Newsy

PSE Operator: przetarg na moce interwencyjne w I półroczu

2012-03-14  |  06:40
Mówi:dr Henryk Majchrzak
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:PSE Operator
  • MP4

    PSE Operator chce budować moce interwencyjne rzędu 500 MW. Przetarg zostanie ogłoszony w najbliższych miesiącach. Jeszcze w marcu spółka wystąpi o zgodę do Komisji Europejskiej.

    Zapowiadane w grudniu 2011 roku przez PSE Operator plany ogłoszenia przetargu na moce interwencyjne są stopniowo realizowane.

     - Jesteśmy w końcowej fazie prac analitycznych. Spodziewamy się, że w pierwszym półroczu, czyli w najbliższych miesiącach ogłosimy ten przetarg - zapowiada Henryk Majchrzak, prezes zarządu PSE Operator.

    Mogłoby stać się to wcześniej, gdyby nie procedury unijne. Okazało się bowiem, że inwestycja wymaga notyfikacji w Komisji Europejskiej.

     - Jako operator z zasady nie budujemy mocy, raczej ją udostępniamy poprzez przyłączenie do sieci, a później dla odbiorców. Dlatego też, jeżeli mielibyśmy przeprowadzić ten przetarg, to musimy mieć absolutną pewność, że KE nie będzie widzieć w tym sprzeczności z prawem UE - podkreśla prezes PSE Operator.

    Jeszcze w marcu spółka zamierza zgłosić swoje plany do KE. 

     - Należy się spodziewać decyzji w dość krótkim okresie, jak na tak złożony projekt. To jest przecież budowa dużego bloku energetycznego - bo rozważamy w tej chwili moc 500 MW i to wymaga bardzo odpowiedzialnych decyzji i ich odpowiedniego przygotowania - dodaje Henryk Majchrzak.

    Moce interwencyjne są uruchamiane w przypadku wystąpienia deficytu energii. W 2011 roku przeciętna wartość rezerwy mocy w Krajowym Systemie Elektroenergetycznym wynosiła ok. 3 300 MW. Z roku na rok poziom rezerw maleje.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Firma

    Tylko 30 proc. zmian wdrażanych przez firmy kończy się sukcesem. Najlepiej wypadają branża finansowa, szkolnictwo i przemysł

    Modyfikacja struktury, strategii oraz kultury organizacyjnej – to najczęściej wskazywane cele wprowadzania zmian w firmach i organizacjach. Wyniki V Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą pokazały, że proces ich wdrażania jest skuteczny tylko w co trzecim przypadku. Powody tak słabego wyniku to m.in. zbyt małe zaangażowanie zarządu w zmiany i niewystarczająca komunikacja z pracownikami. – Kolejnym istotnym czynnikiem sukcesu jest wykorzystanie odpowiedniej metodologii, czyli technik zwinnego zarządzania – przekonują twórcy badania.

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Komunikat

    Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

    Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

    Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

    Finanse

    Technologie szansą na odbicie gospodarcze w czasie kryzysu. Tą drogą poszły też Chiny

    W obszarze cyfryzacji Polska wciąż ma dużo do nadrobienia względem bardziej rozwiniętych zachodnich gospodarek. W ubiegłorocznym rankingu DESI zajęła dopiero 25. miejsce wśród 28 państw w Unii Europejskiej, a według raportu McKinsey gospodarka cyfrowa stanowi w niej tylko nieco ponad 6 proc. krajowego PKB. Prezes Fundacji Digital Poland podkreśla, że konieczne są wzrost wydatków w tym obszarze i większa adaptacja cyfrowych technologii w sektorze MŚP. W obliczu spodziewanego spowolnienia wywołanego pandemią koronawirusa to może być szansa na wzrost. Taki plan mają też Chiny.

    Jak korzystać z materiałów Newserii?

    Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

    Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

    Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

    Handel

    [DEPESZA] Sprzedaż bezpośrednia przechodzi w całości do internetu. Branża walczy też z nieuczciwymi sprzedawcami, którzy chcą zarobić na koronawirusie

    Pandemia koronawirusa wymusiła na firmach zajmujących się sprzedażą bezpośrednią sporą zmianę trybu działania. W tej chwili wsparcie konsumenta odbywa się wyłącznie za pośrednictwem komunikatorów lub telefonicznie, a przedsiębiorstwa przyjmują zamówienia zdalnie i wysyłają je do paczkomatów. Pandemia i związane z nią ograniczenia tylko przyspieszają proces digitalizacji, który zachodzi w branży już od kilku lat, ale – jak podkreśla przewodniczący Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej – pojawiają się też nieuczciwe firmy, które chcą na niej zarobić, oferując klientom np. suplementy rzekomo pomocne w zwalczaniu COVID-19.