Newsy

8 mln zł na stypendia dla ubogiej młodzieży

2012-01-17  |  16:00
Wszystkie newsy
Mówi:Kard. Kazimierz Nycz
Funkcja:Metropolita Warszawski

W czasie ostatniego Dnia Papieskiego Fundacja "Dzieło Nowego Tysiąclecia" zebrała blisko 8 mln zł. Pieniądze te, podobnie jak datki wpłacane przez cały rok, zostały przeznaczone na fundusz stypendialny dla zdolnej młodzieży z ubogich rodzin.

To - zdaniem kard. Kazimierza Nycza - najlepszy pomnik, jaki Polacy mogli zbudować Papieżowi.

- Całe te 12 lat można podsumować w ten sposób: udało się Episkopatowi i Kościołowi w Polsce zbudować niewątpliwie najważniejszy pomnik Papieżowi. W tej chwili w tej Fundacji jest prawie 3 tysiące młodych ludzi ze wsi, z biedniejszych środowisk objętych jedenastoletnią pomocą: od gimnazjum do końca studiów - mówi kard. Nycz.

Zebrane pieniądze pochodzą głównie ze zbiórek w parafiach w Polsce i za granicą. Fundację wspierają również datki od sponsorów i osób prywatnych.

- To świadczy o nas Polakach, że jeśli chodzi o takie elementy wrażliwości na potrzeby biednych, to widać nie tylko przy powodziach i katastrofach, kiedy się potrafimy mobilizować na wysokim poziomie, ale świadczy o tym także Dzieło, które już trwa 12 lat - podkreśla metropolita warszawski.

W tym roku Dzień Papieski odbędzie się 14 października pod hasłem "Jan Paweł II - Papież Rodziny".

- To jest dla społeczeństwa najważniejsze - sprawa rodziny, jej funkcji wychowawczej, jej funkcji społecznej, której wszyscy powinni pomagać. Nie zastępować, bo nikt nie zastąpi rodziny, ale wspomagać rodzinę, żeby mogła być najważniejszą drogą życia Kościoła - mówi kard. Kazimierz Nycz.

Dzień Papieski obchodzony jest od 2001 r., zawsze w niedzielę poprzedzającą rocznicę wyboru Karola Wojtyły na Stolicę Piotrową (16 października). Fundacja „Dzieło Nowego Tysiąclecia” powstała w 2000 r., rok po pielgrzymce Jana Pawła II do Polski, aby upamiętnić Pontyfikat Ojca Świętego.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.