Newsy

Grupa Citi będzie rozwijać centrum rozliczeniowe i operacyjne w Olsztynie. Chce zwiększyć zatrudnienie o prawie 300 osób

2019-10-25  |  06:30
Mówi:Piotr Grzymowicz, prezydent Miasta Olsztyna
Natalia Bożek, wiceprezes zarządu Citi Handlowego
Witold Zieliński, dyrektor zarządzający polskim oddziałem Citibank Europe
  • MP4
  • W Olsztynie działa już zatrudniające łącznie ponad 900 pracowników centrum rozliczeniowe oraz centrum operacyjne Citibank Europe plc. Jedna z największych globalnych instytucji finansowych planuje w mieście dalsze inwestycje. Do końca 2021 roku zwiększy zatrudnienie o ponad 40 proc., czyli ponad 300 osób. Rekrutacja już trwa – poszukiwani są pracownicy z wyższym wykształceniem i dobrą znajomością języka angielskiego, zainteresowani pracą w bankowości. Grupa podkreśla, że stawia na młodych i zamierza wspierać lokalne władze w działaniach na rzecz rozwoju rynku pracy, miasta i całego regionu.

    Koncentrujemy się na rozwoju rynku pracy. W Olsztynie Grupa Citi zatrudnia w tej chwili ponad 900 osób, co nas plasuje na 5. miejscu pod względem największych pracodawców. 20 lat temu doceniliśmy potencjał tego miejsca, ale w najśmielszych oczekiwaniach nie zakładaliśmy, że okaże się on tak dynamiczny. Olsztyn jest kuźnią talentów i miejscem, w którym nasi pracownicy mogą łączyć pracę i rozwój zawodowy ze spokojnym życiem – mówi Natalia Bożek, wiceprezes zarządu banku Citi Handlowy.

    Działająca w 160 krajach grupa Citi wybrała Olsztyn na siedzibę centrum rozliczeniowego w 2000 roku. Od roku 2005 roku w mieście działa również centrum operacyjne Citibank Europe plc, które – razem z warszawskim odpowiednikiem – tworzy jedną z najbardziej dynamicznych firm tego sektora w Polsce. Pracownicy Citi w Olsztynie świadczą zaawansowane usługi dla 96 krajów i mówią 29 językami. Mogą się również rozwijać w globalnych strukturach banku, ponieważ 87 proc. stanowisk kierowniczych wybieranych jest w rekrutacji wewnętrznej.

    Do końca 2021 roku grupa Citi planuje dodatkowo zwiększyć zatrudnienie w Olsztynie o ponad 40 proc., czyli ponad 300 osób.

    Planujemy wzrost zatrudnienia w Olsztynie o około 30 proc. Poszukujemy osób z wyższym wykształceniem i z dobrą znajomością języka angielskiego, który na co dzień jest naszym językiem roboczym. Szukamy kandydatów zainteresowanych pracą w firmie globalnej w takich obszarach, jak bankowość transakcyjna, przeciwdziałanie praniu brudnych pieniędzy, bankowość rynkowa i skarbcowa – mówi Witold Zieliński, szef Citibank Europe plc w Polsce.

    Grupa podkreśla, że stawia na różnorodność: prawie 90 proc. stanowisk menadżerskich obsadza kandydatami z wewnątrz, a ponad 40 proc. pozycji menadżerskich piastują kobiety. Bank chętnie zatrudnia też absolwentów, którzy mogą skorzystać z oferty ponad 1 tys. szkoleń wewnętrznych.

    Utrzymujemy bardzo bliskie kontakty z uczelniami, głównie z Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim. Mamy tam swoich ambasadorów, organizujemy targi pracy, ogłaszamy też już konkretne pozycje stanowisk, na których będziemy zatrudniać – mówi Witold Zieliński.

