Newsy

Deloitte: pracodawcy szukają teraz pracowników z talentem

2013-08-23  |  06:10
Mówi:Małgorzata Wnęk-Kolaska
Funkcja:starszy menedżer, lider zespołu doradztwa w zakresie zarządzania kapitałem ludzkim
Firma:Deloitte
  • MP4
  • Utalentowani i elastyczni pracownicy są coraz ważniejsi dla pracodawców – wynika z raportu „Trendy w HR 2013” przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte. – Walka o talenty to trend numer jeden na świecie – informuje Małgorzata Wnęk-Kolaska z Deloitte. W Polsce najważniejszym trenden jest rosnąca rola działów kadrowych. 

     – Najistotniejszym trendem w Polsce jest zmiana relacji pomiędzy zarządami firm a HR. Działy kadrowe stają się coraz ważniejszym partnerem zarządów, które zwracają się w stronę wsparcia, jakiego HR może udzielić biznesowi – tłumaczy w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Małgorzata Wnęk-Kolaska, starszy menedżer, lider zespołu doradztwa w zakresie zarządzania kapitałem ludzkim w Deloitte.

    Raport Deloitte powstał na podstawie ankiet wśród przedstawicieli 1,3 tysiąca firm w 59 krajach. Respondenci na całym świecie podkreślają, że zmienia się typ liderów biznesowych. Muszą oni być bardziej elastyczni i łatwo przystosowywać się do nowych środowisk. Ponad 60 proc. osób na świecie (51 proc. w Polsce) wskazało na znaczenie utalentowanych pracowników, o których pracodawcy będą zabiegać.

    Talent to nie jest jakaś wybrana, wyselekcjonowana grupa pracowników, jak trochę do tej pory myśleliśmy. Raczej idziemy w tym kierunku, że talent to jest osoba, która posiada te najbardziej potrzebne w danym momencie kompetencje. Można mieć kompetencje uniwersalne, ale można mieć też kompetencje, które są szczególnie atrakcyjne dla jakiegoś szczególnego rodzaju biznesu. Jest się wtedy talentem dla tej organizacji czy dla tej branży. Należy wykorzystać ten swój atut, szukając relacji z taką branżą – przekonuje Wnęk-Kolaska.

    Dla respondentów w Polsce rośnie za to znaczenie polityki kadrowej w zarządzaniu firmami. Dyrektorzy personalni są coraz częściej angażowani do podejmowania strategicznych dla organizacji decyzji. Ponad 60 proc. polskich respondentów uznało, że działy HR i nowe systemy zarządzania zasobami ludzkimi są reorganizowane, by przyczynić się do szybszego rozwoju firm.

    Wnęk-Kolaska podkreśla, że zachodzące zmiany wpływają zarówno na pracowników, jak i na pracodawców. Obydwie strony muszą się przystosować do nowego modelu.

     – Trendem ważnym dla wszystkich jest zwiększenie elastyczności, akceptacja różnych form współpracy, ale też różnych form działania, co oznacza zmianę dla pracodawców, inny sposób komunikowania się z pracownikami właśnie po to, żeby talenty przyciągnąć i utrzymać. Jest to także wyzwanie dla pracowników, którzy mają różne ambicje, ale też poszukują różnych atrakcyjnych form pracy po to, żeby też trochę otworzyć się na inne formy zatrudnienia niż te dotychczas preferowane – uważa Wnęk-Kolaska.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.