Newsy

Mercedes-Benz wprowadza na rynek pierwszego elektryka. Do 2023 roku co piąte sprzedawane auto koncernu będzie mieć napęd elektryczny

2019-04-01  |  06:25

Koncern kładzie mocny nacisk na elektromobilność i zapowiada ofensywę w tym obszarze. Do 2023 roku auta z napędem elektrycznym mają już stanowić 1/5 całej sprzedaży koncernu. Na targach MotorShow w Poznaniu Mercedes-Benz prezentował swojego pierwszego elektryka – model EQC, który zapoczątkuje nową gamę. W kolejnych latach marka zamierza wprowadzić na rynek sześć kolejnych modeli samochodów elektrycznych. Od przyszłego roku wyłącznie z takim napędem oferowane będą smarty. ​

Założenie jest takie, żeby do 2023 roku auta elektryczne stanowiły około 20 proc. całej sprzedaży samochodów Mercedes Benz, bez rozgraniczenia na rynki – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Mariusz Sekuna, product manager Mercedes-Benz Polska.

Koncern planuje w nadchodzących latach ofensywę w segmencie elektryków. Ma już na tym polu doświadczenia, bo w ramach grupy Daimler od ubiegłego roku na rynku dostępny jest model smart w wersji elektrycznej. Natomiast od początku przyszłego roku smarty będą w sprzedaży już wyłącznie z takim silnikiem, napęd spalinowy zostanie całkiem wycofany z oferty.

Od pewnego czasu obserwujemy dużo większe zainteresowanie samochodami elektrycznymi, zwłaszcza w rozwiązaniach carsharingowych – mówi Tomasz Mucha, product PR Mercedes-Benz Polska. – Zbieramy doświadczenia dotyczące tego, jak faktycznie wygląda zapotrzebowanie rynkowe, jak polscy klienci odnoszą się do tego typu napędu. Przed markami motoryzacyjnymi w Polsce stoi teraz duże wyzwanie formowania świadomości społecznej, budowania zaufania do samochodów elektrycznych jako alternatywy, która daje taką samą wolność i niezależność przemieszczania się.

Na targach Poznań MotorShow Mercedes-Benz prezentował premierowo swój najnowszy model EQC z napędem na prąd. Elektryczny SUV dysponuje napędem 4x4 z dwoma silnikami o łącznej mocy 408 KM. Zasięg samochodu według wstępnych danych z testowania to ponad 400 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora.

Tym modelem zaczynamy ofensywę w segmencie elektryków. Nie jest to natomiast jedyny model, ale pierwszy samochód. Na przestrzeni kolejnych 2–3 lat chcemy wprowadzić sześć modeli aut elektrycznych spod gwiazdy Mercedes-Benz – zapowiada Mariusz Sekuna.

– Model EQC wygląda konwencjonalnie, ma kabinę pasażerską, komorę silnikową, przedział bagażowy. Tym, co go wyróżnia, to napęd XXI wieku, który nie pozostawia śladu węglowego. Poza tym postawiliśmy na tradycyjne wartości marki Mercedes, czyli moc, wygląd i solidność – dodaje Tomasz Mucha.

W marcu Mercedes-Benz EQC przechodził ostateczne testy w zaśnieżonych okolicach Arjeplog w północnej Szwecji. To ostatnie próby na krótko przed wprowadzeniem modelu na rynek. Wcześniej na przestrzeni trzech sezonów zimowych i letnich 200 prototypów oraz przedprodukcyjnych egzemplarzy EQC wyjechało na drogi czterech kontynentów: Europy, Ameryki Północnej, Azji i Afryki, pokonując w ramach testów kilka milionów kilometrów.

EQC to pierwszy model oferowany pod nową marką produktowo-technologiczną EQ. Jednocześnie EQC ma być symbolem nowej ery mobilności w historii koncernu Daimler.

EQ jest to cały brand, na który składają się trzy filary. Pierwszy to samochody z technologią EQ Boost, czyli np. GLE 53. Jest to silnik spalinowy połączony z małym silnikiem elektrycznym, czyli tzw. miękka hybryda. Drugi filar to samochody plug-in hybrid, czyli pojazdy z silnikiem benzynowym bądź dieslem połączone z silnikiem elektrycznym, z zasięgiem pozwalającym na przejechanie kilkudziesięciu kilometrów. Trzeci filar to samochody stuprocentowo elektryczne. Pierwszym z nich jest nowy EQC, po którym przyjdzie czas na kolejne modele – mówi Mariusz Sekuna.

