Newsy

PAIiIZ: dzięki CeBIT za dwa lata może powstać ok. 1000 miejsc pracy dla młodych Polaków

2013-03-08  |  06:50
Tagi: CeBIT, PAIiIZ
Mówi:Sławomir Majman
Funkcja:Prezes
Firma:Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych
  • MP4
  •  – Targi CeBIT  to przede wszystkim okazja do rozmów na wysokim szczeblu, jednak podpisane kontrakty również są możliwe – twierdzi Sławomir Majman, prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Według jego ostrożnych szacunków, dzięki największej imprezie branży teleinformatycznej w ciągu dwóch lat może powstać ok. tysiąca nowych miejsc pracy dla młodych, kreatywnych Polaków.

    Zdaniem Sławomira Majmana, branża ICT (technologii informatycznych i komunikacyjnych) jest jedną najbardziej obiecujących dla polskiej gospodarki. W ciągu najbliższych paru lat możemy się spodziewać kilkunastu inwestycji w ten sektor.

     – W portfelu PAIiIZ mamy ponad 15 projektów związanych z informatyką i telekomunikacją mówi Agencji Informacyjnej Newseria Sławomir Majman. Projekty, które zakończyliśmy z sukcesem w ciągu ostatnich dwóch lat, dały około 4 tys. miejsc pracy. I to są same projekty teleinformatyczne, a nie te związane z centrami usług, które stworzyły firmy informatyczne. A więc jest to jedna z najbardziej obiecujących dziedzin w Polsce, w które inwestuje zagranica.

    Jak podkreśla, w ciągu najbliższego pół roku możemy spodziewać się powstania kilkuset nowych miejsc pracy, utworzonych przez inwestorów zagranicznych w sektorze teleinformatyki programowania i usług zespolonych.

    W tym kontekście nie do przecenienia jest rola takich imprez jak trwające w Hanowerze targi, których Polska jest w tym roku partnerem strategicznym.

     – CeBIT ma ten wielki urok, że można nie przebijając się przez sekretarki, asystentów porozmawiać z szefami największych światowych korporacji mówi Majman. Rozmawiamy tu właśnie o nowych projektach inwestycyjnych. Myślę, że w perspektywie dwóch lat możemy mówić o kolejnym tysiącu miejsc pracy dla młodych, wykształconych Polaków.

    Dzięki teleinformatycznym inwestycjom z CeBITu największą szansę, zdaniem Majmana, na rozwój mają ośrodki wyposażone w silne uczelnie informatyczne, np. Warszawa, Dolny i Górny Śląsk i Gdańsk.

    Pracodawcami w tej branży są najczęściej firmy zagraniczne, które stanowią 70 proc. polskiej teleinformatyki. Pod względem rywalizacji o inwestycje głównym przeciwnikiem Polski jest Turcja.

     – Ten polsko-turecki pojedynek chcemy wygrać. Między innymi temu służy udział Polski na CeBICIE mówi prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych. – Głównym zadaniem jest pokazanie takiej twarzy polskiej informatyki, której Europa, a przede wszystkim Niemcy, nie znają. Konkretne rozwiązania prezentują tutaj firmy, natomiast ten wielki wysiłek kilku polskich ministerstw ma służyć temu, by generalnie wizerunek Polski jako ważnego kraju na mapie europejskiej teleinformatyki zaczął istnieć, zaczął funkcjonować znacznie mocniej niż do tej pory – dodaje Sławomir Majman.

    O dynamicznym rozwoju branży ICT w Polsce świadczy fakt, że przed kilkunastoma laty do udziału w CeBIT zgłosiło się jedynie osiem firm. Powód? Na targach nie mieliśmy czego zaprezentować. Obecnie w tych targach uczestniczy ok. 200 przedsiębiorstw.

     – To jest demonstracja tego, jaką drogę odbyła polska gospodarka i polska teleinformatyka w ciągu tych ostatnich 15 lat zauważa Majman.

    Choć CeBIT jest okazją do nawiązania kontaktu z czołowymi przedstawicielami zagranicznych firm, to nie w każdym przypadku owocuje to od razu podpisaniem umowy.

     – Małe i średnie przedsiębiorstwa na poprzednim CeBICIE podpisały umowy, szczególnie te przedsiębiorstwa pochodzące z Polski Wschodniej, uczestniczące w targach w ramach programu promocji Polski Wschodniej mówi Majman. Natomiast jeżeli chodzi o duże firmy, to na pewno się nie podpisuje i nie negocjuje takich umów w ciągu kilku dni imprezy targowej. Tu się zaczyna rozmawiać, ale za to na bardzo wysokim szczeblu.

    Więcej na temat
    IT i technologie Szef targów CeBIT: Polacy pokazali się jako społeczeństwo kreatywne i rozwinięte technologicznie. Dla wielu to było zaskoczenie Wszystkie newsy
    2013-03-08 | 06:40

    Szef targów CeBIT: Polacy pokazali się jako społeczeństwo kreatywne i rozwinięte technologicznie. Dla wielu to było zaskoczenie

    Widać, że wizerunek Polski w świecie się zmienia. Jesteście postrzegani jako kraj dużo bardziej nowoczesny – mówi Frank Pörschmann, szef trwających
    IT i technologie Prezes PARP: targi CeBIT szansą dla polskich firm na nawiązywanie bliskich relacji biznesowych
    2013-03-07 | 06:30

    Prezes PARP: targi CeBIT szansą dla polskich firm na nawiązywanie bliskich relacji biznesowych

    Przedstawiciele ponad 200 polskich firm z branży teleinformatycznej mają okazję do nawiązania kontaktów z partnerami biznesowymi z zagranicy podczas targów
    IT i technologie Polska na targach CeBIT w Hanowerze jako kraj nowych technologii i młodych ludzi
    2013-03-06 | 06:55

    Polska na targach CeBIT w Hanowerze jako kraj nowych technologii i młodych ludzi

    Polska krajem młodych ludzi i nowych technologii – tak według Dariusza Bogdana, wiceministra gospodarki powinniśmy się kojarzyć w Europie i na świecie. Między

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Polityka

    Transport

    Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

    Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

    Handel

    Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

    Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.