Mówi: | Robert Leszczyński, dyrektor ds. marketingu sportowego New Balance Krzysztof Ignaczak siatkarz, Ambasador Drużyny Energii Zofia Bartkowiak, zastępca dyrektora w Szkole Podstawowej w Żelkowie |
Sportowe programy dla dzieci i młodzieży wyłaniają prawdziwe talenty. Najlepsi zyskują szansę na karierę
Programy sportowe takie jak Drużyna Energii wyłaniają prawdziwe talenty wśród dzieci i młodzieży. W drugiej edycji tego programu szkoły nadesłały już ponad 20 tys. filmików z ćwiczeniami. Akcja ma nie tylko zachęcić do aktywności fizycznej, ale także znaleźć prawdziwe sportowe talenty i skontaktować je z lokalnymi klubami. – Poziom ruchowy, jaki reprezentowała część uczniów, pozwala domniemywać, że są to naprawdę perełki pod względem zdolności sportowych – ocenia Robert Leszczyński, dyrektor ds. marketingu New Balance.
– W drugiej edycji projektu Drużyna Energii nadesłanych zostało już ponad 20 tys. filmików z ćwiczeniami, a w sumie w trakcie całego projektu już ponad 40 tys. filmów. Jest to coś, co nas jako organizatorów bardzo pozytywnie zaskoczyło – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Robert Leszczyński, dyrektor ds. marketingu sportowego New Balance.
Program Drużyna Energii jako główny cel stawiał przekonanie młodzieży do większej aktywności fizycznej i zmiany nawyków żywieniowych. Jedynie 20 proc. dzieci w naszym kraju spełnia kryteria WHO dotyczące przynajmniej godzinnej aktywności fizycznej w ciągu dnia. Z kolei badanie Global Matrix 3.0, prowadzone w ramach organizacji Active Healthy Kids Global Alliance, pokazało że w pięciostopniowej skali (od A do F) sprawność fizyczna dzieci w Polsce została oceniona na D-. Tym samym plasujemy się pod koniec rankingu. Ale program nie tylko pomaga walczyć z nadwagą i wspiera aktywny tryb życia, ale pozwala też znaleźć przyszłych sportowców.
– Z tych wszystkich filmów, które oglądamy, wyłapujemy perełki. Najlepszych staramy się połączyć z klubami w regionie i z trenerami, którzy mogą do nich dotrzeć, bo poziom ich ruchowy pozwala domniemać, że są to naprawdę perełki, jeśli chodzi o zdolności sportowe – przekonuje Robert Leszczyński.
U części dzieci ich naturalne predyspozycje do uprawiania sportu mogłyby nigdy nie zostać odkryte, gdyby nie takie programy jak Drużyna Energii i ambasadorzy programu, czyli znani sportowcy.
– Ambasadorzy sportu mieli ogromny wpływ na postawy naszych uczniów. Uczniowie oczekiwali ich przyjazdu, wcześniej się bardzo przygotowywali, chcieli uczestniczyć w różnych konkurencjach. Myślę, że są to wzorce do naśladowania i pewnie w przyszłości wielu z naszych uczniów pójdzie w ślady gwiazd sportowych – ocenia Zofia Bartkowiak, zastępca dyrektora w Szkole Podstawowej w Żelkowie.
Uczniowie ze szkoły z Żelkowa zdobyli tytuł drużyny miesiąca. O wygraną i wizytę ambasadorów nie było łatwo, bo tym razem maksymalną liczbę filmów z ćwiczeniami przesłały aż cztery szkoły.
– Sportowym zaskoczeniem okazała się konkurencji Marka Citki, gdzie ta drużyna uzyskała najwyższą punktację ze wszystkich drużyn, które brały udział w programie. Jest to bardzo techniczna dyscyplina, bo trzeba trafić albo w słupek, albo w poprzeczkę. I zarówno chłopcy, jak i dziewczęta wykazali się tutaj znakomitym snajperskim instynktem – wskazuje Krzysztof Ignaczak, siatkarz i Ambasador Drużyny Energii.
