Newsy

Wrocławskie firmy będą wspierać start młodych na rynku pracy. Od grudnia ruszy Klub Młodego Przedsiębiorcy

2019-11-12  |  06:20
Mówi:Joanna Picher-Różyło
Funkcja:kierownik Biura Zarządu i CSR
Firma:Europejski Fundusz Leasingowy
  • MP4
  • Klub Młodego Przedsiębiorcy pomoże młodzieży Wrocławskiego Centrum Opieki i Wychowania świadomie wkroczyć na rynek pracy, zdobyć kompetencje zawodowe lub założyć własną firmę. Zainicjowany przez Europejski Fundusz Leasingowy Klub Młodego Przedsiębiorcy wystartuje w grudniu. Wciąż mogą się zapisywać firmy, które chcą włączyć się w rozwój lokalnej społeczności i umożliwić młodym odbywanie praktyk wakacyjnych w swoim przedsiębiorstwie. Program obejmuje na razie tylko Wrocław, ale docelowo będzie rozszerzony również na inne miasta w Polsce.

    – Klub Młodego Przedsiębiorcy to zainicjowany przez nas projekt, który ma dać szansę podopiecznym Wrocławskiego Centrum Opieki i Wychowania poznać świat, do którego za chwilę będą wkraczać, pomóc im się zorientować, gdzie i jak zdobyć pracę, czy opłaca się założyć własną firmę, jak załatwić związane z tym formalności. Słowem: wszystko to, co potrzebne młodemu człowiekowi, żeby wkroczyć w dorosłe życie, usamodzielnić się, zacząć zarabiać i poszerzać swoje kompetencje – mówi agencji Newseria Biznes Joanna Picher-Różyło, kierownik Biura Zarządu i CSR w Europejskim Funduszu Leasingowym.

    Prowadzony przez EFL projekt Klub Młodego Przedsiębiorcy jest skierowany do wychowanków Wrocławskiego Centrum Opieki i Wychowania, którzy mają powyżej 15 lat. To największa we Wrocławiu placówka opiekuńczo-wychowawcza, która ma pod opieką około 200 młodych ludzi. Program zostanie oficjalnie zainaugurowany 7 grudnia. Jego główny cel to przekazanie młodym wiedzy oraz umiejętności potrzebnych do wejścia na rynek pracy, zdobycia doświadczenia zawodowego albo założenia własnej firmy i uzyskania finansowej niezależności.

    – Na początek nasi pracownicy przekażą swoją wiedzę młodym ludziom, którzy od czerwca zaczną uczestniczyć w praktykach i uczyć się zawodu – mówi Joanna Picher-Różyło. – Zastanawialiśmy się, jak pomóc lokalnym społecznościom i zaangażować przy tym naszych pracowników. Chcieliśmy również zaangażować do pomocy inne firmy, które mogą zaoferować wiedzę, wykłady czy praktyki. Postanowiliśmy połączyć siły: lokalnej społeczności, naszych pracowników i firm zrzeszonych.

    Obok Europejskiego Funduszu Leasingowego partnerami projektu Klub Młodego Przedsiębiorcy są Bank Credit Agricole, Narodowe Forum Muzyki oraz Carefleet, a honorowy patronat nad nim objęło miasto Wrocław i prezydent miasta Jacek Sutryk. Jednak do projektu wciąż może się zapisać każda firma, która chciałaby w nim uczestniczyć i umożliwić np. odbywanie młodym praktyk wakacyjnych czy staży w swoim przedsiębiorstwie albo przekazać wiedzę ekspercką w formie wykładów. EFL zaprasza do projektu szczególnie małe i średnie firny.

     Przewidujemy dalszy rozwój tego projektu na całe województwo dolnośląskie, jak również na całą Polskę. Wierzymy, że jest to projekt na tyle dobry, że z czasem zaczną do niego przystępować także inne miasta i firmy – mówi Joanna Picher-Różyło.

    Udział w projekcie ma pozwolić podopiecznym Wrocławskiego Centrum Opieki i Wychowania przygotować się do rozpoczęcia życia na własny rachunek. Młodzi będą m.in. pracować nad umiejętnościami autoprezentacyjnymi, panowaniem nad stresem i poznawaniem podstaw finansowych działalności gospodarczej. Z kolei uczestniczącym w nim firmom umożliwi czynne włączenie się w rozwój lokalnej społeczności.

    – Dla młodych ludzi korzyść, czyli usamodzielnienie się, jest oczywista. Do momentu, kiedy przebywają we Wrocławskim Centrum Opieki i Wychowania, są kierowani przez opiekunów, a opuszczając placówkę, zostają pozostawieni sami sobie. Chcemy im pokazać, jak się usamodzielnić, jak wejść w dorosły świat. Chcemy im pokazać, że sami są kowalami własnego losu – mówi Joanna Picher-Różyło.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Polityka

    Infrastruktura

    Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

    Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.

    Handel

    Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

    Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.