Newsy

Spółka z grupy Inter Cars buduje nowe centrum logistyczne w Zakroczymiu. Zatrudni kilkaset osób

2014-12-04  |  06:35

Nawet 160 mln zł może wydać na nowe centrum logistyczne spółka Inter Cars. Inwestycja powstanie w Zakroczymiu koło Warszawy. Dzięki niej zostanie tam stworzonych kilkaset nowych miejsc pracy. Spółka liczy na stabilny rozwój we wszystkich segmentach rynku. Zamierza rozwijać szczególnie ofertę dla samochodów ciężarowych.

Obecnie spółka szuka głównego wykonawcy centrum logistycznego. Po zakończeniu tego procesu zostanie uruchomiony proces inwestycyjny.

Nowe centrum będzie blisko obecnej siedziby Inter Cars – mówi agencji informacyjnej Newseria Robert Kierzek, prezes zarządu Inter Cars. – Jest to inwestycja w strefie ekonomicznej. Powstaną nowe magazyny o powierzchni około 40 tys. mkw. z nowoczesną logistyką wewnątrzmagazynową i systemem sorterów.

Wartość inwestycji szacowana jest na około 160 mln zł. Jak podkreśla Kierzek, dzięki niej powstanie kilkaset nowych miejsc pracy.

Wszystkie inwestycje powinny dać nam bardzo mocne podstawy do dalszej ekspansji zarówno w Polsce, choć tu mamy mocną pozycję, jak i w innych krajach europejskich – zapowiada prezes Inter Cars.

Sprzedaż Inter Cars w październiku przekraczała 346 mln zł i była o ponad 13 proc. wyższa niż rok wcześniej. Lokomotywą tego wzrostu jest sprzedaż zagranicznych spółek dystrybucyjnych, która łącznie przekraczała 129 mln zł i była o 36 proc. wyższa niż w październiku 2013 roku. W Polsce dynamika wyniosła 11,7 proc.

Stawiamy na mocny rozwój produktów monokulturowych. Są to produkty, takie jak opona, olej czy akumulator – podkreśla Robert Kierzek. – Dzięki naszej strategii „one stop shop” znacznie zwiększyliśmy udziały w sprzedaży tych produktów.

Bardzo istotne dla firmy będzie również poszerzenie oferty dla samochodów ciężarowych.

Mówimy o całej ofercie, czyli materiałach eksploatacyjnych, materiałach naprawczych, elementach hamulcowych, jak klocki, tarcze, filtry, oraz oczywiście wszelkiej maści częściach naprawczych, częściach zawieszenia i częściach do układów pneumatycznych – deklaruje prezes Inter Cars. – Spółka zależna Inter Cars, czyli spółka Q-Service Truck, dostaje w tej chwili autoryzację na naprawę i serwis skrzyń automatycznych do pojazdów ciężarowych i tym też będziemy się w przyszłym roku intensywnie zajmować.

Jak podkreśla prezes, spółka stale rozwija platformę Motointegrator.pl., która jest połączeniem sprzedaży części wraz z usługą. Serwis ten jest szczególnym ułatwieniem dla kierowców w sezonie zmiany opon.

Inter Cars jest największym dystrybutorem części zamiennych do samochodów w naszym regionie Europy. Jest też sprzedawcą motocykli Triumph i Ducati. Spółka ma obecnie 168  filii oraz 162 oddziały zagraniczne w 12 państwach. Do Inter Cars należy koncept sieci ponad 1000 warsztatów naprawiających samochody osobowe i motocykle oraz 90 zajmujących się ciężarówkami.

W III kwartale przychody ze sprzedaży Inter Cars wzrosły do 997 mln zł i były o ponad 52 mln wyższe niż rok wcześniej. Skonsolidowany zysk netto spółki przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej sięgnął 56,2 mln zł i był o przeszło 6 mln zł wyższy niż w tym samym okresie 2013 roku. Po trzech kwartałach spółka zarobiła prawie 142 mln zł. Na jedną akcję spółki przypada więc po tym okresie ponad 10 zł zysku, to o ponad 2 zł więcej niż przed rokiem.

Jeszcze za wcześnie, żeby składać jakieś deklaracje dotyczące dywidendy – zaznacza Robert Kierzek. – Decyzje na pewno niedługo zapadną i o tym fakcie poinformujemy wszystkich naszych akcjonariuszy.

W 2014 roku walne zgromadzenie akcjonariuszy spółki przeznaczyło na dywidendę ponad 10 mln zł z niemal 146 mln zysku za 2013 rok. To oznaczało wypłatę 0,71 zł na jedną akcję.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Farmacja

Nowy pakiet farmaceutyczny ma wyrównać szanse pacjentów w całej Unii. W Polsce na niektóre leki czeka się ponad dwa lata dłużej niż w Niemczech

Jeszcze pod przewodnictwem Polski Rada UE uzgodniła stanowisko w sprawie pakietu farmaceutycznego – największej reformy prawa lekowego od 20 lat. Ma on skrócić różnice w dostępie do terapii między krajami członkowskimi, które dziś sięgają nawet dwóch–trzech lat. W Unii Europejskiej wciąż brakuje terapii na ponad 6 tys. chorób rzadkich, a niedobory obejmują również leki ratujące życie. Nowe przepisy mają zapewnić szybszy dostęp do leków, wzmocnić konkurencyjność branży oraz zabezpieczyć dostawy.

Handel

Wzrost wydobycia ropy naftowej nie wpłynie na spadek cen surowca. Kierowcy jesienią zapłacą więcej za olej napędowy

Sierpień jest trzecim z rzędu miesiącem, gdy osiem krajów OPEC+ zwiększa podaż ropy naftowej na globalnym rynku; we wrześniu nastąpi kolejna zwyżka. Kraje OPEC, zwłaszcza Arabia Saudyjska, chcą w ten sposób odzyskać udziały w rynku utracone na skutek zmniejszenia wydobycia od 2022 roku, głównie na rzecz amerykańskich producentów. Nie należy się jednak spodziewać spadku cen ropy, gdyż popyt powinien być wysoki, a pod znakiem zapytania stoi dostępność ropy z Rosji. Nie zmienia to faktu, że jesienią ceny paliw na stacjach zazwyczaj rosną, a w największym stopniu podwyżki dotyczyć będą diesla.

Nauka

Szacowanie rzeczywistej liczby użytkowników miast dużym wyzwaniem. Statystycy wykorzystują dane z nowoczesnych źródeł

Różnica między liczbą rezydentów a rzeczywistą liczbą osób codziennie przebywających w Warszawie może sięgać nawet niemal pół miliona. Rozbieżności są dostrzegalne przede wszystkim w dużych miastach i ich obszarach funkcjonalnych. Precyzyjne dane populacyjne są tymczasem niezbędne w kształtowaniu usług społecznych i zdrowotnych, edukacyjnych, opiekuńczych, a także w planowaniu inwestycji infrastrukturalnych. W statystyce coraz częściej dane z oficjalnych źródeł, takich jak Zakład Ubezpieczeń Społecznych, są uzupełniane o te pochodzące od operatorów sieci komórkowych czy kart płatniczych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.