Jak podkreśla, nabywcy elektryków to grupa klientów ceniących sobie zarówno ekologię i niższą emisję dwutlenku węgla, jak i wysokie osiągi i komfort jazdy, ponieważ samochody elektryczne charakteryzują się tym, że ich moment obrotowy jest dostępny od samego początku. Elektryczny EQC przyspiesza od 0 do 100 km/godz. w 5,1 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 180 km/godz.

Jest kilka aspektów wzrostu popularności samochodów elektrycznych w Polsce. Pierwszy z nich to na pewno dostępność. Producenci dopiero zaczynają proponować tego typu auta. Będziemy więc uczyć klientów, że jest to ciekawa alternatywa. Nie bez znaczenia będzie też cena. Samochody elektryczne są na razie autami mniej popularnymi produkcyjnie, ale oczekuje się, że ok. 2035 roku ich ceny zrównają się z konwencjonalnymi. Także zachęty ze strony ustawodawcy będą elementem, który w kolejnych latach rozwinie motoryzację elektryczną i zachęci do świadomych wyborów ekologicznych – ocenia Tomasz Mucha.

Jak podkreśla, w Polsce ogromną popularnością cieszą się SUV-y. Spośród 32 modeli w ofercie Mercedesa siedem to właśnie samochody tego typu, które odpowiadają za 46 proc. sprzedaży. Stąd – poza motoryzacją elektryczną – główny nacisk marka kładzie właśnie na nadwozia typu SUV. 

Czytaj także

Prawo

Państwowe instytucje i systemy na celowniku cybeprzestępców. Liczba ataków z roku na rok rośnie

Cyberprzestępcy są coraz bardziej kreatywni. Atakują częściej, oprócz tradycyjnych stosują też innowacyjne metody. W 2018 roku CERT Polska zanotował ponad 3,7 tys. incydentów. W ciągu roku trzykrotnie wzrosła liczba fałszywych sklepów internetowych, plagą były też fałszywe witryny usług pośredników płatności. Współpraca firm z kluczowych sektorów gospodarki ze specjalistycznymi ośrodkami zajmującymi się cyberbezpieczeństwem (CSIRT) to nie tylko obowiązek, wynikający z nowej ustawy, lecz także szansa na podniesienie poziomu zabezpieczeń.

Firma

Rozwój e-medycyny zapewni oszczędności w budżecie i umożliwi przyjęcie więcej pacjentów. Cyfryzacja służby zdrowia nie może jednak nikogo wykluczać

Resort zdrowia prognozuje, że rozwój e-zdrowia w Polsce może zapewnić oszczędności rzędu 0,35 proc. PKB oraz umożliwić przyjęcie więcej pacjentów. Informatyzacja ma wpłynąć na efektywne wydawanie środków, usprawnić leczenie i zadbać o bezpieczeństwo pacjentów oraz ułatwić pracę personelu medycznego. Wyzwaniem jest jednak zapewnienie, aby proces cyfrowej transformacji służby zdrowia nikogo nie wykluczył – zarówno pacjentów, jak i lekarzy, którzy powinni być przygotowani na nadchodzące zmiany. Takie założenie przyświeca kampanii edukacyjno-informacyjnej „Niewykluczeni z cyfryzacji”.

Finanse

Na wakacje wybiera się ponad 40 proc. Polaków. Średnio na wypoczynek przeznaczymy 3,4 tys. zł

Ponad 40 proc. Polaków planuje wakacyjne wyjazdy. Co czwarty z nich wybierze polskie morze, a co trzeci – zagraniczną wycieczkę. Średnio na wypoczynek przeznaczymy 3,4 tys. zł – to o 670 zł więcej niż rok wcześniej – wynika z Barometru Providenta. Ponad połowa Polaków zaczyna oszczędzać na ten cel kilka miesięcy wcześniej, a co trzeci sfinansuje wypoczynek z bieżących dochodów. To właśnie względy finansowe są najczęściej wskazywanym powodem, dla którego 38 proc. rodaków spędzi urlop w domu.

Sport

Wioślarstwo cieszy się coraz większą popularnością. To jedna z najbardziej prozdrowotnych dyscyplin sportu

Wioślarstwo jest dyscypliną, która proporcjonalnie rozwija wszystkie części ciała, kształtuje odpowiednią postawę, przeciwdziała schorzeniom kręgosłupa i wzmacnia układ krwionośny. W ostatnich latach ta dyscyplina cieszy się rosnącą popularnością, do czego przyczyniły się zwłaszcza sukcesy polskich wioślarzy. To sport, w którym swoich sił może spróbować każdy, niezależnie od wieku. Promocji wioślarstwa, jak i szeroko rozumianej profilaktyki zdrowotnej, służył odbywający się w tę sobotę Memoriał Andrzeja Bruskiego – wyścig czwórek wioślarskich na Wiśle.