    Najważniejsze jest dla nas kultura otwartości na drugiego człowieka, wspierania ludzi w ich rozwoju, w godzeniu obowiązków zawodowych z ambicjami prywatnymi. Stąd nasz system pracy zdalnej, tzw. flexible work, który umożliwia pracę z każdego miejsca. Wspieramy kobiety i młode matki powracające na rynek pracy, oferując im wygodne formy zatrudniania, żeby mogły godzić obowiązki rodzinne z zawodowymi. Wreszcie stawiamy na różnorodność, otwartość i włączanie, tzw. diversity and inclusion. Ta kultura pracy mówi o otwartości na drugiego człowieka, stawianiu na jego indywidualizm, otwartość na różnorodne poglądy i tworzeniu takiego środowiska pracy, w którym będzie się po prostu przyjemnie pracowało – mówi Natalia Bożek.

    Wiceprezes zarządu Banku Citi Handlowy podkreśla też, że bank zamierza wspierać lokalne władze w działaniach na rzecz rozwoju rynku pracy, miasta i całego regionu. Już w tej chwili grupa aktywnie włącza się w życie lokalnej społeczności. Na przełomie listopada i grudnia rozpoczną się warsztaty dla uczniów szkół średnich, podczas których eksperci Citi będą poruszać m.in. zagadnienia z zakresu cyberbezpieczeństwa. Grupa szeroko współpracuje też z Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim, m.in. współorganizując Akademię na Bank – serię warsztatów z doskonalenia umiejętności biznesowych i miękkich oraz studia dualne dla osób zainteresowanych zdobywaniem doświadczenia w bankowości.

    Pracownicy Grupy Citi biorą też udział w działaniach pro publico bono. Tylko w tym roku w Olsztynie 440 z nich zaangażowało się aż w 37 projektów, wśród których były m.in. akcje krwiodawstwa, remont szpitala, zajęcia z podstaw kodowania dla dzieci oraz wspieranie schronisk dla zwierząt. Citi jest również głównym sponsorem Juwenaliów Kortowiada i angażuje się w festwila Babafest – podczas jego tegorocznej edycji mieszkanki Olsztyna mogą wziąć udział w pracowni kompetencji oraz warsztatach „Oblicza stresu”, które pozwolą się kobietom zatroszczyć o rozwój kariery poprzez zdobycie nowych umiejętności.

    Koncentrujemy się na rozwoju młodych, współpracujemy z uczelniami, bierzemy aktywny bardzo udział w dniach kariery, ponieważ stawiamy na ludzi młodych, zaangażowanych i otwartych. Mocno wspieramy kobiety, bo to jedna z wartości Citi, stąd m.in. nasz aktywny udział w Festiwalu Babafest. Angażujemy się również we wsparcie lokalnej społeczności. Grupa Citi bardzo aktywnie pracuje w ramach działań wolontariackich – tylko w 2019 roku zrealizowaliśmy ponad 40 projektów wolontariackich, aktywnie wspierając dzieci i lokalną społeczność. Mamy również swój wkład w działalność kulturalno-historyczną związaną z Mikołajem Kopernikiem – wylicza Natalia Bożek.

    Jak podkreśla prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz – Olsztyn jest dobrym miejscem do rozwoju działalności dla zagranicznych inwestorów, a działające w mieście uniwersytety i wyższe uczelnie są w stanie zaspokoić popyt na wykwalifikowane kadry.

    Grupa Citi jest bardzo otwarta na wszelkie wyzwania związane z rozwojem lokalnym i globalnym. Obsługuje klientów na całym świecie i stwarza możliwość indywidualnego rozwoju każdemu z pracowników. Poza tym nie jest obojętna na wyzwania związane ze społeczną aktywnością lokalną, wolontariatem i inicjatywy bardzo potrzebne w naszym społeczeństwie, związane chociażby z kulturą, sportem, ochroną naszego zdrowia. Bardzo to doceniamy, bo wszelkie działania, które mogą wzmacniać działalność samorządu, są niezwykle cenne – mówi Piotr Grzymowicz.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Szkolenie Online IMM

    Prawo

    Problemy społeczne

    Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

    Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

    Motoryzacja

    Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

    Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.