Newsy

Firma bp testuje dostawy produktów ze stacji do domów klientów za pomocą Uber Eats. Wkrótce usługa ma być dostępna w całym kraju

2020-05-14  |  06:20

W obliczu pandemii ponad połowa Polaków ograniczyła spotkania ze znajomymi i wychodzenie z domu. Handel przeniósł się do internetu, a zakupy online umożliwia coraz więcej sklepów i restauracji. Od teraz za pomocą aplikacji Uber Eats można zamówić artykuły z oferty gastronomicznej Wild Bean Café. Wkrótce oferta ma zostać rozszerzona o kolejne produkty ze sklepów na stacjach bp. – Cyfrowa przestrzeń i możliwość skorzystania z nowoczesnych aplikacji to naturalny kierunek rozwoju bp – ocenia Barbara Wiążewska, dyrektor generalna bp retail w Polsce.

– Realizacja dostaw home delivery jest naturalnym kierunkiem, w jakim podąża wiele przedsiębiorstw. Firma bp oferuje szeroką gamę produktów, zarówno w sklepie, jak i w ofercie bistro. Początkowo koncentrowaliśmy się na zapewnieniu oferty dla klientów w drodze, ponieważ jednak produkty cieszą się dużą popularnością, a klienci coraz chętniej korzystają z dostaw do domu, również postanowiliśmy zapewnić taką usługę – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Barbara Wiążewska, dyrektor generalna bp retail w Polsce.

Stacje paliw to już od dawna nie tylko miejsce, gdzie zatankujemy samochód. Otwarte są całą dobę i usytuowane w dogodnych lokalizacjach, przez co stały się miejscem, w którym można zaspokoić większość potrzeb zakupowo-usługowych. Sprzedaż pozapaliwowa jest istotnym elementem strategii bp, która jako pierwsza weszła na rynek z kawiarnią Wild Bean Cafe. Od teraz wybrane artykuły z oferty kawiarni będzie można zamówić z dostawą do domu. Na razie tylko w Krakowie.

– Chcieliśmy doprecyzować od strony operacyjnej każdy szczegół, żeby przed rozszerzeniem oferty wszystko spełniało oczekiwania klientów. W krótkim czasie planujemy natomiast rozszerzenie oferty na terytorium całego kraju i wszystkich dużych miast, w których działa Uber Eats. Poza Polską bp realizuje dostawy domowe już w kilku krajach, m.in. w Australii, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii – wskazuje dyrektor generalna bp retail w Polsce.

Aby zamówić produkty z Wild Bean Cafe, można skorzystać z aplikacji Uber Eats lub z jej strony internetowej i złożyć zamówienie w jednej ze wskazanych stacji. Dostawa trwa ok. 30 minut, nie obowiązuje też minimalna wartość koszyka.

– Usługę dostaw domowych realizujemy we współpracy z firmą Uber Eats, ponieważ gwarantuje ona bardzo szybką realizację dostaw, a także szeroki zasięg, dzięki czemu nasza oferta będzie mogła być dostępna w większości miast w Polsce – ocenia.

Jak wskazuje przedstawicielka bp, zarówno przygotowanie produktów, jak i sama dostawa realizowane są w całkowicie bezpieczny sposób. Firma działa zgodnie z wysokimi standardami bezpieczeństwa, wdrożono też dodatkowe procedury w związku z pandemią koronawirusa w Polsce, a cała dostawa jest zupełnie bezkontaktowa – kierowcy zostawiają zamówione produkty pod drzwiami.

– Bezpieczeństwo i zachowanie wysokich standardów dla bp zawsze było priorytetem, więc przygotowanie produktów spożywczych jest realizowane według standardów HACCP. Wprowadziliśmy szereg dodatkowych obostrzeń i zmian w procesach, aby również zapewnić bezpieczeństwo pod względem ryzyka zakażenia – mówi Barbara Wiążewska.

Z badania „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że zakupy online robi 62 proc. Polaków. W obliczu pandemii koronawirusa zakupy internetowe stały się dla wielu rodaków zdecydowanie lepszą alternatywą niż te tradycyjne. Blisko 40 proc. konsumentów zaopatrzyło się w sieci w potrzebne zapasy żywności czy środków higienicznych i chemicznych, a 37 proc. uważa tę formę zakupów za bezpieczniejszą (raport „E-commerce w czasie kryzysu 2020” Izby Gospodarki Elektronicznej).

– To, co ważne dla klientów, to nie tylko jakość oferty, ale także forma, w jaki sposób ją dostarczamy. Wygodna aplikacja, szybki dostęp do oferty, dostawa do domu, wygodna forma płatności i bezpieczna realizacja to te elementy, które są dla klientów ważne – wymienia dyrektor generalna bp retail w Polsce. – Cyfrowa przestrzeń umożliwia spełnienie wszystkich tych warunków oraz korzystanie z nowoczesnych aplikacji, zatem jest to naturalny kierunek rozwoju bp.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”

Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Prawo

Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur

Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.

Transport

Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry

W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie.  – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.