Newsy

Skanska chce budować ekologicznie i ekonomicznie. Zaczyna od Warszawy

2012-08-01  |  06:20
Mówi:Michał Melaniuk
Funkcja:Wiceprezes
Firma:Skanska Residential Development
  • MP4

    Aktualizacja 3.08 godz. 10:48

    Ma być tanio i ekologicznie. Skanska Residential Development, debiutująca na rynku mieszkaniowym, zapowiada, że jej pierwsza warszawska inwestycja na Pradze Południe to początek "zielonego budownictwa".  Chodzi nie tylko o dbanie o środowisko, ale i komfort życia mieszkańców  podkreśla Michał Melaniuk, wiceprezes firmy.

    Pierwsza zielona inwestycja Skanska Residential Development realizowana jest w Warszawie, przy ulicy Ostrobramskiej. Na działce w okolicy Centrum Handlowego Promenada i Trasy Siekierkowskiej firma chce wybudować w sumie ok. 1600 mieszkań.

      W pierwszej fazie mamy w budowie 300 mieszkań. W przyszłym roku, mam nadzieję, że liczba rozpoczętych mieszka będzie wyższa i będzie rosła z każdym rokiem  mówi Agencji Informacyjnej Newseria Michał Melaniuk, wiceprezes Skanska Residential Development.

    Firma myśli już o kolejnej warszawskiej inwestycji przy ulicy Jaśminowej na Mokotowie.

      Ostatnio zakupiliśmy teren w tzw. rejonie pod skocznią w Warszawie, to będzie nasza druga inwestycja. Poszukujemy kolejnych terenów pod nowe inwestycje  mówi wiceprezes Skanska.

    I podkreśla, że spółka skupia się nie tylko na stolicy.

     – Oczywiście, planujemy także wejście na inne rynki w Polsce. Chcemy być liderem ogólnopolskim w budownictwie mieszkaniowym  deklaruje Michał Melaniuk.

    Dodatkowo w budownictwie ekologicznym. Zdaniem wiceprezesa firmy, tylko takie inwestycje mają dziś sens. Dlatego SRD zamierza budować mieszkania, które będą przyjazne środowisku.

      Zielone budownictwo to nie tylko ekologia i dbanie o naturę. To również jakość życia i kwestie ekonomiczne. Wszystkie trzy elementy są tak samo ważne. Więc nie chodzi tylko o to, by oszczędzać prąd i wodę, segregować śmieci i żeby jak najmniej materiałów było wywożonych na wysypiska śmieci. To także to, żeby ludzie mieszkający w budynkach czuli się w nich dobrze  wyjaśnia wiceprezes.

    Dlatego też  jak tłumaczy Melaniuk nie chodzi tu tylko o okalającą budynki zieleń, ale o materiały, z jakich te domy powstają i instalacje, w jakie są uzbrojone.

    Jeszcze jednym, bardzo ważnym czynnikiem, jest ekonomia, czyli polityka cenowa stosowana przy danej inwestycji.

      My nie jesteśmy i nie chcemy być firmą, która jest uznawana za drogiego dewelopera. Będziemy oferować naszym klientom produkty, które są skierowane do jak najszerszego rynku  zapewnia Michał Melaniuk.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Krynica Forum 2024

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Polityka

    Media i PR

    Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów

    Digital marketing rośnie w siłę, a w branży widać w tej chwili kilka mocnych trendów, które mają potencjał do rewolucjonizowania sposobu działania agencji i ich klientów. Najważniejszym z nich jest coraz szersze wykorzystanie technologii – przede wszystkim sztucznej inteligencji, która wprowadza duże zmiany w komunikacji marek z konsumentami i wpływa na strategie reklamowe, a wiele agencji już korzysta z niej w codziennej pracy. – Pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga jednak połączenia tej technologii z ekspercką wiedzą. To pozwala nam tworzyć coraz bardziej efektywne rozwiązania – wskazuje Adam Oskaldowicz, partner i prezes Performance Group.

    DlaWas.info

    Nauka

    Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm

    Rośnie potencjał branży kosmicznej, a w jego zagospodarowaniu pomaga uruchomiony trzy lata temu przez Komisję Europejską program Cassini. To inicjatywa, która ma wspierać przedsiębiorstwa z branży kosmicznej na każdym etapie rozwoju, również początkujących pomysłodawców. Na rozwój przedsiębiorczości kosmicznej trafiło już miliard euro. – Przez trzy lata wsparliśmy już ponad 600 firm, z tego kilka z Polski. Wartości tych spółek wzrosły przez ostatnie kilka lat ponad 18-krotnie – mówi Justyna Redełkiewicz z Agencji Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA).

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.