Newsy

Rośnie sprzedaż kawy na stacjach paliw

2013-04-03  |  06:30
Mówi:Rafał Bendyk
Funkcja:Menadżer odpowiedzialny za rozwój Wild Bean Cafe w Polsce
  • MP4
  • W porównaniu z innymi krajami popularność kawy w Polsce nie jest wysoka. Przeciętny Polak spożywa 2,5 kilograma kawy rocznie, podczas gdy mieszkaniec Finlandii – aż 12 kilogramów. Jednak jej sprzedaż rośnie, co odnotowują też stacje benzynowe. W ciągu ostatnich 8 lat na stacjach BP powstało blisko 250 kawiarni Wild Bean Cafe. Każda z nich sprzedaje średnio ponad 100 filiżanek kawy dziennie.

     – Rynek zdecydowanie rośnie. Z roku na rok widzimy dwucyfrową dynamikę wzrostu na naszych stacjach. Coraz więcej klientów przyjeżdża do nas codziennie po kawę. Sprzedajemy średnio ponad 100 filiżanek dziennie – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Rafał Bendyk, menadżer odpowiedzialny za rozwój Wild Bean Cafe w Polsce.

    W ramach stawiania na jakość firma planuje rozpocząć sprzedaż nowej kawy – 100-procentowej arabiki, mieszkanki ziaren z Brazylii, Peru, Hondurasu i Boliwii.

     – Rynek dojrzewa od kilku lat, zmieniasię , podobnie jak gusta naszych klientów. Przeprowadziliśmy badania rynkowe, które trwały ponad rok, gdzie pytaliśmy zarówno o preferencje, o smaki, o rodzaje kaw, o jakiej porze klienci piją kawę – wyjaśnia powody zmiany Rafał Bendyk..

    Mimo że ziarno jest droższe niż w większości innych kaw, firma będzie dążyć do utrzymania ceny na tym samym poziomie.

    W podróży wskazane są przerwy co 2 godziny

    Jak podkreśla Rafał Bendyk, picie kawy przez kierowców przekłada się również na zwiększenie bezpieczeństwa.

     – Jako kierowcy wszyscy przeżywamy kryzysy za kółkiem i one się nam zdarzają najczęściej między północą a 6 rano, a w okresie letnim między 13 a 16 – podkreśla  przedstawiciel Wild Bean Cafe.

    Kawa nie zastąpi dobrego snu, ale może być jego uzupełnieniem. Tym bardziej, że Krajowa Rada Bezpieczeństwa Drogowego zaleca robienie sobie krótkich przerw w podróży co dwie godziny. 

     – Kierowcy zawodowi mają swoje normy i oni wiedzą, że mogą przejechać 4,5 godziny i muszą mieć postój 45 minut. Krajowa Rada mówi, że warto zrobić sobie taki postój kilkuminutowy, wystarczy nam od 15 minut do 30 minut regeneracji, po to, żeby bezpiecznie dalej podróżować. Tym bardziej, że statystyki mówią, że kierowca, który jest zmęczony jest równie niebezpieczny, jak ten który prowadzi samochód pod wpływem alkoholu podkreśla Rafał Bendyk.

    Sieć Wild Bean Cafe dysponuje już blisko 250 kawiarniami w całej Polsce.

     – Jesteśmy liderem kawiarni oferujących 100 proc. arabiki – mówi Rafał Bendyk. – Jest to uzupełnienie tego, co wprowadziliśmy w zeszłym roku, czyli śniadań, świeżych kanapek, przekąsek. Jeżeli chodzi o inwestycje, chcielibyśmy rocznie dokładać do naszej sieci 20-30 nowych lokalizacji. Dziś już przekraczamy plan otwarć i wydaje się, że druga połowa roku tym bardziej pozwoli nam osiągnąć założone cele.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Krynica Forum 2024

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Polityka

    Media i PR

    Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów

    Digital marketing rośnie w siłę, a w branży widać w tej chwili kilka mocnych trendów, które mają potencjał do rewolucjonizowania sposobu działania agencji i ich klientów. Najważniejszym z nich jest coraz szersze wykorzystanie technologii – przede wszystkim sztucznej inteligencji, która wprowadza duże zmiany w komunikacji marek z konsumentami i wpływa na strategie reklamowe, a wiele agencji już korzysta z niej w codziennej pracy. – Pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga jednak połączenia tej technologii z ekspercką wiedzą. To pozwala nam tworzyć coraz bardziej efektywne rozwiązania – wskazuje Adam Oskaldowicz, partner i prezes Performance Group.

    DlaWas.info

    Nauka

    Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm

    Rośnie potencjał branży kosmicznej, a w jego zagospodarowaniu pomaga uruchomiony trzy lata temu przez Komisję Europejską program Cassini. To inicjatywa, która ma wspierać przedsiębiorstwa z branży kosmicznej na każdym etapie rozwoju, również początkujących pomysłodawców. Na rozwój przedsiębiorczości kosmicznej trafiło już miliard euro. – Przez trzy lata wsparliśmy już ponad 600 firm, z tego kilka z Polski. Wartości tych spółek wzrosły przez ostatnie kilka lat ponad 18-krotnie – mówi Justyna Redełkiewicz z Agencji Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA).

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.