Newsy

8 mln zł na stypendia dla ubogiej młodzieży

2012-01-17  |  16:00
Wszystkie newsy
Mówi:Kard. Kazimierz Nycz
Funkcja:Metropolita Warszawski

W czasie ostatniego Dnia Papieskiego Fundacja "Dzieło Nowego Tysiąclecia" zebrała blisko 8 mln zł. Pieniądze te, podobnie jak datki wpłacane przez cały rok, zostały przeznaczone na fundusz stypendialny dla zdolnej młodzieży z ubogich rodzin.

To - zdaniem kard. Kazimierza Nycza - najlepszy pomnik, jaki Polacy mogli zbudować Papieżowi.

- Całe te 12 lat można podsumować w ten sposób: udało się Episkopatowi i Kościołowi w Polsce zbudować niewątpliwie najważniejszy pomnik Papieżowi. W tej chwili w tej Fundacji jest prawie 3 tysiące młodych ludzi ze wsi, z biedniejszych środowisk objętych jedenastoletnią pomocą: od gimnazjum do końca studiów - mówi kard. Nycz.

Zebrane pieniądze pochodzą głównie ze zbiórek w parafiach w Polsce i za granicą. Fundację wspierają również datki od sponsorów i osób prywatnych.

- To świadczy o nas Polakach, że jeśli chodzi o takie elementy wrażliwości na potrzeby biednych, to widać nie tylko przy powodziach i katastrofach, kiedy się potrafimy mobilizować na wysokim poziomie, ale świadczy o tym także Dzieło, które już trwa 12 lat - podkreśla metropolita warszawski.

W tym roku Dzień Papieski odbędzie się 14 października pod hasłem "Jan Paweł II - Papież Rodziny".

- To jest dla społeczeństwa najważniejsze - sprawa rodziny, jej funkcji wychowawczej, jej funkcji społecznej, której wszyscy powinni pomagać. Nie zastępować, bo nikt nie zastąpi rodziny, ale wspomagać rodzinę, żeby mogła być najważniejszą drogą życia Kościoła - mówi kard. Kazimierz Nycz.

Dzień Papieski obchodzony jest od 2001 r., zawsze w niedzielę poprzedzającą rocznicę wyboru Karola Wojtyły na Stolicę Piotrową (16 października). Fundacja „Dzieło Nowego Tysiąclecia” powstała w 2000 r., rok po pielgrzymce Jana Pawła II do Polski, aby upamiętnić Pontyfikat Ojca Świętego.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

BCC Gala Liderów

Jedynka Newserii

Handel

Są już pierwsze propozycje deregulacji przepisów dla biznesu. Ten proces może pobudzić inwestycje i zwiększyć konkurencyjność Polski

– Deregulacja prawa gospodarczego ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia konkurencyjności polskich firm i przyciągania inwestycji – ocenia prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Andrzej Dycha. W tym tygodniu zespół ds. tej deregulacji, który powstał w odpowiedzi na apel premiera Donalda Tuska, przedstawił już pierwsze propozycje zmian, w tym m.in. ograniczenie kontroli firm, uproszczenie przepisów podatkowych i ułatwienia w zatrudnianiu cudzoziemców. Prezes PAIH wskazuje, że jednym z punktów tej listy powinno być również wzmocnienie roli izb gospodarczych, które mogą odgrywać większą rolę w dialogu między biznesem a rządem.

Polityka

Trzy lata wojny w Ukrainie. UE i kraje członkowskie przeznaczyły na wsparcie ponad 134 mld euro

Instytucje UE deklarują w dalszym ciągu mocne poparcie dla Ukrainy. Łącznie w ciągu trzech lat od rozpoczęcia rosyjskiej agresji Unia i jej państwa członkowskie przeznaczyły na wsparcie walczącej Ukrainy i jej obywateli 134 mld euro, w tym ponad 67 mld euro pomocy finansowej i 50 mld wojskowej. Skala potrzeb nadal jest jednak ogromna. Tym bardziej że dalsze wsparcie ze strony amerykańskiego sojusznika stoi pod znakiem zapytania.

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.