Newsy

Promocja na globalną skalę, nowi inwestorzy i rozwój turystyki biznesowej. Katowice chcą zaistnieć na mapie świata dzięki Światowemu Forum Miejskiemu w 2022 roku

2019-06-28  |  06:30
Mówi:Maciej Stachura
Funkcja:naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej
Firma:Urząd Miasta Katowice
  • MP4
  • W 2022 roku Katowice w ciągu 7 dni odwiedzi około 20 tys. gości z całego świata. Stolica Górnego Śląska już rozpoczęła przygotowania do Światowego Forum Miejskiego i liczy, że organizacja prestiżowej imprezy przyciągnie zagranicznych inwestorów, wpłynie na rozwój turystyki biznesowej i wzrost dochodów małych i średnich przedsiębiorstw. Takie wydarzenie to znacząca promocja dla miasta, które ma szanse kolejny raz udowodnić, że jest sprawnym organizatorem.

    – Dla nas jest to wielka szansa na promocję w skali globalnej, podobnie jak to było podczas szczytu klimatycznego – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Maciej Stachura, naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Katowice. – Przyjedzie do nas około 20 tys. osób, decydentów, głów państw, przedstawicieli rządów, organizacji pozarządowych, biznesu, ludzi świata nauki, więc kluczowe osoby, które wpływają na różne sfery życia społecznego. To szansa pokazania się z dobrej strony.

    Katowice są pierwszym miastem Europy Środkowej, które będzie organizować Światowe Forum Miejskie. O oficjalnym przyznaniu organizacji konferencji Polsce na portalu społecznościowym poinformował szef Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju Jerzy Kwieciński. To ten resort zgłosił kandydaturę Katowic do ONZ.

    – O tym wielkim sukcesie zdecydowało kilka czynników, po pierwsze, sprawnie przeprowadzony proces aplikacyjny i dobra współpraca między ministrem a prezydentem Katowic – mówi Maciej Stachura. – Druga kwestia, to szczyt klimatyczny, który stał się naszą wizytówką. Byliśmy bardzo chwaleni za organizację, wszystko przebiegło bez żadnych zakłóceń. Trzecia kwestia to to, co miasto osiągnęło. Polska w ostatnich 30 latach przeszła olbrzymie przemiany, a Katowice są ich symbolem.

    Na czas trwania Światowego Forum Miejskiego fragment Katowic zostanie wygrodzony i oddany pod jurysdykcję ONZ. Miasto będzie odpowiadać za logistykę, transport i promocję. I na to właśnie stawiają urzędnicy. W czasie odbywającego się Forum planują szereg imprez towarzyszących po to, by goście mogli lepiej poznać historię stolicy Górnego Śląska, jego rozwój i mieszkańców.

    Będziemy chcieli pokazywać, jak się rozwijają Katowice, ale też nasze korzenie przemysłowe, kulturę, żeby wszyscy mogli wyraźnie zobaczyć tę transformację, czyli jak Katowice wyglądały 10, 20 czy 50 lat temu, a jak wyglądają dzisiaj – wymienia  Maciej Stachura.

    Światowe Forum Miejskie jest organizowane przez Organizację Narodów Zjednoczonych (ONZ) i poświęcone polityce miejskiej i rozwojowi miast. Odbywa się co dwa lata. W 2018 roku miało miejsce w Kuala Lumpur w Malezji, a przyszłym roku planowane jest w Abu Zabi – stolicy Zjednoczonych Emiratów Arabskich. W rywalizacji o organizację jedenastej edycji forum w 2022 roku Katowice pokonały Dortmund i Mexico City.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Regionalne - Śląskie

    Medyczne innowacje przyspieszają walkę z SARS-CoV-2. Na Śląsku ruszyła budowa unikalnego w skali europejskiej centrum medycznego za 100 mln zł

    Telemedycyna, dzięki zdalnemu kontaktowi między personelem medycznym a pacjentem, pomaga ograniczać ryzyko rozprzestrzeniania się takich epidemii jak SARS-CoV-2. Obok sztucznej inteligencji czy analizy danych stanowi jeden z wiodących trendów technologicznych w ochronie zdrowia. Również na tych obszarach swoją działalność skupiać będzie Śląskie Centrum Inżynierskiego Wspomagania Medycyny i Sportu, którego budowa ruszyła właśnie w Zabrzu. Jest to wspólna inwestycja obchodzącego 10. rocznicę działalności Wydziału Inżynierii Biomedycznej Politechniki Śląskiej oraz firmy Philips. Dzięki połączeniu potencjału intelektualnego oraz doświadczenia obu stron realizowany projekt przyczyni się do rozwoju innowacyjnych technologii w zakresie telemedycyny, e-zdrowia oraz zdalnej diagnostyki.

    Handel

    Wirtualne kasy fiskalne. Rozmowy w Ministerstwie Finansów na ostatniej prostej

    W odpowiedzi na apel wystosowany przez ekspertów Ministerstwo Finansów organizuje spotkanie, podczas którego analizowane będą zagrożenia płynące z rozszerzenia pilotażu wirtualnych kas fiskalnych na branże wrażliwe podatkowo, jak gastronomiczna czy hotelarska. Zmiany mogą odbić się na wpływach do budżetu. Wątpliwości budzą także kwestie bezpieczeństwa takich kas.

    Jak korzystać z materiałów Newserii?

    Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

    Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

    Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

    Handel

    Przedsiębiorcy negatywnie oceniają kondycję gospodarki i swojego biznesu. Programy pomocowe są dla nich zbyt skomplikowane

    Nastroje przedsiębiorców są nieco lepsze niż w połowie kwietnia – wynika z badania Pracodawców RP. Wciąż jednak dominuje pesymizm. Firmy gorzej oceniają przy tym perspektywy gospodarki niż własne położenie. Swoją przyszłość czarno widzą szczególnie najmniejsze przedsiębiorstwa: prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą oraz mikrofirmy zatrudniające do dziewięciu pracowników. Przedsiębiorcy mają też zastrzeżenia do sposobu działania programów pomocowych.

    Handel

    Sprzedaż zabawek przeniosła się do internetu. Tradycyjne sklepy coraz częściej korzystają z nowych form sprzedaży w sieci

    Eksperci mówią już o trwałej zmianie nawyków konsumenckich. Mimo otwarcia sklepów i galerii handlowych sprzedaż przez internet wciąż notuje dynamiczne wzrosty. Jedną z kategorii, w których konsumenci chętniej kupują online, są artykuły dla dzieci, również zabawki. – Ten rok przyniósł branży transformację cyfrową – mówi Bartosz Ulman z Orbico. Do sieci przeniosła się nie tylko sprzedaż, lecz również reklama i prezentacja zabawek.