Newsy

PZU zyskuje nowych klientów. Zwiększyło udział w rynku ubezpieczeń majątkowych i na życie

2013-09-16  |  06:45

Udziały PZU w niektórych segmentach rynku nie tylko przestały spadać, ale nawet zanotowały lekkie odbicie. Grupowe ubezpieczenia na życie i ubezpieczenia samochodów to obecnie w rynkowej strategii rozwoju PZU dwa najważniejsze produkty. Zdaniem prezesa PZU Andrzeja Klesyka, notowany wzrost liczby klientów wynika z faktu, że coraz częściej patrzą oni na jakość obsługi i usług, a nie tylko na cenę ubezpieczenia.

 – Spadki udziałów w rynku nie tylko udało się zatrzymać, ale w niektórych segmentach rynku udział PZU wzrósł – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Andrzej Klesyk, prezes PZU.

Jego zdaniem to efekt tego, że ludzie coraz częściej patrzą na jakość obsługi i usług, a nie tylko na cenę ubezpieczenia. Rynkowe udziały PZU wyraźnie rosną w dwóch segmentach – ubezpieczeń na życie oraz ubezpieczeń majątkowych.

 – Po stronie ubezpieczeń na życie nasz udział wzrósł o prawie 1 pkt. proc., mamy powyżej 43 proc. udziału w rynku, pomimo że niektórzy mówili, że niedługo PZU będzie miał tylko nieco powyżej 20 proc. – podkreśla Andrzej Klesyk. – W ubezpieczeniach majątkowych, szczególnie po stronie indywidualnej, a więc dla tzw. Kowalskiego, nasz udział w rynku wzrósł o 0,5 pkt. proc., mamy ponad 32 proc. udziału w rynku, co nas bardzo cieszy.

Prezes PZU podkreśla, że pod względem strategii rozwoju, dwa najważniejsze obecnie produkty firmy to grupowe ubezpieczenia na życie i ubezpieczenia samochodów.

 – W ubezpieczeniach życiowych grupowych i indywidualnych kontynuowanych mamy ponad 11 mln klientów  – mówi prezes PZU.  – Można powiedzieć, że co druga dorosła osoba w Polsce jest ubezpieczona na życie w PZU. Prawie co trzeci samochód w Polsce jest ubezpieczony w PZU, więc jeżeli widzę wypadek, w którym biorą udział trzy auta, to już wtedy płaczę, bo najprawdopodobniej jeden z tych samochodów jest ubezpieczony u nas – dodaje Andrzej Klesyk.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.