Mówi: | Jacek Krawiec |
Funkcja: | Prezes Zarządu |
Firma: | PKN Orlen |
Promocja dla tankujących za gotówkę na stacjach PKN Orlen możliwa również po wakacjach
Pierwsze dwa tygodnie wakacyjnej promocji przynoszą efekty. Na stacjach Bliska i Orlen w soboty i w niedziele coraz więcej osób płaci gotówką za tankowanie, oszczędzając w ten sposób 10 groszy na litrze. Wprowadzając premie za transakcje gotówkowe PKN Orlen chce zwrócić uwagę na problem zbyt wysokich opłat interchange, pobieranych przez organizacje kartowe za każdą płatność kartą.
Promocja na stacjach benzynowych trwa od 30 czerwca do 2 września, ale prezes PKN Orlen nie wyklucza, że zostanie przedłużona również na okres po wakacjach.
– Musimy spojrzeć na to z perspektywy kilkumiesięcznej. To jeszcze zbyt krótki czas od wprowadzenia promocji na publikowanie jakichkolwiek cyfr – podkreśla Jacek Krawiec.
Jednak zapewnia, że wstępne rezultaty są zadowalające.
– Na razie efekty są bardzo pozytywne i jesteśmy bardzo zadowoleni z programu – dodaje prezes PKN Orlen.
Oszczędzają kierowcy, oszczędza też płocki koncern. W skali roku koszty związane z systemem bezgotówkowym na stacjach Orlen i Bliska wynoszą 100 mln zł. Płatność kartą jest dla spółki nawet 40 razy droższa niż przyjęcie gotówki.
Zachęcanie klientów do zmiany sposobu płacenia to nie wszystko. Jacek Krawiec zapewnia, że równolegle koncern w dalszym ciągu będzie naciskać i negocjować z instytucjami kartowymi, by obniżały poziom opłat interchange.
Zgodnie z przyjętym przez NBP i innych uczestników rynku projektem zmian, opłaty będą stopniowo obniżane z poziomu 1,6 proc., czyli najwyższego w Europie, do poziomu średniej unijnej czyli ok. 0,7 proc. w 2017 roku. Od nowego roku prawdopodobnie zmaleją do 1,1 proc.
Czytaj także
- 2025-05-26: Orlen stawia na produkcję syntetycznych paliw lotniczych i zeroemisyjny wodór. Szuka innowacji w tych obszarach
- 2025-05-05: Konkurs NCBR i Orlenu ma wesprzeć najciekawsze rozwiązania dla przemysłu rafineryjno-petrochemicznego. Na ich rozwój trafi blisko 200 mln zł
- 2025-01-10: Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
- 2024-12-18: Piotr Szwedes: Teraz znowu zrobił się trend na brzydotę. Pokazujemy coś brudnego, siebie bez makijażu, że jesteśmy tacy prawdziwi
- 2024-07-26: Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace
- 2024-07-09: Zielone aspekty będą zyskiwać w przyszłych przetargach infrastrukturalnych. Branża inwestuje w technologie asfaltowe wspierające dekarbonizację
- 2023-09-19: Ogromny wzrost liczby turystów w Małopolsce. Przyczynia się do tego promocja regionu i organizacja wydarzeń międzynarodowych
- 2023-03-21: PLICH: Czuję potrzebę, żeby swoimi działaniami wesprzeć ukraińskich projektantów. Kilka wybranych brandów będę więc sprzedawał i promował w swoim atelier
- 2022-11-22: Maskotkowa akcja Biedronki po raz kolejny z rekordowym zainteresowaniem. Klienci zaoszczędzili ponad 0,5 mld zł i odebrali milion pluszaków
- 2022-06-03: Największe miasta Polski Wschodniej kolejny raz zapraszają na wspólne, wielkie przedsięwzięcie kulturalne. W tym roku w cieniu wojny w Ukrainie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.