Newsy

Promocja dla tankujących za gotówkę na stacjach PKN Orlen możliwa również po wakacjach

2012-07-17  |  06:37
Mówi:Jacek Krawiec
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:PKN Orlen
  • MP4

    Pierwsze dwa tygodnie wakacyjnej promocji przynoszą efekty. Na stacjach Bliska i Orlen w soboty i w niedziele coraz więcej osób płaci gotówką za tankowanie, oszczędzając w ten sposób 10 groszy na litrze. Wprowadzając premie za transakcje gotówkowe PKN Orlen chce zwrócić uwagę na problem zbyt wysokich opłat interchange, pobieranych przez organizacje kartowe za każdą płatność kartą.

    Promocja na stacjach benzynowych trwa od 30 czerwca do 2 września, ale prezes PKN Orlen nie wyklucza, że zostanie przedłużona również na okres po wakacjach.

      Musimy spojrzeć na to z perspektywy kilkumiesięcznej. To jeszcze zbyt krótki czas od wprowadzenia promocji na publikowanie jakichkolwiek cyfr  podkreśla Jacek Krawiec.

    Jednak zapewnia, że wstępne rezultaty są zadowalające.

      Na razie efekty są bardzo pozytywne i jesteśmy bardzo zadowoleni z programu  dodaje prezes PKN Orlen.

    Oszczędzają kierowcy, oszczędza też płocki koncern. W skali roku koszty związane z systemem bezgotówkowym na stacjach Orlen i Bliska wynoszą 100 mln zł. Płatność kartą jest dla spółki nawet 40 razy droższa niż przyjęcie gotówki.

    Zachęcanie klientów do zmiany sposobu płacenia to nie wszystko. Jacek Krawiec zapewnia, że równolegle koncern w dalszym ciągu będzie naciskać i negocjować z instytucjami kartowymi, by obniżały poziom opłat interchange.

    Zgodnie z przyjętym przez NBP i innych uczestników rynku projektem zmian, opłaty będą stopniowo obniżane z poziomu 1,6 proc., czyli najwyższego w Europie, do poziomu średniej unijnej czyli ok. 0,7 proc. w 2017 roku. Od nowego roku prawdopodobnie zmaleją do 1,1 proc.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.