Mówi: | Jarosław Ostrowski |
Funkcja: | radca prawny |
Firma: | kancelaria Ostrowski i Wspólnicy |
Kancelarie prawnicze inwestują w wirtualną obsługę klienta
Nowe technologie coraz bardziej obecne w kancelariach prawniczych. Rosnące rozproszenie klientów sprawia, że decydują się one rozwijać wirtualny kanał komunikacji. Daje to przede wszystkim łatwy dostęp do akt sprawy, możliwość stałego kontaktu z doradcą i łatwiejsze zarządzanie dokumentacją. Dzięki obsłudze online odległość między kancelarią a klientem przestaje mieć znaczenie. Prawnicy podkreślają, że system posiada odpowiednie zabezpieczenia na wzór obowiązujących w bankach.
– Ta technologia umożliwia klientom współpracę z zewnętrzną kancelarią tak, jakby była w tym samym budynku. W ten sposób kancelaria staje się właściwie wewnętrznym działem prawnym klienta – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Jarosław Ostrowski, radca prawny z Kancelarii Ostrowski i Wspólnicy.
Jak podkreśla, w całej procedurze zachowane są najwyższe standardy bezpieczeństwa.
– Obydwa moduły są szyfrowane, tzn. korzystają z połączeń szyfrowanych, z jakich korzystają banki, czyli bezpieczeństwo po stronie klienta jest gwarantowane – mówi Jarosław Ostrowski.
System składa się z dwóch modułów. Pierwszy z nich obejmuje dostęp klienta do dokumentacji, związanej z prowadzoną sprawą (np. o pismach, które wpływają do kancelarii). Klienci mogą śledzić na bieżąco nanoszone tam zmiany, jak również sprawdzać status prowadzonych spraw. Dodatkowo moduł ten umożliwia nanoszenie zmian w informacji dotyczących firmy przez klienta. Chodzi tu np. o aktualizację danych.
– Drugi moduł ma charakter komunikacyjny, umożliwia on klientowi bezpośrednią komunikację z prawnikiem, jakby siedział on w tym samym pokoju. Jest to system oparty o wideokonferencje i połączenia w trybie audio. Umożliwia wspólną pracę nad dokumentem i wspólne edytowanie, jest bardzo podobny do znanych wszystkim Skype czy nawet Gadu-Gadu – mówi mecenas Ostrowski.
Jego zdaniem, nowy system spotka się z zainteresowaniem klientów, którzy pozytywnie postrzegają każdy innowacyjny pomysł, mogący ułatwić współpracę z kancelarią. Tym bardziej, że kancelarie prawnicze z reguły są mocno konserwatywne w porównaniu do innych przedsiębiorców.
– Klient ma nieprzerwaną, choć wirtualną asystę swojego doradcy. W ten sposób odległość w relacjach z prawnikiem przestaje mieć znaczenie. W Warszawie przemieszczenie się zajmuje sporo czasu, nie mówiąc już o odległościach większych niż jedno miasto. Dlatego szyfrowana bezpieczna komunikacja jest krokiem w stronę klienta. Innowacyjność w usługach prawniczych i oparcie ich o technologią internetową po prostu zwyczajnie musi mieć miejsce – podkreśla mecenas.
Dodaje, że to nie tylko wygoda dla klientów, ale również dla samej kancelarii. Dzięki systemowi wirtualnej obsługi pracownicy kancelarii mają łatwiejszy dostęp do gromadzonych przez lata informacji.
Czytaj także
- 2024-11-28: Pozew przeciwko Skarbowi Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Może to wpłynąć na przyszłe regulacje
- 2024-08-20: Nowa dyrektywa będzie wymagać od korporacji należytej staranności w zrównoważonym rozwoju. Duży nacisk położono na prawa człowieka
- 2024-07-05: Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
- 2024-07-10: Przedsiębiorcy oczekują przyspieszenia prac nad zmianami w składce zdrowotnej. Negatywne skutki Polskiego Ładu odczuwa wiele firm, szczególnie małych
- 2024-03-07: Polki należą do najbardziej przedsiębiorczych kobiet w UE. Jednak wciąż jest ich zbyt mało w zarządach i radach nadzorczych firm
- 2024-03-01: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Może po konkursie Miss World otworzą się perspektywy na pracę w telewizji. Chciałabym poprowadzić jakiś program
- 2024-01-17: Przyspieszają prace nad obowiązkowym czipowaniem psów i kotów. Ogólnopolski rejestr pomoże zwalczać bezdomność i karać znęcających się nad zwierzętami
- 2023-12-08: O pracownikach 50+ krąży wiele szkodliwych stereotypów. Ta grupa wiekowa wymaga dostrzeżenia i docenienia na rynku pracy
- 2023-05-30: Na polskim rynku sukcesywnie spada jakość obsługi klientów. Odwrotny trend widać jednak w bankowości i ubezpieczeniach
- 2023-05-18: Pizza Hut stawia na franczyzę. Chce otwierać nawet kilkanaście nowych restauracji rocznie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.