Newsy

Przybywa Polaków wyjeżdżających na wakacje po sezonie i do egzotycznych krajów

2013-09-06  |  06:10

W tym roku Polaków decydujących si na wakacyjny wyjazd po sezonie będzie nawet o 18 proc. więcej niż w ubiegłym. Po połowie września znacznie wzrasta udział wyjazdów do dalekich, egzotycznych krajów, takich jak Seszele, Dominikana czy Kenia. Takie imprezy stają się też coraz tańsze.

 – Nasze rezerwacje, które zostały dokonane od początku roku do połowy sierpnia, pokazują, że wzrost odsetka turystów, którzy podróżują po tzw. wysokim sezonie, sięgnie około 18 proc. To jest bardzo dużo. To znaczy, że pewnego rodzaju polityka touroperatorów, którzy dają lepsze oferty na przedłużenie lata, a tym samym przedłużają sobie zajęcie, daje rezultaty – tłumaczy w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Jarosław Kałucki z Travelplanet.pl.

Kałucki przekonuje o licznych zaletach wyjazdu po szczycie sezonu. Temperatury zarówno w krajach śródziemnomorskich, jak i dalszych są niższe niż w miesiącach letnich, ale nadal znacznie wyższe niż w Polsce. Do tego takie podróże są zwykle tańsze, a wybór ofert jest większy.

Zarówno w szczycie sezonu, jak i poza nim najpopularniejszymi krajami są Egipt, Turcja, Grecja, Hiszpania i Bułgaria. Jednak w mniej popularnych miesiącach więcej osób decyduje się na wyjazd do egzotycznych krajów.

 – O ile w szczycie sezonu urlopowego, czyli w lipcu, sierpniu do połowy września, ten odsetek nie sięga 0,5 proc., to w okresie od jesieni do wiosny skacze do kilku procent. To są wycieczki typu Seszele, Dominikana, Kenia, Malediwy, Japonia i wszystkie bardzo egzotyczne kraje, które Travelplanet ma w sprzedawanej ofercie touroperatorów – podkreśla Kałucki.

Do wyboru bardziej egzotycznych celów podróży Polaków zachęcają również niższe niż w ubiegłym roku ceny takich wyjazdów. Kałucki przyznaje, że spadek kosztów może być w pewnym stopniu spowodowany zmieniającą się strukturą takich wyjazdów – więcej osób wybiera z takiej oferty tańsze kraje, takie jak Tajlandia.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.