Newsy

Pozytywna obecność w mediach przekłada się na reputację marki. Dotyczy to nie tylko firm, lecz także miast

2019-06-27  |  06:15
Mówi:Sebastian Bykowski, prezes PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Agata Jasińska, marketing manager Goplana

Alfred Wagner, wicedyrektor Biura Promocji Miasta i Turystyki, UM Wrocław

Pozytywna obecność marki w mediach, na którą składa się wyrazisty, wiarygodny przekaz i współpraca z blogerami czy influencerami, to dziś jeden z podstawowych elementów budowania jej reputacji. Ta przekłada się na konkretne korzyści finansowe i sprzedażowe, dlatego coraz więcej firm przykłada wagę do tego obszaru. Marki i przedsiębiorstwa cieszące się najlepszą reputacją w oczach polskich konsumentów wyłania ogólnopolskie cykliczne badanie Premium Brand. W tegorocznej edycji została wyłoniona najlepsza czternastka.

– Reputacja ma wyjątkowo duże znaczenie dla budowania i funkcjonowania marki na rynku, gdyż buduje zaufanie i wiarygodność wśród konsumentów. Powoduje, że klienci mogą z pełnym poczuciem odpowiedzialności i wiarygodności sięgać po produkty danej marki – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Agata Jasińska, marketing manager marki Goplana.

Dobra reputacja marki w oczach konsumentów i zewnętrznych interesariuszy to wymierny kapitał. Pozwala jej wyróżnić się na rynku, zbudować grono lojalnych klientów i zaufanie inwestorów, zwiększyć sprzedaż i poprawić wyniki finansowe. Stąd coraz więcej firm przykłada wagę do tego obszaru. Budowanie dobrej reputacji to jednak ciągły proces, który wymaga zaangażowania w wielu obszarach: od jakości samego produktu czy usługi po relacje z pracownikami i dbałość o pozytywną obecność marki w mediach.

– Obecność marki w mediach bardzo silnie przekłada się na jej reputację. Z naszych badań wynika, że istnieje ścisła korelacja pomiędzy pozytywnym wizerunkiem marki w prasie, radiu, telewizji czy w dyskusjach w mediach społecznościowych a tym, jak postrzegają ją konsumenci czy odbiorcy, do których ona kieruje swój przekaz – mówi Sebastian Bykowski, dyrektor generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. – Marki, które mają silny, wyrazisty przekaz, cechuje to, że dociera on szerzej, ma więcej odbiorców. Marki, które takiej renomy nie mają, zazwyczaj giną gdzieś w szumie medialnym.

Jak podkreśla, marka może zadbać o swój pozytywny wizerunek w mediach przede wszystkim poprzez odpowiednią współpracę z otoczeniem medialnym. Jednak obecnie to nie tylko dziennikarze i media tradycyjne, lecz także media cyfrowe, influencerzy, blogerzy, z którymi marka może nawiązywać współpracę, a przez to prezentować się w bardziej atrakcyjny, realistyczny i budzący zaufanie przekaz.

Reputację działających na polskim rynku firm i marek od 2006 roku sprawdza ogólnopolskie, cykliczne badanie Premium Brand. W tym roku objęło zasięgiem niemal 300 takich podmiotów w różnych kategoriach, przypisanych konkretnym produktom i usługom. Badanie sprawdza pięć wskaźników: zaufanie, jakim cieszy się firma, atmosferę medialną, jaka ją otacza, referencyjność (lojalność klientów), CSR, czyli zaangażowanie społeczne, oraz employer branding, czyli wizerunek firmy jako pracodawcy. Na tej podstawie wyliczany jest wskaźnik reputacji, który mieści się w skali od 1 do 100. Podmioty, które uzyskają najlepsze wyniki, mogą się pochwalić tytułem Marki/Firmy Wysokiej Reputacji Premium Brand.

W tegorocznej, 14. edycji badania wyróżniono łącznie 14 marek i firm, które według Polaków cieszą się najlepszą reputacją. Uhonorowano marki Lotto, Drutex, RTV EURO AGD, Apap, Inpost, Ibuprom, Polpharma, naturalna woda mineralna Cisowianka, Goplana, Śliwka Nałęczowska, Nestlé Pure Life, Oponeo, Oranżada Hellena oraz Europejski Fundusz Leasingowy. Statuetkę w kategorii Osoba Wysokiej Reputacji Premium Brand 2019 odebrała dziennikarka i podróżniczka Martyna Wojciechowska, z kolei tytuł Miasta Wysokiej Reputacji trafił do Wrocławia.

