Mówi: | Inga Songin |
Funkcja: | dyrektor ds. marketingu |
Firma: | Żywiec Zdrój |
Przybędzie kolejny milion drzew. Każdy może posadzić drzewo przez internet lub osobiście odebrać sadzonkę
Rośnie świadomość Polaków dotycząca ochrony środowiska i zaangażowania w proekologiczne akcje społeczne. W tegorocznej, dziewiątej edycji programu „Po stronie natury” posadzony zostanie milion drzew, by z myślą o obecnych i przyszłych pokoleniach chronić naturalne zasoby wodne. Do działań na rzecz natury zachęca ambasadorka programu Martyna Wojciechowska i dzieci, dla których te działania mają szczególne znaczenie.
– Natura nie jest nam dana raz na zawsze, musimy o nią dbać, bo to od nas zależy, jaki świat zostawimy naszym dzieciom. To właśnie one motywują nas do tego, by działać na rzecz ochrony naturalnych zasobów wody. Dlatego od 9 lat realizujemy program „Po stronie natury”. Pragniemy zapewnić im świat przyrody co najmniej tak bogaty jak ten, w jakim szczęście mamy żyć my. Troska o zdrowie naszych dzieci i przyszłych pokoleń jest motywacją dla nas, dorosłych – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Inga Songin, dyrektor marketingu i PR Żywiec Zdrój.
Zainicjowany przez markę program „Po stronie natury” odbywa się w tym roku po raz dziewiąty. Celem ogólnopolskiej akcji jest nie tylko kształtowanie świadomości społecznej, dotyczącej ochrony środowiska naturalnego, lecz także wspieranie inicjatyw proekologicznych i sadzenie drzew, które przyczyniają się do ochrony zasobów wodnych. Dotychczas w ramach akcji posadzonych zostało ponad 5 mln w Beskidach.
– W tym roku mamy ambitny cel i planujemy zasadzić kolejny milion drzew. Odnowiliśmy też ponad tysiąc kilometrów górskich szlaków, żeby turyści mogli z nich odpowiedzialnie i bezpiecznie korzystać. Ponadto wspieramy inicjatywy społeczne i zachęcamy ludzi, żeby realizowali własne projekty wspierające środowisko naturalne. Do tej pory sfinansowaliśmy 115 takich inicjatyw – mówi Inga Songin.
Program realizowany jest przez Żywiec Zdrój wspólnie z Lasami Państwowymi, Towarzystwem Turystyczno-Krajoznawczym oraz Fundacją Arka. Jego ambasadorką jest Martyna Wojciechowska, znana podróżniczka, dziennikarka i pisarka. Organizatorzy zaznaczają, że ważnym elementem kampanii jest edukowanie Polaków i wskazywanie roli, jaką drzewa spełniają w przyrodzie oraz ochronie zasobów wodnych.
– Chcemy budować w społeczeństwie świadomość tego, że każde drzewo jest ważne dla czystości powietrza i zasobów wodnych, bo to właśnie one umożliwiają magazynowanie wody w glebie, która następnie jest naturalnie filtrowana. Poprzez zakup butelki wody można się włączyć do akcji i wspólnie z nami sadzić drzewa – mówi Inga Songin.
Program „Po stronie natury” odniósł duży sukces społeczny już w ubiegłych latach, a liczba Polaków zaangażowanych w akcję stale rośnie.
– Liczba uczestników rośnie ze względu na dwa czynniki. Po pierwsze, poświęcamy tej akcji coraz więcej uwagi i środków, starając się dotrzeć z nią do możliwie szerokiego grona. Po drugie, świadomość ekologiczna rośnie i coraz więcej ludzi chce się angażować w takie działania – mówi Inga Songin.
Dyrektor marketingu i PR marki Żywiec Zdrój zauważa, że poza aspektem społecznym działania na rzecz środowiska budują też pozytywny wizerunek i reputację marki, co przekłada się na działalność biznesową. Ponadto prowadzona od dziewięciu lat kampania mocno wpisuje się w strategię i misję marki Żywiec Zdrój.
– Ta misja opiera się na naszym dążeniu do tego, aby Polacy pili zdrowiej, dbając o naturę, bo to z niej przecież czerpiemy wodę. Jej zasoby nie są wieczne, dlatego trzeba podejmować takie działania, żeby przyszłe pokolenia również mogły z nich korzystać. Program „Po stronie natury” jest wpisany w działania i misję naszej marki już od dawna – podkreśla Inga Songin.
