Mówi: | Katarzyna Szerling, dyrektor marketingu, Provident Polska Patrycja Rogowska-Tomaszycka, dyrektor ds. korporacyjnych Provident Polska Jacek Barankiewicz, prezes zarządu, Rada Reklamy |
Provident chce opracowania kodeksu etyki reklamowej dla sektora finansowego. Firma jako pierwsza z branży przystąpiła do Rady Reklamy
Provident przystąpił do Rady Reklamy. Największa polska firma pożyczkowa liczy na to, że za nią pójdą kolejne przedsiębiorstwa z sektora finansowego, by wspólnie przygotować kodeks etyki reklamowej. Branża chce w ten sposób poprawić swój wizerunek wśród klientów.
Provident przystąpił do Rady Reklamy jako pierwsza firma z sektora finansowego. Ma nadzieję, że za jej przykładem pójdą inni.
– Jest to dla nas nie tylko zaszczyt, lecz także bardzo poważne zobowiązanie, ponieważ każda z naszych reklam będzie poddawana audytowi Komisji Etyki Reklamy w ramach Rady Reklamy – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Patrycja Rogowska-Tomaszycka, dyrektor ds. korporacyjnych Provident Polska. – Również razem z Radą Reklamy Provident będzie tworzył kodeks etyki na rynku reklamy branży finansowej. Liczymy na to, że grono członków Rady się powiększy, że przystąpią inne firmy z rynku finansowego i że wszystkie będą poddawane audytowi pod kątem etyczności reklam.
Obecnie kodeks etyki reklamy obejmuje działania wielu branż, jednak nie branży finansowej. Tymczasem firmy z tego sektora nie tylko prowadzą intensywne działania promocyjne, lecz także zajmują się sprzedażą produktów, które mogą mieć istotny wpływ na życie klientów i wiązać ich na wiele lat.
– Znaczenie etyki reklamy w przypadku produktu, który kosztuje 5 zł i daje się łatwo zastąpić innym produktem, jest zupełnie inne niż w przypadku etycznego podejścia do reklamy produktu, który często wiąże klienta z dostawcą na całe życie – podkreśla Jacek Barankiewicz, prezes Rady Reklamy. – Tym bardziej uważamy, że należy tę sprawę uporządkować, i tym bardziej widzimy lukę na rynku w obszarze reklamy szeroko pojętej branży finansowej.
Provident dostrzega, że na rynku finansowym pojawia się coraz więcej rozwiązań produktowych, które mogą być niezrozumiałe dla klientów. Firma liczy na to, że dzięki współpracy z Radą Reklamy uda się organizować działania marketingowe z odpowiedzialnością, przejrzystością oraz szacunkiem do klientów.
– Chcemy jako lider rynku kreować standardy, które spowodują, że klient w przekazie marketingowym będzie otrzymywał informację, która jest rzetelna, przejrzysta, że będzie wiedział, czego może od nas oczekiwać i jaki produkt finalnie dostanie – zaznacza Katarzyna Szerling, dyrektor marketingu Provident Polska
Prezes Rady Reklamy ocenia, że firmy sprzedające produkty finansowe dla własnego dobra muszą zacząć pracować nad poprawą swojego wizerunku. Zresztą, jak zauważa, już zaczyna zdawać sobie z tego sprawę sama branża.
– UOKiK też dał wyraźne sygnały branży finansowej, że powinna pracować, może nie tyle nad samym wizerunkiem, ile raczej nad poprawieniem relacji z konsumentami. Myślę, że kwestia kodeksu etyki reklamy, naszej roli i już kilkunastoletniego doświadczenia w tym obszarze, również międzynarodowego, daje nadzieje na to, że kwestia etyki w reklamie branży finansowej zostanie szybko uporządkowana.
Czytaj także
- 2025-01-28: Branża drzewna obawia się zalewu mebli z importu. Apeluje o wypracowanie strategii leśnej państwa
- 2025-01-31: Zmieni się definicja mobbingu. Nowe prawo da skuteczniejsze narzędzia ochrony nękanym pracownikom
- 2025-01-20: Czterodniowy tydzień pracy testuje coraz więcej organizacji. Przynosi korzyści zarówno pracownikom, jak i firmom
- 2025-01-10: Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
- 2025-01-14: Producenci drobiu obawiają się liberalizacji handlu z Mercosurem i Ukrainą. Ostrzegają przed zagrożeniem dla bezpieczeństwa żywnościowego w UE
- 2024-12-16: L. Kotecki (RPP): Dyskusje o obniżkach stóp procentowych mogą się rozpocząć w marcu 2025 roku. Pierwsze cięcia powinny być ostrożne
- 2024-12-20: Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
- 2024-12-12: 15 proc. Polaków na co dzień korzysta z miejskich rowerów publicznych. To rosnący potencjał dla reklamodawców
- 2024-12-18: Co trzeci nastolatek nie rozmawia o pieniądzach z rodzicami. To ma wpływ na jego zachowania w świecie finansów
- 2025-01-08: Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Prawo
Rząd planuje podwójnie opodatkować e-papierosy. To zmusi palaczy do powrotu do tradycyjnych papierosów
W styczniu Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów o podatku akcyzowym. Zakładają one opodatkowanie alternatyw dla tradycyjnych wyrobów tytoniowych, czyli m.in. saszetek nikotynowych, wielorazowych papierosów elektronicznych czy podgrzewaczy tytoniu. Organizacje pracodawców krytykują tryb pracy nad ustawą, a w szczególności brak konsultacji z branżą, a także możliwą interpretację wskazującą na podwójne opodatkowanie jednej z kategorii produktów.
Bankowość
Przybywa pozwów związanych z sankcją kredytu darmowego. Nawet 90 proc. umów kredytowych może zawierać uchybienia
Do sądów wpływa coraz więcej pozwów w zakresie sankcji kredytu darmowego. Na koniec sierpnia ub.r. w sądach było ok. 10 tys. takich spraw, na koniec roku – ok. 11–12 tys. – szacuje Związek Banków Polskich. SKD przysługuje kredytobiorcom, których banki nieprawidłowo informowały m.in. o opłatach, oprocentowaniu czy terminach związanych z kredytem. Korzystny dla nich wyrok może oznaczać, że spłacą bankom wyłącznie pożyczoną kwotę, bez dodatkowych kosztów.
Transport
Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
Pod względem liczby rejestracji nowych aut osobowych 2024 rok był drugim najlepszym wynikiem w historii. To był sprzedażowo dobry rok także dla koncernu Mercedes-Benz. Na polskim rynku sprzedaż wyniosła 26,3 tys. samochodów osobowych, co oznacza 38-proc. wzrost w ciągu roku. Mercedes jest też wśród liderów dostaw aut elektrycznych. Ze względu na rosnącą popularność tego segmentu producent w tym roku wprowadzi na rynek nowość – w pełni elektryczny model CLA.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.