Mówi: | Marek Szymański |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Franke Polska |
Producent sprzętu kuchennego Franke zbuduje w Polsce centrum usług wspólnych dla oddziałów z całego świata
Szwajcarska firma Franke uruchomi w Polsce w tym roku centrum obsługi biznesowej dla wszystkich oddziałów spółki na świecie. Centrum da pracę kilkudziesięciu osobom. Firma rozważa różne lokalizacje, m.in. w Sękocinie Nowym, gdzie Franke ma już jedną z dwóch polskich fabryk. Nasz kraj dla producenta systemów kuchennych to też ważny rynek pod względem sprzedaży.
– Mamy w planie zbudowanie Shared Service Center, czyli organizacji, która będzie działała z Polski na potrzeby koncernu w dziedzinie IT, finansów i innych pochodnych – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Marek Szymański, prezes Franke Polska. – To będą serwisy świadczone na potrzeby całej Grupy Franke, a jest ona obecna w 100 krajach świata i jest potężnym przedsiębiorstwem, generującym ponad 2,5 mld franków obrotu.
Jak tłumaczy Szymański, centrum da zatrudnienie kilkudziesięciu osobom, ale spółka nie zdecydowała jeszcze, gdzie je zbuduje. Jedną z możliwości jest rozbudowa zakładu Franke Polska w Sękocinie Nowym, pod Warszawą. Spółka rozważa jednak także budowę lub wynajęcie centrum biurowego w innym mieście. Od wybranego rozwiązania będą zależały koszty inwestycji – jeśli Franke będzie wznosiło nowy budynek, może na to wydać nawet kilkanaście milionów złotych.
Centrum usług wspólnych będzie kolejną inwestycją Franke w Polsce. Spółka ma już w naszym kraju dwa zakłady: produkujący sprzęty kuchenne (takie jak zlewozmywaki czy baterie kuchenne) w Sękocinie Nowym, na Mazowszu, oraz zakład spółki Franke Foodservice Poland w Gdyni. Ten drugi zajmuje się produkcją kompletnego wyposażenia kuchennego dla restauracji szybkiej obsługi.
– W Polsce generujemy około 1 proc. całego obrotu Grupy Franke i pewnie zysku na porównywalnym poziomie. Jest to bardzo ważny rynek dla koncernu i dla właściciela Michaela Piepera. On zainwestował w Polsce już w 1993 roku i dzięki temu osiągnęliśmy bardzo dobrą, silną pozycję na krajowym rynku. Mamy doskonałe relacje z klientami i dzisiaj zatrudniamy w Polsce ponad 300 osób – tłumaczy Szymański.
Obydwa zakłady Franke w Polsce cały czas są rozbudowywane i doposażane w innowacyjne technologie z zagranicy.
Szymański dodaje, że polscy klienci są z punktu widzenia Franke bardzo wymagający, ponieważ zwracają uwagę przede wszystkim na cenę. Szwajcarski koncern jest przyzwyczajony do rywalizacji przede wszystkim jakością i nie jest najtańszy – przyznaje Szymański.
– Szwajcarskie spółki nie są ukierunkowane na najtańszą ofertę. Są ukierunkowane na najlepszą ofertę, najbardziej innowacyjną i rzetelną. Edukacja polskiego klienta to jest nasze wyzwanie. Musimy przekonać go do tego, że warto zapłacić raz a dobrze niż dziesięć razy i dalej nie mieć tego, co potrzebne – mówi Szymański.
Czytaj także
- 2024-04-24: 72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
- 2024-04-18: Prawie 60 proc. Polaków podejmowało próby odchudzania. U większości efekty były krótkotrwałe i powodowały problemy zdrowotne
- 2024-03-29: Zorganizowane grupy cyberprzestępcze sięgają po coraz bardziej zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji. Często celem ataków jest infrastruktura krytyczna
- 2024-04-05: Dostęp do badań profilaktycznych i skutecznych terapii największymi wyzwaniami systemu ochrony zdrowia. Polska prezydencja w UE może być okazją do zmian w tym zakresie
- 2024-03-27: Dorota Szelągowska: Moją specjalnością w kuchni jest czyszczenie lodówki i przygotowanie czegoś z niczego. Mam to po mamie
- 2024-02-20: Unijny akt o usługach cyfrowych obowiązuje od soboty. KE informuje o pierwszym wszczętym postępowaniu przeciwko TikTokowi
- 2024-02-26: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Moim celem podczas konkursu Miss World jest oczywiście korona. Jeżeli będzie to Top 5 czy Top 10, to również będziemy zachwyceni
- 2024-02-15: Włoska żywność wśród najczęściej podrabianych na świecie. Producenci walczą z tym zjawiskiem za pomocą certyfikacji
- 2024-02-12: System grantowy w zapaści. Szans na dofinansowanie nie ma 90 proc. projektów badawczych kierowanych do Narodowego Centrum Nauki
- 2024-02-01: Rośnie popularność rynku usług na żądanie. W tym roku największy popyt może być w obszarze budownictwa i organizacji eventów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.