Jak podkreśla zastępca dyrektora Biura Promocji Miasta i Turystyki UM Wrocławia Alfred Wagner, dbałość o dobrą markę miasta wymiernie przekłada się na liczbę turystów, którzy je odwiedzają.

 W ciągu ostatnich kilku lat ta liczba się podwoiła. Dziś mówimy o około 5,5 mln turystów i odwiedzających miasto w ciągu roku. Zakładamy, że ten trend będzie rósł. Z drugiej strony nie zależy nam na tym, aby ten przyrost dokonywał się zbyt szybko i intensywnie. Zarówno miasto, jak i mieszkańcy są przygotowani na stopniowo zwiększającą się grupę turystów i odwiedzających. Jest to konkretny czynnik, który wskazuje na wysoką reputację Wrocławia – mówi Alfred Wagner. 

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

System gospodarki odpadami w gminach wymaga poprawy. Potrzeba więcej pieniędzy i nowoczesnych instalacji

Koszty gospodarowania odpadami w gminach rosną, stanowiąc coraz większe obciążenie dla ich budżetów. Samorządy mają też problem z zagospodarowaniem dużych ilości odpadów komunalnych, których nie da się poddać recyklingowi i nie można składować. W Rzeszowie takie odpady trafiają do należącej do PGE Energia Ciepła instalacji, która w procesie termicznego przetwarzania odzyskuje z nich energię i ciepło. Korzystają z nich mieszkańcy i jednostki samorządu. Eksperci podkreślają, że w całym systemie gospodarki odpadami w Polsce potrzebnych jest więcej takich instalacji, żeby rozwiązać problem zalewu śmieci, z którym borykają się gminy.

Prawo

Blisko połowa pracowników padła ofiarą mobbingu. Tylko co czwarta firma stara się temu przeciwdziałać

Ponad 60 proc. Polaków doświadczyło nieodpowiedniego traktowania przez przełożonego, a blisko połowa padła ofiarą przemocy słownej. 46 proc. deklaruje, że było mobbingowanych w miejscy pracy – wynika z raportu „Bezpieczeństwo pracy w Polsce”. Zagrożenia psychospołeczne, w tym również mobbing, mają negatywny wpływ na pracowników i ich efektywność. Wiąże się z nimi co trzecia nieobecność w pracy. Mają one także przełożenie na całą firmę, a jedynie 26 proc. pracowników podkreśla, że ich organizacja podejmuje działania na rzecz przeciwdziałania mobbingowi.

CES Las Vegas 2020

Farmacja

W Europie dostępny jest nowy lek wydłużający życie pacjentów z rzadką i ciężką chorobą płuc. W Polsce nadal czeka na refundację

Tętnicze nadciśnienie płucne to rzadka choroba, która atakuje głównie ludzi młodych. Rocznie rozpoznaje się ją u około 120 osób, w Polsce cierpi na nią szacunkowo ok. tysiąca pacjentów. Nieleczone TNP prowadzi do szybkiej śmierci w ciągu 2–3 lat, dlatego bardzo ważne jest szybkie rozpoznanie i właściwa terapia. Stosowanie refundowanych leków, które są podawane dożylnie lub pozajelitowo, nie jest dla pacjentów komfortowe. W Europie został już jednak zarejestrowany nowy lek podawany doustnie, w tabletkach, który pozwala wydłużyć życie chorych i umożliwia im powrót do normalnej aktywności zawodowej. W Polsce wciąż jednak czeka na refundację.

Transport

Liczba chętnych do zdawania na prawo jazdy najniższa od lat. Ludzie coraz chętniej przesiadają się do komunikacji zbiorowej

Spada liczba chętnych do zdawania egzaminów na prawo jazdy. Jeśli utrzyma się dotychczasowa dynamika, ten rok zamknie się liczbą około 360–370 tys. wydanych uprawnień do kierowania pojazdami, podczas gdy w ubiegłym roku było ich prawie 418 tys. Będzie to pierwszy tak duży spadek od lat. Trend jest w dużej mierze efektem urbanizacji, wzrostu popularności komunikacji zbiorowej i nowoczesnych form komunikacji, opartych na sharing economy, takich jak współdzielone samochody, rowery czy hulajnogi na minuty.​ Spadek liczby kursantów to jednak problem dla WORD-ów i szkół jazdy, bo oznacza mniejsze wpływy i konieczność ograniczania kosztów działalności.