Newsy

IKEA rośnie w Warszawie. Otworzy nowy sklep na Woli oraz pierwszy na świecie punkt usługowy IKEA dla Firm

2017-03-31  |  06:40

IKEA zapowiada ekspansję na polskim rynku. W 2018 roku otworzy trzeci sklep w Warszawie. Nowa placówka to tylko część strategii dla stolicy. Firma zapowiada rozwój kanału e-commerce, zwiększając zasięg sklepu internetowego. Jeszcze w tym roku w Warszawie ma powstać IKEA dla Firm, czyli miejsce, gdzie przedsiębiorcy otrzymają wsparcie przy projektowaniu i urządzaniu biur. To pierwsza taka inicjatywa na świecie.

 Warszawa jest dla nas bardzo ważnym rynkiem. To stolica i bardzo duży liczebnie rynek, który szybko rośnie. Mamy tu dwa sklepy, które są bardzo oblegane. Uznaliśmy, że musimy zbudować sklep bliżej centrum miasta. Wola jest dla nas idealną lokalizacją z racji swojej dostępności. Można tu dotrzeć samochodem, transportem publicznym, a nawet rowerem czy na piechotę – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Roy Dewar, Dyrektor nowego sklepu IKEA Wola.

W 2016 roku przychód sklepów IKEA w Polsce sięgnął ponad 3 mld zł. Mimo mniejszych powierzchni niż w części innych polskich miast, dwa stołeczne sklepy, na Targówku i w Jankach, miały łącznie 30-proc. udział w obrotach sprzedaży.

– Trzy działające sklepy z dobrą sprzedażą powinny się przełożyć na większe zyski i pomóc nam w dalszej ekspansji. Mamy ambitne plany związane z polskim rynkiem, związane zarówno z tradycyjnymi sklepami, jak i e-commerce. Poza tym cały polski rynek meblowy zaczyna rosnąć. Jeżeli IKEA będzie blisko ludzi, to może się to przełożyć na wzrost liczby odwiedzin – zapowiada Roy Dewar.

Plany ekspansji w sieci i w kanale tradycyjnym wiążą się także ze zwiększaniem zatrudnienia. Do trzeciego sklepu w Warszawie IKEA chce zatrudnić 450 osób, w tym ok. 40 menadżerów. W tym celu w maju otworzy specjalne miejsce przeznaczone do spotkań rekrutacyjnych. Będzie ono umożliwiało przeprowadzenie rekrutacji w przyjazny sposób, tak aby pomóc w pozbyciu się stresu i lepszym poznaniu się. Pracownicy mogą liczyć na konkurencyjne stawki, m.in. minimalne wynagrodzenie, które wynosi 20 zł brutto od stycznia 2017 roku oraz pakiet dodatkowych benefitów. Wśród nich jest plan emerytalny, który oferuje obecnie tylko ok. 5 proc. firm na polskim rynku.

– Mamy ambitne plany ekspansji, więc musimy rekrutować – podkreśla dyrektor nowo powstającej placówki. – Dla ludzi, którzy szukają możliwości rozwoju, to duża szansa. Szukamy specjalistów i innych współpracowników, ludzi, którzy znają się na rynku meblowym.

Nowa placówka na Woli oraz centrum rekrutacyjne to tylko dwa z elementów strategii IKEA w Warszawie. Kolejnym jest rozwijanie oferty dla biznesu pod nowym szyldem IKEA dla Firm. W stolicy jeszcze w tym roku ma powstać centrum biznesowe, a oferta będzie skierowana przede wszystkim do małych i średnich firm.

 Mamy linię dla biznesu w naszych sklepach od wielu lat, ale teraz stanie się dużo łatwiej dostępna. Otworzymy tego typu obiekt w centrum Warszawy w kolejnych miesiącach tego roku. To będzie miejsce, w którym będzie można załatwić wszystko od razu: zaprojektować i uzyskać porady. Zakres naszej oferty jest idealny dla domu, ale może być idealny także dla biznesu – przekonuje Dewar.

W centrum przedsiębiorcy mają uzyskać pomoc w projektowaniu biura, wyborze mebli i akcesoriów.

– Chcemy stworzyć uniwersalny punkt usługowy dla biznesu, ponieważ dla przedsiębiorców czas jest niezwykle ważny. Będzie można przyjść, zaplanować i skoordynować – doradcy będą na miejscu. To będzie miejsce dla wszystkich rodzajów biznesu, nie tylko dla biur, lecz także dla hoteli czy restauracji –zapowiada Roy Dewar.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów

Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań. 

Transport

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, którzy wskazywali na potrzebę pilnej zmiany przepisów w zakresie testowania pojazdów autonomicznych. Obecne regulacje nie sprzyjają postępowi technologicznemu i rozwoju autonomiczności pojazdów, o czym świadczy bardzo niewielka liczba wydanych uprawnień do ich prowadzenia.

Firma

Przedsiębiorcom coraz bardziej doskwiera niestabilność i skomplikowanie przepisów podatkowych. Problemem są też niejasne ich interpretacje

Polscy przedsiębiorcy często negatywnie oceniają jakość przepisów podatkowych – wynika z raportu „Przedsiębiorcy pod lupą fiskusa 2025” przygotowanego przez firmę doradztwa podatkowego MDDP we współpracy z Konfederacją Lewiatan. Ich niepokój budzą niejednolite interpretacje przepisów i niepewność prawa podatkowego, które cały czas jest modyfikowane. Wśród kluczowych zmian w obszarze podatków, które będą dotyczyć praktycznie wszystkich przedsiębiorców, są m.in. wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur czy zmiany w podatku od nieruchomości.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.