Newsy

Rodzice zaplanowali większe budżety na wyprawkę szkolną. Najwięcej z nich deklaruje wydatki między 300 a 700 zł

2023-09-04  |  06:25
Mówi:Marta Baran
Funkcja:dyrektorka Działu Zarządzania Relacjami z Klientem
Firma:Carrefour Polska
  • MP4
  • Ponad 80 proc. rodziców – ze względu na wysoką inflację – spodziewa się większych wydatków na wyprawkę szkolną swoich dzieci i zaplanowało na ten cel odpowiednio wyższe budżety. Zdecydowana większość wyda na artykuły szkolne między 300 a 700 zł. Co 10. rodzic planuje jednak zamknąć się w kwocie 300 zł – wynika z badania SW Research dla sieci Carrefour. Dla zdecydowanej większości cena produktu decyduje o wyborze miejsca zakupu. Dlatego największe sieci prześcigają się w promocjach i rabatach, a rodzice skłaniają się ku markom własnym.

     Prawie 80 proc. rodziców spodziewa się wzrostu wydatków na artykuły szkolne w tym roku. W zeszłym roku sytuacja wyglądała podobnie, tym razem ceny rosną jednak dużo wolniej – mówi w rozmowie z agencją Newseria Biznes Marta Baran, dyrektorka Działu Zarządzania Relacjami z Klientem w Carrefour Polska.

    Z badania SW Research dla Carrefoura wynika, że w tym roku na wyprawkę szkolną wydamy więcej niż przed rokiem. Ceny w lipcu były o niemal 11 proc. wyższe niż przed rokiem, a w kategorii edukacja wzrost przekroczył 13 proc. w ujęciu rocznym.  

    –  Aż 70 proc. rodziców w tym roku planuje wydać między 300 a 700 zł na artykuły szkolne dla swoich dzieci. Poniżej 300 zł i między 700 a 900 zł deklaruje po ok. 10 proc. respondentów, natomiast 9 proc. rodziców planuje wydać ponad 900 zł – wylicza ekspertka.

    Kryterium ceny to najważniejsza kwestia dla niemal 81 proc. rodziców. Ma ono znaczenie zwłaszcza w kontekście wyboru miejsca zakupu wyprawki. Ponad połowa Polaków kompletuje ją w dyskontach, 40 proc. wybiera hipermarkety, podobny odsetek decyduje się na specjalistyczne sklepy papiernicze, a 31 proc. – supermarkety.

     Ceny mają ogromne znaczenie w dzisiejszych czasach. Klienci nie chcą natomiast zrezygnować z dobrej jakości produktów wybieranych dla swoich pociech, w związku z tym szukają miejsc, gdzie są w stanie to pogodzić – tłumaczy Marta Baran. – Dobrym rozwiązaniem na trudne czasy są produkty marek własnych, które według danych Carrefoura są tańsze nawet o 30 proc. w stosunku do ich markowych odpowiedników.

    Niemal 60 proc. rodziców przed zakupami porównuje oferty różnych sklepów. Ponad połowa sprawdza oferty w gazetkach promocyjnych, co trzeci korzysta z polecenia od znajomych.

    – Sklepy organizują specjalne strefy z artykułami szkolnymi, gdzie można znaleźć szeroki wybór artykułów do szkolnej wyprawki. Zachęcamy do wizyty w sklepach, najszersza oferta będzie u nas dostępna do połowy września – mówi ekspertka Carrefoura.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Bankowość

    ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

    Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

    Ochrona środowiska

    Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

    Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.