Newsy

Przybywa Polaków wyjeżdżających na wakacje po sezonie i do egzotycznych krajów

2013-09-06  |  06:10

W tym roku Polaków decydujących si na wakacyjny wyjazd po sezonie będzie nawet o 18 proc. więcej niż w ubiegłym. Po połowie września znacznie wzrasta udział wyjazdów do dalekich, egzotycznych krajów, takich jak Seszele, Dominikana czy Kenia. Takie imprezy stają się też coraz tańsze.

 – Nasze rezerwacje, które zostały dokonane od początku roku do połowy sierpnia, pokazują, że wzrost odsetka turystów, którzy podróżują po tzw. wysokim sezonie, sięgnie około 18 proc. To jest bardzo dużo. To znaczy, że pewnego rodzaju polityka touroperatorów, którzy dają lepsze oferty na przedłużenie lata, a tym samym przedłużają sobie zajęcie, daje rezultaty – tłumaczy w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Jarosław Kałucki z Travelplanet.pl.

Kałucki przekonuje o licznych zaletach wyjazdu po szczycie sezonu. Temperatury zarówno w krajach śródziemnomorskich, jak i dalszych są niższe niż w miesiącach letnich, ale nadal znacznie wyższe niż w Polsce. Do tego takie podróże są zwykle tańsze, a wybór ofert jest większy.

Zarówno w szczycie sezonu, jak i poza nim najpopularniejszymi krajami są Egipt, Turcja, Grecja, Hiszpania i Bułgaria. Jednak w mniej popularnych miesiącach więcej osób decyduje się na wyjazd do egzotycznych krajów.

 – O ile w szczycie sezonu urlopowego, czyli w lipcu, sierpniu do połowy września, ten odsetek nie sięga 0,5 proc., to w okresie od jesieni do wiosny skacze do kilku procent. To są wycieczki typu Seszele, Dominikana, Kenia, Malediwy, Japonia i wszystkie bardzo egzotyczne kraje, które Travelplanet ma w sprzedawanej ofercie touroperatorów – podkreśla Kałucki.

Do wyboru bardziej egzotycznych celów podróży Polaków zachęcają również niższe niż w ubiegłym roku ceny takich wyjazdów. Kałucki przyznaje, że spadek kosztów może być w pewnym stopniu spowodowany zmieniającą się strukturą takich wyjazdów – więcej osób wybiera z takiej oferty tańsze kraje, takie jak Tajlandia.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.