Mówi: | Alfred Kubczak |
Funkcja: | Dyrektor ds. relacji zewnętrznych |
Firma: | Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciel sieci Biedronka |
Już ponad 680 odmienionych Biedronek
Biedronka kontynuuje prace na swoim wizerunkiem. Co tydzień zmianę przechodzi 40-45 marketów. Do tej pory Jeronimo Martins, właściciel sieci, "odświeżył" przeszło 680 sklepów. - Efekty, które przynoszą zmiany są zgodne z naszymi oczekiwaniami – mówi Alfred Kubczak, dyrektor ds. relacji zewnętrznych Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciela sieci Biedronka.
W I kwartale 2012 roku Biedronka zwiększyła sprzedaż o 21 proc. w porównaniu z I kwartałem ubiegłego roku. Jak przyznaje Alfred Kubczak, to również dzięki wprowadzeniu do oferty towarów z wyższej półki.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, jak klienci przyjęli tę ofertę. Chodzi przede wszystkim o zmiany, których celem było zwiększenie asortymentu produktów świeżych, czyli warzyw, owoców, nabiału, mięsa i wędlin. W ofercie pojawiły się takie produkty jak świeże ryby. Wiele z tych rzeczy spotkało się z bardzo dobrym przyjęciem klientów - podkreśla Alfred Kubczak.
80 proc. Polaków deklaruje, że mniej lub bardziej regularnie robi zakupy w Biedronce. To wynik strategii, zakładającej spełnienie oczekiwań jak najszerszej grupy odbiorców.
- Czy klient zechce kupić podstawowe produkty, takie jak chleb, masło i mleko, czy chce zaopatrzyć się w gotowe do wykorzystania carpaccio i kupić wysokiej jakości wino pochodzące z któregoś z popularnych rynków, to wszystko musi u nas znaleźć – mówi Alfred Kubczak.
Wyniki sprzedaży pozwalają sądzić, że realizacja strategii firmy nie jest zagrożona. Zgodnie z nią do końca 2012 roku liczba sklepów przekroczy liczbę 2 tysięcy. Trzytysięczną Biedronkę zobaczymy w Polsce najpóźniej w 2015 roku.
- Chcemy rozwijać naszą ofertę w kategorii produktów świeżych. Chcemy dostarczać konsekwentnie wina wysokiej jakości. Poza tym realizujemy projekt związany z atrakcjami piłkarskimi. To są te rzeczy, które w najbliższym czasie będą angażowały naszą uwagę. – stwierdza dyrektor Alfred Kubczak.
Największa w Polsce sieć sklepów spożywczych jest od czerwca 2010 roku oficjalnym sponsorem Reprezentacji Narodowej w piłce nożnej.
Czytaj także
- 2024-12-23: Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
- 2024-12-05: Przedświąteczna gorączka zakupów może sprzyjać nieprzemyślanym decyzjom. UOKiK ostrzega przed nadmiernym zadłużaniem
- 2024-11-27: Wiktor Dyduła: W listopadzie wąsy są szczególnym symbolem dbania o zdrowie. Ale na nowy rok może je już zgolę
- 2024-11-20: Katarzyna Ankudowicz: Jestem z przemocowego domu. Dużo kosztowało mnie, żeby wyjść z tego i zacząć funkcjonować bez piętna bycia totalnie gorszą
- 2024-11-04: Wynik wyborów prezydenckich w USA zależeć będzie od kilku stanów. Jest ryzyko nieuznania przegranej jednej ze stron, zwłaszcza przez Donalda Trumpa
- 2024-10-29: Trudno gojące się rany to problem miliona Polaków. System ochrony zdrowia go bagatelizuje
- 2024-10-31: Policja zachęca do kontroli świateł w autach przed zimą. Nieprawidłowe ustawienie grozi wypadkiem i mandatem
- 2024-11-07: Ostatni moment na przygotowanie samochodu do zimy. Wśród zaleceń nie tylko wymiana opon, ale i sprawdzenie oświetlenia
- 2024-10-07: Nowotwór wykryty na wczesnym etapie może być całkowicie wyleczalny. Tylko co trzeci Polak wykonuje jednak regularne badania profilaktyczne
- 2024-08-22: Kandydaci w wyborach w USA idą łeb w łeb. O wyniku może przesądzić debata prezydencka
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Rekordowy przelew dla Polski z KPO. Część pieniędzy trafi na termomodernizację domów i mieszkań
Przed świętami Bożego Narodzenia do Polski wpłynął największy jak dotąd przelew unijnych pieniędzy – nieco ponad 40 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy. Zgodnie z celami UE ponad 44 proc. tych środków zostanie przeznaczona na transformację energetyczną, w tym m.in. termomodernizację domów i mieszkań czy wymianę źródeł ciepła. Od początku tego roku na ten cel trafiło 3,75 mld zł z KPO, które sfinansowały program Czyste Powietrze.
Prawo
W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi
W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.