Uczniowie znakomicie poradzili sobie z koszykówką, piłką nożną i siatkówką, w rywalizacji sportowej zdobyli łącznie 215 punktów. Indywidualnie najlepszy z uczniów uzyskał we wszystkich konkurencjach aż 27 punktów.
– Konkurencje są wspaniałe, uczniowie są bardzo zadowoleni. Niektóre z konkurencji są dla nich pewną nowością, ale jednocześnie wcześniej troszeczkę trenowali, przygotowywani przez naszych nauczycieli – tłumaczy Zofia Bartkowiak, zastępca dyrektora w Szkole Podstawowej w Żelkowie.
– Żelkowo awansowało do finału, widzimy się wkrótce na stadionie w Gdańsku. Fajnie, że dzieci dały z siebie maksimum możliwości. Uzyskały bardzo dobry wynik, z tego tytułu też awansowały i mam nadzieję, że równie dobrze pójdzie im na wielkim finale – dodaje Krzysztof Ignaczak.
Dzięki wygranej szkoła z Żelkowa dołączyła do "podstawówek", które spotkają się 12 czerwca na Stadionie Energa w Gdańsku podczas Wielkiego Finału II edycji Drużyny Energii. Grono finalistów uzupełniają Szkoła Podstawowa im. Marii Zientary-Malewskiej z Oddziałami Dwujęzycznymi w Dywitach, Szkoła Podstawowa nr 23 im. gen. Józefa Bema w Poznaniu, Szkoła Podstawowa w Mrocznie oraz Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bohaterów Warszawy w Kamienicy.
– Na zwycięzców czekają nagrody od sponsorów, Grupy Energa i New Balance. Są to vouchery do wykorzystania na zakup sprzętu sportowego. Nagroda główna to 10 tys. zł – przypomina Robert Leszczyński.
Czytaj także
- 2025-06-16: Dostępność antykoncepcji awaryjnej wzrosła, ale wiedza o niej nadal jest niewystarczająca. To w Polsce wciąż temat tabu
- 2025-06-13: Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała
- 2025-06-05: Już pięciolatki interesują się pieniędzmi. Wakacje to dobry moment na edukację finansową
- 2025-06-09: Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła
- 2025-05-27: Doda: Udało mi się całkowicie zwalczyć przyczynę Hashimoto, a nie tylko skutki tej choroby. Nadal będę się dzielić moimi doświadczeniami i nie dam się zastraszyć
- 2025-04-29: Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych
- 2025-06-03: Wiedza Polaków o gospodarce i finansach niewystarczająca. To może się przekładać na błędne decyzje inwestycyjne
- 2025-05-14: 37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie
- 2025-05-09: Wokół utylizacji odpadów medycznych narosło wiele mitów. Nowoczesne instalacje pozwalają wykorzystać ten proces do produkcji ciepła i energii
- 2025-05-20: Brytyjski dyplom można zdobyć w Polsce. Studia w formacie ponadnarodowym zyskują na popularności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów
Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań.
Transport
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, którzy wskazywali na potrzebę pilnej zmiany przepisów w zakresie testowania pojazdów autonomicznych. Obecne regulacje nie sprzyjają postępowi technologicznemu i rozwoju autonomiczności pojazdów, o czym świadczy bardzo niewielka liczba wydanych uprawnień do ich prowadzenia.
Firma
Przedsiębiorcom coraz bardziej doskwiera niestabilność i skomplikowanie przepisów podatkowych. Problemem są też niejasne ich interpretacje

Polscy przedsiębiorcy często negatywnie oceniają jakość przepisów podatkowych – wynika z raportu „Przedsiębiorcy pod lupą fiskusa 2025” przygotowanego przez firmę doradztwa podatkowego MDDP we współpracy z Konfederacją Lewiatan. Ich niepokój budzą niejednolite interpretacje przepisów i niepewność prawa podatkowego, które cały czas jest modyfikowane. Wśród kluczowych zmian w obszarze podatków, które będą dotyczyć praktycznie wszystkich przedsiębiorców, są m.in. wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur czy zmiany w podatku od nieruchomości.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.