Każdy może zdecydować o posadzeniu drzewa, wpisując na stronie kampanii kod z etykiety wody Żywiec Zdrój, a w naszym imieniu to drzewo posadzą leśnicy w Beskidach. W ten sposób można się włączyć do ogólnopolskiej akcji sadzenia drzew i zadedykować drzewo bliskiej osobie. W całej Polsce w maju i czerwcu odbywają się wydarzenia specjalnie dotyczące ekologii, a milionowe drzewo zostanie zasadzone podczas wielkiego finału 11 czerwca w Warszawie.
Czytaj także
- 2025-02-12: Polska z wydatkami na zdrowie zbliża się do średniej krajów OECD. Wyzwaniem jest efektywne wykorzystywanie tych funduszy
- 2025-02-04: Rząd planuje podwójnie opodatkować e-papierosy. To zmusi palaczy do powrotu do tradycyjnych papierosów
- 2025-02-05: Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa
- 2025-01-31: Kompetencje STEM wchodzą szerzej do edukacji. Inicjatywa edukacyjna Amazon objęła już pół miliona dzieci w Polsce
- 2025-02-11: Idea STEM zmienia podejście do edukacji dzieci na całym świecie. Doświadczanie i współpraca zamiast wykładów
- 2025-02-10: Finansowanie, technologia i wola polityczna sprzyjają walce o klimat. Dołączają do niej także konsumenci
- 2025-01-28: Branża drzewna obawia się zalewu mebli z importu. Apeluje o wypracowanie strategii leśnej państwa
- 2025-02-03: UE wciąż zmaga się z dużą presją migracyjną. Przemytnicy ludzi czerpią miliardowe zyski
- 2025-01-30: Inwestycje w kamienice zyskują na popularności. Nie odstraszają nawet wyzwania konserwatorskie
- 2025-02-03: Ceny najmu mieszkań stabilizują się. Zakończenie wojny w Ukrainie może spowodować odpływ najemców i spadek cen
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Bankowość
![](https://www.newseria.pl/files/11111/eur-maryna-yazbeck-pyzjomvycmw-unsplash_2,w_274,_small.jpg)
Europejski Bank Centralny ma być lepiej przygotowany na przyszłe szoki inflacyjne. Walka o stabilność cen powinna być głównym celem
Parlament Europejski przyjął na plenarnym posiedzeniu zalecenia dla Europejskiego Banku Centralnego po przeprowadzonej debacie na temat jego priorytetów i działań z przewodniczącą Christine Lagarde. Zdaniem europosła PiS Bogdana Rzońcy, który uczestniczył w debacie, zduszenie inflacji przez EBC jest sukcesem, ale wciąż poważnym wyzwaniem. Jak podkreśla, w kwestii obniżek stóp procentowych bank powinien uwzględniać interesy wszystkich przedsiębiorców działających w strefie euro, także tych rozliczających się w innych walutach. Istotne jest również zachowanie neutralności ideologicznej, np. w aspektach ekologicznych, oraz kontrola nad wydatkami na ten cel.
Farmacja
Polska z wydatkami na zdrowie zbliża się do średniej krajów OECD. Wyzwaniem jest efektywne wykorzystywanie tych funduszy
![](https://www.newseria.pl/files/11111/smidova-oecd-zdrowie-foto,w_133,_small.jpg)
Eksperci OECD pozytywnie oceniają postępy w postaci rosnących wydatków ze środków publicznych na zdrowie, wskazują jednak na szereg wyzwań związanych z efektywnym wykorzystywaniem tych funduszy. Wśród nich jest zbyt duży nacisk na medycynę naprawczą przy znikomych nakładach na profilaktykę oraz nadpodaż łóżek szpitalnych, które można by zagospodarować w budowaniu nowej strategii w opiece długoterminowej. W tym obszarze OECD wskazuje na potrzebę zbudowania długofalowej strategii, które pomoże odpowiedzieć na dynamicznie rosnące potrzeby starzejącej się ludności. Dotyczy to także budowania kadr dla sektora.
Edukacja
Młodzi naukowcy przez niskie płace odchodzą z uczelni. To duże zagrożenie dla rozwoju polskiej gospodarki i technologii
![](https://www.newseria.pl/files/11111/mendrok-kadry-foto,w_133,_small.jpg)
Ośrodki naukowo-badawcze w Polsce cierpią na niedobór kadry. Wynika to przede wszystkim z niedofinansowania branży, która w obliczu kryzysu demograficznego musi rywalizować z sektorem przemysłowym o najzdolniejsze umysły. Choć sektor nauki oferuje możliwość samorealizacji i rozwijania pasji, dla młodych ludzi istotne znaczenie ma również aspekt ekonomiczny, a w tym względzie świat nauki nie może się mierzyć z konkurencją ze strony firm i korporacji. Rozgoryczenie młodych naukowców pogłębia fakt szybkiego wzrostu płacy minimalnej, która goni ich zarobki.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.