Newsy

Maskotkowa akcja Biedronki po raz kolejny z rekordowym zainteresowaniem. Klienci zaoszczędzili ponad 0,5 mld zł i odebrali milion pluszaków

2022-11-22  |  06:15
Mówi:Aleksandra Surdyk-Kaptur
Funkcja:starszy menedżer ds. marketingu
Firma:Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka
  • MP4
  • Akcje lojalnościowe cieszą się w Biedronce dużym zainteresowaniem. Z karty Moja Biedronka, która daje dostęp do różnych promocji i rabatów, korzysta już 14 mln klientów. Co roku rekordy popularności bije też akcja z maskotkami. Tak też było z zakończoną właśnie kampanią Gangu Bystrzaków, trójki pluszowych bohaterów, którzy uczyli, jak walczyć z inflacją i oszczędzać pieniądze. Dzięki towarzyszącym akcji promocjom klienci Biedronki oszczędzili ponad 0,5 mld zł.  

    Akcje lojalnościowe są stałym elementem działań sieci sklepów Biedronka, ponieważ pozwalają naszym klientom sięgać po najlepsze oferty cenowe. Z karty Moja Biedronka korzysta już ponad 14 mln klientów, którzy podczas swoich codziennych zakupów i wybierając najlepsze produkty, mogą korzystać z promocji – mówi agencji Newseria Biznes Aleksandra Surdyk-Kaptur, starszy menedżer ds. marketingu w Jeronimo Martins Polska. – Co roku klienci posiadający kartę Moja Biedronka oszczędzają ogółem setki milionów złotych. Tyle więcej musieliby zapłacić za wybierane przez siebie produkty, gdyby nie możliwość zakupu ich w obniżonych cenach lub atrakcyjnych pakietach sprzedażowych.

    Rekordy popularności co roku biją akcje z maskotkami. Gang Świeżaków, Fajniaków, Słodziaków czy – tak jak ostatnio – Bystrzaków podbiły serca szczególnie najmłodszych. Przez ponad dwa miesiące, do 19 listopada klienci mogli zbierać naklejki, które uprawniają do odbioru książki lub maskotki – Psa Dżi-Pi-Esa, Świnki Skarbonity i Jabłka Newtona. Do tej pory klienci odebrali już ponad milion tych pluszaków, a ci, którzy zgromadzili wystarczającą liczbę naklejek, mogą to zrobić jeszcze do 3 grudnia (lub do wyczerpania zapasów). 

    Aby otrzymać maskotkę, konieczne było zebranie 50 naklejek. Za 15 do odebrania są książki o przygodach trójki bohaterów w walce z inflacją. To wydawnictwo również cieszy się dużą popularnością – do klientów trafiło już 650 tys. egzemplarzy.

    – Największym powodzeniem dotychczas cieszył się symbolizujący bliskość Pies Dżi-Pi-Es, który zachęca do robienia zakupów blisko miejsca zamieszkania tak, aby oszczędzać czas i pieniądze na dojazd. Drugie miejsce ma Świnka Skarbonita, dbająca o finanse gangu, a podium zamyka Jabłko Newton, które stawia na jakość – mówi Aleksandra Surdyk-Kaptur.

    Zbieraniu naklejek towarzyszył szereg akcji i promocji, które – tak jak pluszowi bohaterowie – miały zachęcać do oszczędzania. Tym razem to właśnie inflacja była tematem przewodnim akcji. Równolegle z naklejkami sieć prowadziła promocje na różne produkty, które nie tylko umożliwiały szybsze zbieranie naklejek, ale też pomagały oszczędzać na codziennych zakupach. To przyniosło wymierne korzyści – wynika z obliczeń sieci.

    – Dzięki tegorocznej akcji lojalnościowej klienci sklepów Biedronka zaoszczędzili ogółem ponad 520 mln zł. W ramach akcji Gang Bystrzaków można było oszczędzać na dwa sposoby. Po pierwsze, korzystając z ofert cenowych w ramach Tygodniowych Misji Oszczędzania, a drugi, odkładając część wydanej kwoty w ramach Wirtualnego Portfela – mówi ekspertka Jeronimo Martins Polska. 

    Jak przypomina, środki z Wirtualnego Portfela można wykorzystać w soboty do 3 grudnia, a wysokość zaoszczędzonej kwoty na bieżąco można sprawdzać m.in. w aplikacji sklepu lub na stronie internetowej, po zarejestrowaniu karty.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Prawo

    W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

    W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

    Problemy społeczne

    Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

    Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.