Newsy

Szef targów CeBIT: Polacy pokazali się jako społeczeństwo kreatywne i rozwinięte technologicznie. Dla wielu to było zaskoczenie

2013-03-08  |  06:40

Widać, że wizerunek Polski w świecie się zmienia. Jesteście postrzegani jako kraj dużo bardziej nowoczesny – mówi Frank Pörschmann, szef trwających w Hanowerze targów CeBIT. Pozytywnie ocenia nie tylko to, co Polacy prezentują na targach branży informacyjnej i telekomunikacyjne, ale również współpracę w ramach partnerstwa strategicznego.

Szef CeBIT podkreśla, że Polacy pokazali, że są społeczeństwem kreatywnym i rozwiniętym technologicznie, a dodatkową zaletą jest fakt, że polskie społeczeństwo jest najmłodszym w UE.

 – Myślę, że dla wielu to było zaskoczenie – zauważa w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Frank Pörschmann, członek zarządu Deutsche Messe, odpowiedzialny za organizację targów CeBIT. – Kiedy rozmawiam z ludźmi, słyszę i przekonuję się, że postrzeganie Polski zmieniło się, widzą was jako kraj bardziej nowoczesny.

Przykładem sukcesów Polski, które zaskoczyły wiele osób na świecie, są dokonania polskich twórców gier komputerowych.

 – Dla wielu osób na całym świecie było dość zaskakujące, że Polska jest jednym z kluczowych graczy na tym rynku, że tu odbywa się produkcja – mówi Pörschmann. – Teraz to się staje oczywiste. To jest bardzo specjalistyczne know how i Polska wydaje się być międzynarodowym graczem w tej dziedzinie. Zaskakująca jest też wysoka jakość oprogramowania.

Trzecim elementem, którym pozytywnie zaskoczyliśmy naszych partnerów z Zachodu, jest dobra znajomość języka niemieckiego. Jak podkreśla Frank Pörschmann, to może być ważny czynnik, któy skłoni zagraniczne firmy, szczególnie niemieckie czy austriackie, do nawiązywania bliższych kontaktów biznesowych z Polakami.

Kolejnym czynnikiem może być dynamicznie rozwijający się rynek ICT, czyli technologii informacyjnych i komunikacyjnych.

 – Polska branża ICT od wielu lat rośnie i to zdecydowanie szybciej niż wynosi średnia dla Europy – mówi Pörschmann. – To dowód, że polski rynek funkcjonuje bardzo dobrze.

Żeby to kontynuować, powinniśmy – w ocenie szefa CeBIT – starać się być unikalni w tym, z czym wchodzimy na rynek. Choć, jak podkreśla, polska oferta na targach jest już wyjątkowa. Jego zdaniem, to dobrze wróży na przyszłość. Tym bardziej, że wciąż tego typu wydarzenia są cenione wśród firm jako miejsce spotkań biznesowych.

 – Pomimo całej cyfryzacji, jasne jest, że interesy są robione między ludźmi, a nie pomiędzy maszynami czy systemami – zauważa Pörschmann. – Szczególnie w branży IT, która jest bardziej zorientowana na kompleksowe projekty, ważne jest, by ludzie się spotkali i budowali wzajemne zaufanie, partnerstwo. A to da się zrobić tylko poprzez osobiste spotkania. Dlatego dziś znaczenie takich imprez jak CeBIT rośnie. 

 Zdaniem Pörschmanna polska delegacja państwowa i organizatorzy stanęli na wysokości zadania, a ich podejście jest bardzo profesjonalne.

To pokazuje, że kultura Niemiec i Polski jest podobna pod względem podejścia do pracy i zarządzania projektem – zauważa Frank Pörschmann, członek zarządu Deutsche Messe, odpowiedzialny za organizację targów CeBIT. – Dlatego współpraca od samego początku była na bardzo wysokim poziomie jakościowym, oparta na przyjaźni i zabawie. Wszyscy cieszymy się, że możemy razem pracować.

W niemieckim Hanowerze do 9 marca trwają prestiżowe targi ITC. Jak co roku od 1986 r. organizuje je firma Deutsche Messe. W tym roku Polska jest ich partnerem strategicznym, a Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości i Ministerstwo Gospodarki współorganizatorami.

Więcej na temat
IT i technologie PAIiIZ: dzięki CeBIT za dwa lata może powstać ok. 1000 miejsc pracy dla młodych Polaków Wszystkie newsy
2013-03-08 | 06:50

PAIiIZ: dzięki CeBIT za dwa lata może powstać ok. 1000 miejsc pracy dla młodych Polaków

 – Targi CeBIT  to przede wszystkim okazja do rozmów na wysokim szczeblu, jednak podpisane kontrakty również są możliwe – twierdzi Sławomir Majman, prezes Polskiej Agencji
IT i technologie Prezes PARP: targi CeBIT szansą dla polskich firm na nawiązywanie bliskich relacji biznesowych
2013-03-07 | 06:30

Prezes PARP: targi CeBIT szansą dla polskich firm na nawiązywanie bliskich relacji biznesowych

Przedstawiciele ponad 200 polskich firm z branży teleinformatycznej mają okazję do nawiązania kontaktów z partnerami biznesowymi z zagranicy podczas targów
IT i technologie Polska na targach CeBIT w Hanowerze jako kraj nowych technologii i młodych ludzi
2013-03-06 | 06:55

Polska na targach CeBIT w Hanowerze jako kraj nowych technologii i młodych ludzi

Polska krajem młodych ludzi i nowych technologii – tak według Dariusza Bogdana, wiceministra gospodarki powinniśmy się kojarzyć w Europie i na świecie. Między

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Lekarze apelują o uregulowanie rynku saszetek z nikotyną. Na ich szkodliwe działanie narażona jest głównie młodzież

Saszetki z nikotyną są dostępne na rynku od kilku lat, ale nadal nie ma żadnych unijnych ani krajowych regulacji dotyczących ich oznakowania, reklamy czy sprzedaży. To powoduje, że tzw. pouches są bardzo łatwo dostępne, bez większych problemów można je kupić nawet przez internet, co przekłada się na ich rosnącą popularność, także wśród dzieci i młodzieży. Eksperci apelują o pilne uregulowanie tego rynku.

Problemy społeczne

Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi

Światowa Organizacja Meteorologiczna podaje, że w ciągu ostatnich 50 lat pięciokrotnie zwiększyła się liczba katastrof naturalnych na świecie. Jednocześnie nowe możliwości w zakresie wczesnego ostrzegania i zarządzania kryzysowego pozwoliły ograniczyć liczbę ofiar trzykrotnie. Coraz częściej pomagają w tym dane satelitarne, czego przykładem było wykorzystanie nowego systemu Poland’s Civil Security Hub w trakcie wrześniowej powodzi na południowym zachodzie kraju.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.