeń
- 2023-08-29: Nakładka na telefon pomoże w regularnym monitorowaniu ciśnienia. Może się okazać tańszą i łatwiejszą w obsłudze alternatywą dla naramiennego ciśnieniomierza
- 2023-06-06: Rośnie akceptacja Polaków dla rozwoju telekomunikacji, w tym 5G. Wciąż jednak pokutuje wiele mitów na temat pola elektromagnetycznego
- 2023-07-13: E-tatuaż umożliwi mobilne monitorowanie pracy serca. Ultracienkie urządzenie może znacznie wcześniej wykryć nieprawidłowości
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.