Mówi: | Roy Dewar |
Funkcja: | dyrektor sklepu |
Firma: | IKEA Wola |
IKEA rośnie w Warszawie. Otworzy nowy sklep na Woli oraz pierwszy na świecie punkt usługowy IKEA dla Firm
IKEA zapowiada ekspansję na polskim rynku. W 2018 roku otworzy trzeci sklep w Warszawie. Nowa placówka to tylko część strategii dla stolicy. Firma zapowiada rozwój kanału e-commerce, zwiększając zasięg sklepu internetowego. Jeszcze w tym roku w Warszawie ma powstać IKEA dla Firm, czyli miejsce, gdzie przedsiębiorcy otrzymają wsparcie przy projektowaniu i urządzaniu biur. To pierwsza taka inicjatywa na świecie.
– Warszawa jest dla nas bardzo ważnym rynkiem. To stolica i bardzo duży liczebnie rynek, który szybko rośnie. Mamy tu dwa sklepy, które są bardzo oblegane. Uznaliśmy, że musimy zbudować sklep bliżej centrum miasta. Wola jest dla nas idealną lokalizacją z racji swojej dostępności. Można tu dotrzeć samochodem, transportem publicznym, a nawet rowerem czy na piechotę – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Roy Dewar, Dyrektor nowego sklepu IKEA Wola.
W 2016 roku przychód sklepów IKEA w Polsce sięgnął ponad 3 mld zł. Mimo mniejszych powierzchni niż w części innych polskich miast, dwa stołeczne sklepy, na Targówku i w Jankach, miały łącznie 30-proc. udział w obrotach sprzedaży.
– Trzy działające sklepy z dobrą sprzedażą powinny się przełożyć na większe zyski i pomóc nam w dalszej ekspansji. Mamy ambitne plany związane z polskim rynkiem, związane zarówno z tradycyjnymi sklepami, jak i e-commerce. Poza tym cały polski rynek meblowy zaczyna rosnąć. Jeżeli IKEA będzie blisko ludzi, to może się to przełożyć na wzrost liczby odwiedzin – zapowiada Roy Dewar.
Plany ekspansji w sieci i w kanale tradycyjnym wiążą się także ze zwiększaniem zatrudnienia. Do trzeciego sklepu w Warszawie IKEA chce zatrudnić 450 osób, w tym ok. 40 menadżerów. W tym celu w maju otworzy specjalne miejsce przeznaczone do spotkań rekrutacyjnych. Będzie ono umożliwiało przeprowadzenie rekrutacji w przyjazny sposób, tak aby pomóc w pozbyciu się stresu i lepszym poznaniu się. Pracownicy mogą liczyć na konkurencyjne stawki, m.in. minimalne wynagrodzenie, które wynosi 20 zł brutto od stycznia 2017 roku oraz pakiet dodatkowych benefitów. Wśród nich jest plan emerytalny, który oferuje obecnie tylko ok. 5 proc. firm na polskim rynku.
– Mamy ambitne plany ekspansji, więc musimy rekrutować – podkreśla dyrektor nowo powstającej placówki. – Dla ludzi, którzy szukają możliwości rozwoju, to duża szansa. Szukamy specjalistów i innych współpracowników, ludzi, którzy znają się na rynku meblowym.
Nowa placówka na Woli oraz centrum rekrutacyjne to tylko dwa z elementów strategii IKEA w Warszawie. Kolejnym jest rozwijanie oferty dla biznesu pod nowym szyldem IKEA dla Firm. W stolicy jeszcze w tym roku ma powstać centrum biznesowe, a oferta będzie skierowana przede wszystkim do małych i średnich firm.
– Mamy linię dla biznesu w naszych sklepach od wielu lat, ale teraz stanie się dużo łatwiej dostępna. Otworzymy tego typu obiekt w centrum Warszawy w kolejnych miesiącach tego roku. To będzie miejsce, w którym będzie można załatwić wszystko od razu: zaprojektować i uzyskać porady. Zakres naszej oferty jest idealny dla domu, ale może być idealny także dla biznesu – przekonuje Dewar.
W centrum przedsiębiorcy mają uzyskać pomoc w projektowaniu biura, wyborze mebli i akcesoriów.
– Chcemy stworzyć uniwersalny punkt usługowy dla biznesu, ponieważ dla przedsiębiorców czas jest niezwykle ważny. Będzie można przyjść, zaplanować i skoordynować – doradcy będą na miejscu. To będzie miejsce dla wszystkich rodzajów biznesu, nie tylko dla biur, lecz także dla hoteli czy restauracji –zapowiada Roy Dewar.
Czytaj także
- 2025-02-21: Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy
- 2025-02-10: Polscy europosłowie chcą rewizji zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2035 roku. Liczą na zdecydowane poparcie w europarlamencie
- 2025-02-04: Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
- 2025-02-14: Polski przemysł meblarski traci na konkurencyjności. Coraz więcej mebli trafia na krajowy rynek z zagranicy
- 2025-01-24: MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
- 2025-01-09: Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
- 2025-01-07: Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich
- 2025-01-02: Hazard coraz poważniejszym problemem dla zdrowia publicznego. Najbardziej zagrożone są dzieci
- 2024-12-18: Co trzeci nastolatek nie rozmawia o pieniądzach z rodzicami. To ma wpływ na jego zachowania w świecie finansów
- 2024-12-13: PZU chce mocniej inwestować w sektor zdrowia i transformację energetyki. W strategii do 2027 roku zapowiada duże zmiany w strukturze grupy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Są już pierwsze propozycje deregulacji przepisów dla biznesu. Ten proces może pobudzić inwestycje i zwiększyć konkurencyjność Polski
– Deregulacja prawa gospodarczego ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia konkurencyjności polskich firm i przyciągania inwestycji – ocenia prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Andrzej Dycha. W tym tygodniu zespół ds. tej deregulacji, który powstał w odpowiedzi na apel premiera Donalda Tuska, przedstawił już pierwsze propozycje zmian, w tym m.in. ograniczenie kontroli firm, uproszczenie przepisów podatkowych i ułatwienia w zatrudnianiu cudzoziemców. Prezes PAIH wskazuje, że jednym z punktów tej listy powinno być również wzmocnienie roli izb gospodarczych, które mogą odgrywać większą rolę w dialogu między biznesem a rządem.
Polityka
Trzy lata wojny w Ukrainie. UE i kraje członkowskie przeznaczyły na wsparcie ponad 134 mld euro

Instytucje UE deklarują w dalszym ciągu mocne poparcie dla Ukrainy. Łącznie w ciągu trzech lat od rozpoczęcia rosyjskiej agresji Unia i jej państwa członkowskie przeznaczyły na wsparcie walczącej Ukrainy i jej obywateli 134 mld euro, w tym ponad 67 mld euro pomocy finansowej i 50 mld wojskowej. Skala potrzeb nadal jest jednak ogromna. Tym bardziej że dalsze wsparcie ze strony amerykańskiego sojusznika stoi pod znakiem zapytania.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.