Newsy

Poczta Polska angażuje się w program „Rodzina 500 plus”. Świadczenia doręczy do domu lub na konto

2016-04-04  |  06:50
Mówi:Łukasz Gołębiowski
Funkcja:dyrektor zarządzający pionem sprzedaży
Firma:Poczta Polska
  • MP4
  • Poczta Polska będzie wspierać Ministerstwo Pracy, Rodziny i Polityki Społecznej i jednostki samorządowe w obsłudze programu „Rodzina 500 plus”. Beneficjenci programu mogą złożyć wniosek w placówce pocztowej lub za pośrednictwem listonosza. Pracownicy poczty będą też dostarczać decyzje administracyjne ws. przyznania świadczeń, a także w razie potrzeby mogą dostarczać comiesięczne świadczenia. Dla rodzin, które chcą odkładać otrzymywane 500 zł na przyszłość, Poczta Polska przygotowała produkty oszczędnościowo-depozytowe.

    W placówce pocztowej będzie można wypełnić wniosek i wysłać go listem, bez konieczności udawania się do urzędu gminy czy innego organu uprawnionego do rozpatrzenia wniosku. Poczta będzie te decyzje administracyjne doręczała. Z drugiej strony, co najważniejsze w tym momencie, uruchomiliśmy specjalną infolinię, na której osoby będą mogły uzyskać pełną informację o tym programie. Kanał ten będzie dostępny także dla osób posługujących się językiem migowym – mówi agencji Newseria Biznes Łukasz Gołębiowski, dyrektor zarządzający pionem sprzedaży w Poczcie Polskiej.

    Poczta Polska będzie udzielała informacji na temat programu w placówkach pocztowych, w tym również w ponad 1,1 tys. stanowiskach informacyjnych. Tam też można liczyć na profesjonalne wsparcie. Poczta Polska oferuje pomoc przy zbieraniu wniosków przez ponad 2,5 tys. miejskich i gminnych ośrodków pomocy społecznej oraz urzędów miast i gmin.

    Poprzez różne kanały firma chce dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców, w tym również do osób mających problemy z poruszaniem się czy mieszkających na terenach mało zurbanizowanych.

    Wystarczy zadzwonić na infolinię, a Poczta Polska doręczy druk do takiej osoby. Docieramy do osób nieubankowionych, niescyfryzowanych, którzy mają problem z dotarciem do jednostek samorządowych – zapewnia Gołębiowski. – Jako jedyny podmiot na terenie całego kraju jesteśmy w stanie udostępnić wszystkie kanały obsługi i zapewnić konsultacje zarówno cyfrowe, jak i offline’owe – dodaje.

    Po pozytywnej weryfikacji wniosku pracownik poczty doręczy decyzje o przyznaniu świadczenia. Rodziny będą mogły skorzystać z trzech sposobów wypłaty środków: otrzymać przelew na konto w Banku Pocztowym, odebrać gotówkę w jednej z 7,5 tys. placówek Poczty Polskiej lub przekazem pocztowym na adres zamieszkania.

    Dla osób bardziej zamożnych, które mogą wykorzystać środki z demograficznego programu społecznego inaczej niż na bieżącą konsumpcję, oferujemy ciekawe produkty oszczędnościowo-depozytowe. To np. polisa posagowa, która pozwala oszczędzać pieniądze przez dłuższy czas i w ten sposób sfinansować studia czy inny cel po ukończeniu przez dziecko 18 roku życia – tłumaczy dyrektor Poczty Polskiej.

    Specjalna oferta produktów oszczędnościowych składa się z Pocztowego Konta 500+ w Banku Pocztowym i produktu oszczędnościowo-ubezpieczeniowego Ubezpieczeń Pocztowych. Jak przekonuje Gołębiowski, oferta Poczty Polskiej jest wygodna i gwarantuje klientom kompleksowe wsparcie.

    To produkt polskiego pomiotu, który zatrudnia 75 tys. ludzi i który w 100 proc. jest własnością Skarbu Państwa. Plus jest taki, że zyski z obsługi programu będą w całości wpływały do Skarbu Państwa – przekonuje Łukasz Gołębiowski.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.