Mówi: | Bożena Lublińska-Kasprzak |
Funkcja: | Prezes |
Firma: | Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości |
Prezes PARP: targi CeBIT szansą dla polskich firm na nawiązywanie bliskich relacji biznesowych
Przedstawiciele ponad 200 polskich firm z branży teleinformatycznej mają okazję do nawiązania kontaktów z partnerami biznesowymi z zagranicy podczas targów CeBIT. Choć od tego do konkretnych kontraktów jeszcze daleka droga, to strategiczne partnerstwo Polski w targach oraz odpowiednie promowanie polskich firm i produktów mogą stworzyć przyjazny klimat do zacieśniania współpracy i skutkować dużym zainteresowaniem inwestorów naszym krajem.
Zdaniem przedstawicieli PARP, trwające przez kilka dni targi CeBIT to doskonała okazja do rozmów o współpracy, choć trudno prognozować, które z nich i kiedy przełożą się na kontrakty. Siłą polskich firm są jednak ciekawe produkty i pozytywna atmosfera wokół osiągnięć naszych firm informatycznych i telekomunikacyjnych.
W targach CeBIT uczestniczy ponad 200 polskich wystawców. To zarówno instytucje publiczne, firmy otoczenia biznesu i sami przedsiębiorcy. W Hanowerze Polska pokazuje też najciekawsze firmy innowacyjne.
– PARP zaprosił do udziału w targach 20 firm e-biznesowych. To firmy, które otrzymały dofinansowanie w ramach Programu Innowacyjna Gospodarka finansowanego ze środków UE, firm, które zostały w naszym konkursie, czyli takie firmy najlepsze z najlepszych wśród naszych beneficjentów projektów e-biznesowych – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes PARP.
Przedstawiciele ponad 100 polskich firm będą też mieli okazję porozmawiać bezpośrednio z partnerami z konkretnych firm. To może oznaczać kontrakty w przyszłości, choć na razie trudno mówić o konkretnych liczbach – podkreślają przedstawiciele PARP.
– Mamy firmy z bardzo różnych branż sektora informatyki i telekomunikacji. Polska ma bardzo dobrą opinię i markę wyrobioną, jeśli chodzi o sektor gier komputerowych, więc jest tu sporo takich firm, które zaprezentują swoje produkty – mówi Bożena Lublińska-Kasprzak.
Zdaniem ekspertów, udział w targach to nie tylko szansa na nawiązanie kontaków. To także okazja, by rozwijać wiedzę i poznawać kierunki i trendy w rozwoju całej branży telekomunikacyjnej i informatycznej.
– To jest miejsce, gdzie pokazuje się wszystkie nowinki i innowacyjne produkty, projekty z tej branży. Z jednej strony polskie firmy mogą zaprezentować swoje osiągnięcia, z drugiej strony mogą zobaczyć, w jaki sposób ta branża się rozwija, zobaczyć najlepsze rozwiązania światowe – podkreśla Bożena Lublińska-Kasprzak.
Targi CeBIT potrwają do soboty. Polska jest ich partnerem strategicznym, a współorganizatorami Polska Agencja Rozwoju Przedsiebiorczości i Ministerstwo Gospodarki.

PAIiIZ: dzięki CeBIT za dwa lata może powstać ok. 1000 miejsc pracy dla młodych Polaków

Szef targów CeBIT: Polacy pokazali się jako społeczeństwo kreatywne i rozwinięte technologicznie. Dla wielu to było zaskoczenie

Polska na targach CeBIT w Hanowerze jako kraj nowych technologii i młodych ludzi
Czytaj także
- 2025-06-18: Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
- 2025-06-06: Qczaj: Moja siostra przeszła załamanie psychiczne. Dźwigamy na swoich barkach bardzo dużo i czasami po prostu nie mamy już siły
- 2025-05-23: Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy
- 2025-05-28: UE przywraca ograniczenia handlowe z Ukrainą. Trwają negocjacje ws. długoterminowych ram
- 2025-05-21: Duży udział własności państwowej negatywnie wyróżnia Polskę na tle Europy. Większość Polaków za ograniczeniem wpływu polityków na gospodarkę
- 2025-05-28: Interakcja z firmą jest dla klientów równie ważna jak jej produkty. Biznes wykorzystuje do tego AI
- 2025-05-15: Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju
- 2025-05-02: Zmiany w globalnej gospodarce będą wspierać reindustrializację. To szansa dla Śląska
- 2025-05-12: Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób
- 2025-04-25: Rząd zapowiada nową strategię wspierającą polski kapitał. Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji państwowych
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.