Newsy

Już ponad 680 odmienionych Biedronek

2012-05-14  |  06:55
Mówi:Alfred Kubczak
Funkcja:Dyrektor ds. relacji zewnętrznych
Firma:Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciel sieci Biedronka
  • MP4

    Biedronka kontynuuje prace na swoim wizerunkiem. Co tydzień zmianę przechodzi 40-45 marketów. Do tej pory Jeronimo Martins, właściciel sieci, "odświeżył" przeszło 680 sklepów. - Efekty, które przynoszą zmiany są zgodne z naszymi oczekiwaniami – mówi Alfred Kubczak, dyrektor ds. relacji zewnętrznych Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciela sieci Biedronka.

    W I kwartale 2012 roku Biedronka zwiększyła sprzedaż o 21 proc. w porównaniu z I kwartałem ubiegłego roku. Jak przyznaje Alfred Kubczak, to również dzięki wprowadzeniu do oferty towarów z wyższej półki.

    - Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, jak klienci przyjęli tę ofertę. Chodzi przede wszystkim o zmiany, których celem było zwiększenie asortymentu produktów świeżych, czyli warzyw, owoców, nabiału, mięsa i wędlin. W ofercie pojawiły się takie produkty jak świeże ryby. Wiele z tych rzeczy spotkało się z bardzo dobrym przyjęciem klientów - podkreśla Alfred Kubczak.

    80 proc. Polaków deklaruje, że mniej lub bardziej regularnie robi zakupy w Biedronce. To wynik strategii, zakładającej spełnienie oczekiwań jak najszerszej grupy odbiorców. 

     - Czy klient zechce kupić podstawowe produkty, takie jak chleb, masło i mleko, czy chce zaopatrzyć się w gotowe do wykorzystania carpaccio i kupić wysokiej jakości wino pochodzące z któregoś z popularnych rynków, to wszystko musi u nas znaleźć – mówi Alfred Kubczak.

    Wyniki sprzedaży pozwalają sądzić, że realizacja strategii firmy nie jest zagrożona. Zgodnie z nią do końca 2012 roku liczba sklepów przekroczy liczbę 2 tysięcy. Trzytysięczną Biedronkę zobaczymy w Polsce najpóźniej w 2015 roku.

     - Chcemy rozwijać naszą ofertę w kategorii produktów świeżych. Chcemy dostarczać konsekwentnie wina wysokiej jakości. Poza tym realizujemy projekt związany z atrakcjami piłkarskimi. To są te rzeczy, które w najbliższym czasie będą angażowały naszą uwagę. – stwierdza dyrektor Alfred Kubczak.

    Największa w Polsce sieć sklepów spożywczych jest od czerwca 2010 roku oficjalnym sponsorem Reprezentacji Narodowej w piłce nożnej.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Edukacja

    Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać

    Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.

    Polityka

    Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

    Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.

    Konsument

    Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

    Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.