Mówi: | Andrzej Klesyk |
Funkcja: | prezes |
Firma: | PZU |
PZU zyskuje nowych klientów. Zwiększyło udział w rynku ubezpieczeń majątkowych i na życie
Udziały PZU w niektórych segmentach rynku nie tylko przestały spadać, ale nawet zanotowały lekkie odbicie. Grupowe ubezpieczenia na życie i ubezpieczenia samochodów to obecnie w rynkowej strategii rozwoju PZU dwa najważniejsze produkty. Zdaniem prezesa PZU Andrzeja Klesyka, notowany wzrost liczby klientów wynika z faktu, że coraz częściej patrzą oni na jakość obsługi i usług, a nie tylko na cenę ubezpieczenia.
– Spadki udziałów w rynku nie tylko udało się zatrzymać, ale w niektórych segmentach rynku udział PZU wzrósł – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Andrzej Klesyk, prezes PZU.
Jego zdaniem to efekt tego, że ludzie coraz częściej patrzą na jakość obsługi i usług, a nie tylko na cenę ubezpieczenia. Rynkowe udziały PZU wyraźnie rosną w dwóch segmentach – ubezpieczeń na życie oraz ubezpieczeń majątkowych.
– Po stronie ubezpieczeń na życie nasz udział wzrósł o prawie 1 pkt. proc., mamy powyżej 43 proc. udziału w rynku, pomimo że niektórzy mówili, że niedługo PZU będzie miał tylko nieco powyżej 20 proc. – podkreśla Andrzej Klesyk. – W ubezpieczeniach majątkowych, szczególnie po stronie indywidualnej, a więc dla tzw. Kowalskiego, nasz udział w rynku wzrósł o 0,5 pkt. proc., mamy ponad 32 proc. udziału w rynku, co nas bardzo cieszy.
Prezes PZU podkreśla, że pod względem strategii rozwoju, dwa najważniejsze obecnie produkty firmy to grupowe ubezpieczenia na życie i ubezpieczenia samochodów.
– W ubezpieczeniach życiowych grupowych i indywidualnych kontynuowanych mamy ponad 11 mln klientów – mówi prezes PZU. – Można powiedzieć, że co druga dorosła osoba w Polsce jest ubezpieczona na życie w PZU. Prawie co trzeci samochód w Polsce jest ubezpieczony w PZU, więc jeżeli widzę wypadek, w którym biorą udział trzy auta, to już wtedy płaczę, bo najprawdopodobniej jeden z tych samochodów jest ubezpieczony u nas – dodaje Andrzej Klesyk.
Czytaj także
- 2025-03-13: Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
- 2025-03-13: Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany
- 2025-02-27: Malwina Wędzikowska: W dżungli przez miesiąc rewidowałam swoje życie. Przehulałam dużo czasu na toksycznych ludzi
- 2025-02-25: Trwa nabór wniosków do programu dopłat do elektryków. Bez zmiany systemu podatków może być krótkotrwałym mechanizmem wsparcia rynku
- 2025-02-19: Superluksusowy Maybach już po polskiej premierze. Fanki motoryzacji wieszczą powrót mody na kabriolety
- 2025-02-13: Europa zapowiada ogromne inwestycje w sztuczną inteligencję. UE i USA mają wspólne interesy w obszarze AI
- 2025-02-25: Wzrost udziału kobiet we władzach spółek z WIG140 rozczarowująco niski. Co piąta firma ma zarząd i radę nadzorczą w męskim składzie
- 2025-02-12: Europejski Bank Centralny ma być lepiej przygotowany na przyszłe szoki inflacyjne. Walka o stabilność cen powinna być głównym celem
- 2025-02-10: Sieć MOYA planuje otwierać kilkadziesiąt nowych stacji paliw rocznie. Właśnie otworzyła 500. punkt
- 2025-02-19: Polskie mleczarstwo przygotowuje się do silniejszej konkurencji na zagranicznych rynkach. Potrzebuje wsparcia systemowego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.